سنجاب
رپورتاژ اخبار

چگونه بهترین شرکت سئو را بدون دغدغه انتخاب کنیم؟ + تجربیات

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
30 بهمن 1401
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چگونه بهترین شرکت سئو را بدون دغدغه انتخاب کنیم؟ + تجربیات

احتمالا اکثریت فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ به اهمیت سئو به عنوان یکی از کانال های اصلی ورود کاربران و مشتریان واقف هستند. با وجود شرایطی که برای اغلب پلتفرم های سوشال مدیا در داخل کشور ایجاد شده است، همچنان ورودی وبسایت ها از طریق موتور جستجوی گوگل دستخوش تلاطم قرار نگرفته است. از این روی انتخاب بهترین شرکت سئویی که بتواند به شما در رسیدن به رتبه های برتر گوگل، افزایش لیدجنریشن، افزایش ورودی ارگانیک و … کمک کند انتخاب دشواری است.

در این مقاله به بررسی ویژگی های مهم شرکت سئو و انتظاراتی که باید داشته باشید، پرداختیم و نظرات برخی مشتریان که به نکات مثبت و منفی آژانس ها اشاره کردند را انتخاب کردیم.

به طور کلی به دو روش می توان سئو و بهینه سازی را روی سایت پیاده کرد:

  • ایجاد تیم تخصصی داخل سازمان
  • برون سپاری خدمات سئو به یکی از آژانس های برتر

مزایای برون سپاری خدمات سئو

  1. تخصص و تجربه ده ها کارشناس

یکی از مزیت های اصلی آژانس هایی که خدمات سئو ارائه می کنند، تجربه ای چندین ساله با توجه به نمونه کار های آن هاست. به این ترتیب اگر مشکلی در روند رشد سایت شما ایجاد شود، احتمال اینکه متخصصین حاضر در شرکت سئو با آن آشنایی داشته باشند، زیاد است.

  1. تمرکز روی اهداف کسب و کار

با برونسپاری سئو، می توانید با خیال راحت روی توسعه کسب و کار خود سرمایه گذاری زمانی و مالی بکنید. یادگیری سئو و کسب تجربه در این زمینه نیازمند ماه ها یا شاید سالها تلاش و آموزش باشد؛ به همین علت بهتر است در کار تخصصی دیگری به جز کسب و کار خود وارد نشویم.

  1. کنترل هزینه ها

برونسپاری بهینه سازی سایت و سئو به یکی از شرکت های سئو، می تواند تاثیر زیادی در کنترل هزینه های شرکت داشته باشد. اگر هزینه های جاری مانند حقوق، بیمه، تجهیزات مورد نیاز و … را برای یک یا دو فرد در نظر بگیرید، متوجه می شوید که انجام پروژه سئو داخل سازمان نسبت به برونسپاری پر هزینه تر است.

خطرات کار با یک شرکت سئو ضعیف

شرکت سئو

تا اینجا که با مزایای برون سپاری و برخی معایب ساخت تیم سئو در سازمان آشنا شدیم، بهتر است به این بپردازیم که انتخاب غلط و اشتباه شرکت سئویی ضعیف چه مشکلاتی برای شما می تواند ایجاد کند؟

  1. لطمه به اعتبار و برندینگ

احتیاط در انتخاب شرکت صحیح سئویی که بتواند حداکثر منافع را بخصوص در نتایج جستجو گوگل فراهم کند علاوه بر تاثیر روی فروش، برای برندینگ نیز بسیار حائز اهمیت است. اگر با شرکتی کار کنید که نتواند شما را بعد از گذشت 1 تا 2 سال به رتبه های برتر برساند، علاوه بر هزینه های اضافی، لطمه ای قابل توجه به برند خود زده اید.

  1. ایجاد دید بد نسبت به صنعت سئو

بار ها دیده شده که افراد و صاحبین کسب و کار ها بعد از شکست در همکاری با یک شرکت ضعیف سئو، به طور کلی به صنعت بهینه سازی برای موتور های جستجو پشت کرده و به کانال های دیگر دیجیتال مارکتینگ روی می آورند.

  1. تخریب اعتبار دامنه و عدم اطمینان دوباره گوگل

دامنه مهم ترین دارایی یک برند در دنیای اینترنت است و ارزش دامنه را می توان به وسیله معیار ها و ابزار های مختلفی بررسی کرد. معیار اصلی اعتبار به سایت، E A T گوگل است که اگر به آن لطمه ای مانند پنالتی سایت وارد شود، بازگرداندن آن بسیار سخت و دشوار است.

بهترین شرکت های سئو چه خدماتی ارائه می دهند؟

بهترین شرکت های سئو

موتور های جستجو از الگوریتم ها و سیستم هایی استفاده می کنند تا بهترین نتایج را برای بهبود تجربه کاربری به افراد نشان دهند. شرکت سئو در تهران با استفاده از ابزار های حرفه ای و تخصص کارشناسان در زمینه سئو داخلی و خارجی تلاش در بهبود رتبه سایت در کلمات کلیدی مربوط به خود را دارند.

سئو داخلی

بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو، تغییراتی را در وب سایت شما پیشنهاد و اجرا می کند تا وبسایت برای مخاطبان هدف و ربات های موتور جستجو جذاب تر به نظر برسد. از جمله اقداماتی که در زمینه سئو داخلی انجام می گیرد شامل موارد زیر است:

  • ساختار وبسایت قابلیت ایندکس شدن را داشته باشد.
  • فایل های مهم مانند txt، سایت مپ و … به درستی در سایت وجود داشته باشند.
  • تحقیق کلمات کلیدی و مشخص کردن تارگت های اصلی صفحات
  • بهینه سازی متا تایتل، اسکیما و …
  • محتوا گذاری سئو شده
  • و …

سئو خارجی

برای بسیاری از موتور های جستجو بخصوص گوگل، اهمیت سئو خارجی و اعتبار دامنه در کنار محتوا و مسائل داخلی سایت، بسیار بالاست. دریافت پیوند (بک لینک) های منطقی از وبسایت های مرتبط درون محتوا یکی از روش هایی است که در سئو خارجی و رپورتاژ آگهی از آن استفاده می شود.

نحوه انتخاب بهترین شرکت سئو + تجربیات مشتریان

امین رزاق خواه

  • اهداف خود را مشخص کنید.

شناخت اهداف خود از شروع سئو سایت تاثیر بسیاری بر روی انتظارات شما خواهد گذاشت. به عنوان مثال شما در نظر دارید فروش خود را افزایش دهید یا میزان ورودی سایت؟ اگر مورد اول را در نظر دارید باید بدانید صرفا سئو نمی تواند تاثیر قابل توجهی روی فروش داشته باشد چراکه عوامل مهمی مانند قیمت، موجودی، نحوه ارسال و … بر میل مشتری به خرید تاثیرگذار است.

  • شرکت سئویی را انتخاب کنید که تجربه و نمونه کار قابل دفاع داشته باشد.

تحقیق برای پیدا کردن شرکت های سئو با جستجوی عبارت “بهترین شرکت های سئو” می تواند آغاز شود. نکته که باید قبل از تماس گرفتن و قرار جلسه گذاشتن در نظر داشته باشید این است که در وبسایت های آن ها به دنبال نمونه کار هایی با ارائه کلمات کلیدی یا رشد کلیک باشید.

  • نظرات مشتریان را بپرسید.

بهترین منبع برای شناخت نقاط قوت و بخصوص ضعف یک آژانس سئو، نظرات مشتریان حال حاضر و قدیمی آن هاست. از طریق سایت آژانس نام آن ها را سرچ کنید و سعی کنید با آن ها تماس برقرار کنید و سوالاتی بپرسید. هیچ بهترینی وجود ندارد و بهتر است با توجه به نقاط ضعف و قوت هر شرکت با آن ها قرارداد ببندید.

  • ارتباطات

ببینید که نحوه برقراری ارتباط با آن ها چگونه است و شرکت مورد نظر چقدر سریع سوالات شما را پاسخ می دهد؟ ارتباطات می تواند در قالب گروه تلگرامی، واتس اپ یا ارسال تیکت بصورت آنلاین صورت بپذیرد. (منبع)

  • صبر داشته باشید!

نتایج سئو یک شبه یا یک هفته ای یا حتی یک ماهه پدید نمی آیند. سئو نیازمند زمان است، زمانی که گوگل متوجه تغییرات و عملکرد مثبت سایت شود. حداقل زمانی که برای قرارداد های سئو باید در نظر بگیرید، 8 ماه تا 1 ساله است.

  • سئوی خوب ارزان نیست!

و نکته ای که در انتها باید به خاطر بسپارید این است که مانند هر صنعت ارائه دهنده خدماتی، شرکت هایی هستند که حاضرند با قیمتی بسیار پایین نسبت به برند ها کار شما را انجام دهند. ضرب المثلی انگلیسی می گویند که “هنوز آنقدر پولدار نشدیم که جنس ارزان قیمت بی کیفیت بخریم.”

برای همکاری پروژه سئو و قیمت آن دقت کنید، صحبت چند ماه تا یکسال هزینه و زمان است.

ادزتو
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

ادزتو