پول نو با شعار «نقطه سر خط» از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد
فهرست مطلب
صرافی پول نو که در بازار رمز ارزها فعالیت میکند با شعار «نقطه سرخط» لوگوی خود را با بیش از ۶۰۰ هزار کاربر تغییر داد.
روابطعمومی صرافی پول نو گزارش داد این صرافی که از سال ۱۳۹۹ وارد بازار رمز ارزها شده است با عبور تعداد کاربران خود از عدد ۶۰۰ هزار، پروژه ریبرندینگ را با تاکید بر ارزشهای گذشته و تسهیل تجربه کاربری امن، سریع و آسان و با شعار «نقطه سرخط» انجام داد زیرا اعتقاد دارد «نقطه» تمامکننده هرچه پیش از خود و سرآغاز حرفی جدید است.
روابط عمومی این مجموعه پیرامون انتخاب شعار جدید خود عنوان کرده است: «این تغییر شکل از نقطه به خط و ریبرندینگ پول نو، تجسمی است از چگونگی تحول پول نو که از سادهترین ایدهها به پیچیدهترین استراتژیها میرسد. شفق قطبی، با جلوههای رنگی خیرهکنندهاش، در قلب این تغییرات قرار دارد و به عنوان یکی از نکات کلیدی المان بصری این برند، داستان پول نو را نقل میکند. نقطه تنها پایان نیست فرصتی است برای شروعی دوباره و خط از امتداد و حرکت نقطه شکل میگیرد. از خط است که دنیایی نو خلق میشود؛ جذاب جادویی و بیانتها مانند دنیای رمزارزها.»
هویت جدید پول نو
تیم مارکتینگ این صرافی با اشاره به اینکه هویت بصری جدید این صرافی جلوهای از تغییرات رو به رشد است توضیح داد: «پول نو با عبور از ۶۰۰ هزار کاربر، آگاهی بیشتر مردم درباره رمزارزها و گسترده شدن دامنه مخاطبان، لزوم تغییری بزرگ حس میشد و ریبرندینگ، در پول نو اتفاق افتاد.
آرکیتایپهای قهرمان، جادوگر و خالق در فرهنگ برند پول نو نهادینه شدهاند و هرکدام نقش مهمی در شکلدهی به تصویر جدید این برند ایفا میکنند. این شخصیتها نمایانگر قدرت، جادو و خلاقیت هستند و به پول نو کمک میکنند تا با ایدههای نوین، مسیر نوآوری و پیشرفت را طی کند.»
تغییرات لوگوی پول نو با الهام از اثر پروانهای
تیم مارکتینگ درباره مفهوم طراحی لوگوی جدید خود و چرایی این تغییر گفت: «لوگوی قبلی پول نو، با رنگهای سبز و بنفش و فرم پروانهایاش تداعیکننده اثر پروانهای بود. اگر با مفهوم این اثر آشنا باشید میدانید که همه چیز با یک حرکت کوچک شروع میشود و نتایج و آثار این حرکت کوچک به صورت دومینووار ادامه پیدا میکند. این حرکت کوچک آغازگر تحولی بزرگ است. بیتکوین نیز در ابتدا ناشناخته و غیرموثر بود، اما موجی که ایجاد کرد و بال کوچکی که زد، دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد و طوفان عظیمی به پا کرد. پروانه پول نو نماد این تاثیر است. پروانه در لوگوی جدید حفظ شده ولی اثر خط مشی جدید و نگاه نوین پول نو بر آن پدیدار شده است. پول نو اکنون با هویت جدید خود به دنیای زیبا و جادویی رمزارزها وارد شده است. دنیایی که در عین رمزآلود بودن، قابل شناخت و قابل سکونت است. این برند با گذر از دنیای قدیم، قدم به دنیایی نو گذاشته است.»
شکاف بین بازار مالی سنتی و مدرن و تحولات آن
تیم مارکتینگ این مجموعه پیرامون تغییر هویت بصری این برند پس از سه سال عنوان میکند: «سه سال پیش، هویت بصری پول نو بر این اساس بنا شده بود که کریپتو در مقابل دنیای قدیمی بازار مالی، دنیای جدیدی است. اسکناس، طلا و بانکها با اینکه همچنان کاربرد دارند، اما به دنیای قبل از کریپتو تعلق دارند و با ورود بیت کوین و بلاکچین، امور مالی متحول شده است. هویت بصری قبلی این برند شامل استفاده از المانهای تصویری مربوط به گذشته، نقاشیهای قدیمی، مینیاتورهای ایرانی و فضاهایی از این دست بود که نمایانگر وجود امور مالی سنتی بود. در کنار این، المانهای بصری کریپتویی مانند لوگوی رمزارزها و فضاهای مدرن، شکاف موجود بین این دو دنیا را نشان میداد.»
اینکه پشت تغییراتی که دادن فکر و فاسفه وجود داشته ارزشمنده
قسمت آرکی تایپ ها که ذکر شده بود به نظرم جذاب بود