![۵۰۰۰ درهم پروموشن رایگان با تبلیغات گوگل ادز ادمون 6 ۵۰۰۰ درهم پروموشن رایگان با تبلیغات گوگل ادز ادمون](https://dmboard.media/wp-content/uploads/2025/02/ادمون-300x169.jpg)
استارتاپ های موفق گردشگری ایرانی
![شقایق پرورش](https://dmboard.media/wp-content/uploads/2025/01/cropped-shaghayegh-64x64.png)
![استارتاپ های موفق گردشگری ایرانی 1 استارتاپ های موفق گردشگری ایرانی](https://dmboard.media/wp-content/uploads/2025/02/image.png)
فهرست مطلب
سفرکردن یکی از مهمترین نیازهای زندگی انسان است و حوزهی گردشگری هم در بین افراد از اهمیت خاصی برخوردار است. شاید اگر چند سال پیش درمورد رزرو بلیط هواپیما بهصورت اینترنتی صحبت میکردیم همه میگفتند مگر میشود از خانه بلیط پرواز خود را رزرو کنیم و بدون معطلی و گشتن در بین آژانسهای متعدد، سفری ارزانقیمت را تجربه کنیم؟!
اما این ایده امروزه دیگر دورازذهن نیست و استارتاپهای موفقی هم این روش نوین را ارائه دادهاند و تبدیل به برترین سایتهای فروش در زمینه محصولات گردشگری شدهاند. در ادامهی این مقاله قصد معرفی چند برند معتبر در حوزهی فروش بلیط هواپیما، رزرو هتل و اطلاعات جامع گردشگری را معرفی خواهیم کرد.
شرکت خدمات گردشگری علی بابا
علیبابا در سال 1393 کار خود را در زمینه فروش بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی شروع کرد. ایدهی سایت علیبابا از یک سایت فروش خدمات گردشگری خارجی به نام سی تریپ گرفته شد که با تبلیغات گسترده و ارائهی خدمات متنوع در زمینه فروش بلیط هواپیما در مسیرهای خارجی، رزرو هتلهای داخلی و خارجی و.. توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند و تبدیل به یکی از رهبران حوزهی گردشگری در ایران شناخته شود.
شرکت علیبابا در شهر تهران فعالیت میکند و پرفروشترین بلیط خود را در مسیر تهران به مشهد ارائه میدهد. این شرکت زیرمجموعه هلدینگ توشا است و در سال 1395، سایت جاباما را برای رزرو هتل و اقامتگاه به مخاطبان خود معرفی کرد و قرار بر ادغام علی بابا و جاباما بود که نهایتاً هر دو سایت در کنار هم به ارائه خدمات گردشگری پرداختند.
آژانس هواپیمایی و خدمات گردشگری رسپینا
رسپینا اولین وبسایت ارائهدهنده بلیط هواپیما سیستمی و چارتری بهصورت آنلاین است که در سال 1389 در شهرستان مشهد کار خود را شروع کرد. باتوجهبه این که پیش از رسپینا کسی در کشور ایران مشغول به فروش اینترنتی بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی نبود، رسپینا به معرفی ایدههای نوین و خدمات متنوع خود پرداخت.
در این زمینه سرویسهای متنوعی از جمله سرویس خبرم کن، چند بخرم و رزرو خودکار را به مخاطبان خود ارائه داد تا بدون دغدغه و صرف زمان طولانی بتوانند بلیط هواپیما خارجی و داخلی را با چند کلیک ساده و بهصورت خودکار با مبلغی که خودشان تعیین میکنند رزرو کنند.
![استارتاپ های موفق گردشگری ایرانی 2 استارتاپ های موفق گردشگری ایرانی 1](https://dmboard.media/wp-content/uploads/2025/02/رپورتاژ۲.jpg)
تقویم جامع سفری که ارزانترین بلیط ها را در بازهی زمانی دوماهه به شما نشان میدهد یکی از سرویسهایی است که کمک کرده تا مسافرانش راحتتر بلیط ارزانقیمت خود را پیدا کنند. در کنار این موارد، امکان استرداد بلیط هواپیما بدون جریمه از طریق رزرو بیمه استرداد و امکان رزرو بیمه مسافرتی نیز در اختیار مسافران قرار گرفتهاند.
برای تکمیل خدمات خود، رسپینا بهتازگی امکان رزرو تورهای مختلف گردشگری بهصورت اقساطی را برای مسافران فراهم کرده که میتوانند تورهای مختلف داخلی و خارجی را با خدمات گردش در شهر و یا بدون این خدمات تهیه کنند.
سایت گردشگری فلای تودی
فلای تودی در سال 1395 شروع به کار در قالب یک سایت گردشگری کرد که خدمات رزرو بلیط هواپیما و هتل را در مسیرهای داخلی و خارجی انجام میدهد. سرویس کِی کجا که توسط فلای تودی ارائه شده، ارزانترین پروازها از مبدأ شهر خودتان به سایر شهرهای ایران و خارج از کشور را به شما نمایش میدهد.
در این سرویس بلیط هواپیما رفت خود را بهصورت چارتری با ارزانترین قیمت تهیه میکنید و میتوانید در کادر جستجو تاریخ و مبدأ را مشخص کنید تا سیستم تمام بلیط های ارزان مسیرهای مختلف در آن تاریخ را به شما نشان دهد.
فروش تور و انجام خدمات مربوط به ویزا و بیمه مسافرتی از دیگر خدمات ارائه شده توسط فلای تودی است که توجه مخاطبان را به خود جلب کرده.
سایت اطلاعات گردشگری کجارو
سایت کجارو با ارائه اطلاعات لازم درمورد جاهای دیدنی کشورها و شهرهای مختلف ایران تبدیل به راهنما و دیکشنری جامعی از مناطق گردشگری جهان شده است. در این سایت گردشگری تمام اطلاعات لازم درمورد اغلب جاذبههای گردشگری معروف را پیدا میکنید و میتوانید آدرس، ساعت کار و شماره تماس آن جاذبه را داشته باشید.
استارتاپ کجا رو با رویکرد تمرکز بر اطلاعات گردشگری و آشنایی مسافران با جاذبههای مختلف سراسر دنیا شروع به کار کرده و الان تبدیل به یکی از موفقترین رسانههای گردشگری ایرانی شده. در بخشهای متنوع این مجله گردشگری اطلاعات مختلفی نظیر جاهای دیدنی شهرها، اطلاعات درمورد هتلهای شهرهای مختلف ایران، اطلاعات لازم درمورد سوغات منطقه، رستورانها و شهربازی، مراکز خرید و خلاصه هر چیزی که برای یک سفر به آن نیاز دارید را میتوانید پیدا کنید.
سایت رزرو اقامتگاه جاجیگا
اقامت از دیگر ارکان اصلی و مهم در سفر است. در واقع اغلب افراد ترجیح میدهند در یک اقامتگاه با امکانات رفاهی نسبی سفر خود را بگذرانند تا این که بهصورت کمپینگ سفر کنند. در این میان، پیداکردن اقامتگاه مقرونبهصرفه که به زندگی مردم محلی نزدیک باشد سخت شده و نمیتوان به هرکسی اعتماد کرد و وارد خانهاش شد.
پلتفرم جاجیگا، در زمینه رزرو اقامتگاه به شما فرصت تجربهای جدید در سفر را میدهد؛ با استفاده از این سایت اقامت در خانه مردم محلی و زندگی با آنها برای شما سادهتر میشود و میتوانید از طعم خوش غذاهای محلی بهره ببرید و با سنت مردم منطقه بیشتر آشنا شوید.
![استارتاپ های موفق گردشگری ایرانی 3 استارتاپ های موفق گردشگری ایرانی 2](https://dmboard.media/wp-content/uploads/2025/02/رپورتاژ۳.jpg)
اغلب خانههایی که در این پلتفرم برای اقامت قرار داده شدهاند در شمال کشور واقع هستند و افراد با هر بودجهای میتوانند سفر خود را آغاز کنند. در نظر داشته باشید که این نوع سفر مناسب افرادی است که دوست دارند تجربهی زندگی میان افراد محلی را داشته باشند و اغلب خانههایی که برای اقامت انتخاب میکنید، در کنار صاحبخانه اقامت خواهید داشت.
دلیل موفقیت استارتاپ های گردشگری در ایران
نیاز مردم به خدمات گردشگری روزبهروز در حال افزایش است و دراینبین، افرادی که خدمات نوین و جدیدی ارائه میدهند زودتر موفق به پیشرفت میشوند. البته موانعی هم وجود دارد. اغلب استارتاپهایی که از بین رفتهاند بهخاطر عدم حمایت مالی نتوانستند موقعیت خود را ارتقا دهند و برای کسبوکارهای نو پا وجود حامی مالی بسیار الزامی است.
اما اگر ایدهای نوین داشته باشید تا در وقت افراد صرفهجویی شود و یا شیوهی سفرها را تغییر دهد و آن را از حالت خشک و سنتی رایج خارج کند، قطعاً با موفقیت روبهرو خواهید شد.
هر یک از استارتاپهایی که در این مقاله معرفی شد از برخی ویژگیهای مشابه بهرهمند بودند؛ مثلا فروش بلیط های مختلف به صورت آنلاین و امکان رزرو بیمه مسافرتی و یا حتی ارائه اطلاعات لازم درمورد سفر در تمام سایت های معرفی شده، اما تفاوت مهم آنها شیوه خدماترسانی و پشتیبانی از گردشگران و میزان تبلیغات هر یک از برندهاست.
ممکن است یک کسبوکار ایدههای جدیدی داشته باشد؛ اما به دلیل عدم تبلیغات مناسب نتواند بهخوبی در بین مردم معرفی شود و بلعکس، برندی با وجودی تبلیغات گسترده، پشتیبانی و خدماترسانی مناسبی نداشته باشد. یک استارتاپ زمانی میتواند موفق معرفی شود که به تمام ابعاد خود یعنی پشتیبانی، ارائه خدمات مناسب و تبلیغات به یک اندازه تمرکز کند و در کنار ارائه خدمات نوین و متنوع به درآمدزایی فکر کند.
![افراک](https://dmboard.media/wp-content/uploads/2025/02/afrak-125.gif)
مطالب پیشنهادی
![معرفی پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ «سکودار» 13 معرفی پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ «سکودار»](https://dmboard.media/wp-content/uploads/2025/02/1-800x533.jpg)