پادکست ۹ام دیام برد با فرزان فروتن مدیر بازاریابی نوبیتکس: «تجربیات ده ساله در بازاریابی B2B!»
شما در حال گوش دادن به نهمین اپیزود از سری پادکستهای دیام برد هستید.
در این قسمت فرزان فروتن مدیر بازاریابی صرافی نوبیتکس مهمان ما هستند و پیرامون بازاریابی B2B، چالشها و تجربیات او در این سالها به گفتوگو نشستهایم.
این گفتوگو جذاب و کابردی را از اینجا گوش کنید.
فرزان فروتن
فرزان فروتن متولد سال ۶۵ با رشته صنایع وارد دانشگاه خواجه نصیر شد و سپس برای کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران وارد رشته مارکتینگ شد. او فعالیت خود در مارکتینگ را ابتدا از حوزه بیمه شروع کرد و سپس با اشتغال در شرکت همکاران سیستم فعالیت حرفهای خود در حوزه مارکتینگ را شروع کرده است و به مدت ۸ سال در این حوزه تجربه دارد. فرزان فروتن به سبب علاقهای که به داده و آنالیز داده دارد، به مدت ۲ سال با پلتفرم تحلیل داده سکان و بعد از آن با هولدینگ ماموت نیز همکاری داشته است.
برخی موضوعاتی که در این اپیزود به آنها پرداخته شده است:
- اهمیت و تاثیر تخصص و اعتماد در مارکتینگ B2B
- جایگاه بازاریابی محتوایی یا content marketing
- شباهتها و نقاط مشترک بازاریابی B2B و B2C
- نحوه و چگونگی هماهنگی بخشهای مختلف مجموعه (فروش، مارکتینگ، فنی و …) در بازاریابی B2B و تاثیر آن بر ایجاد و نگه داشت مشتری
- ساختار و چیدمان تیم مارکتینگ در بازاریابی B2B و B2C در سازمانها
فرزان فروتن در این اپیزود بطور مفصل درباره اهمیت نگه داشت مشتریان و جلب رضایت آنها در بازاریابی B2B صحبت می کند و تفاوت این مدل مارکتینگ را با مدل B2C بررسی میکند: «در B2B شما مشتریان کمتری دارید اما مشتریان شما بسیار مهمتر از مشتریان کسبوکارها در بازاریابی B2C هستند. نارضایتی درصد خیلی کمی از مشتریان در کسبوکارهای B2B میتواند در مدت کوتاهی منجر به زمین خوردن و به پایان رسیدن کسبوکار شما شود و ضررهای جبرانناپذیری برای مجموعه شما بهمراه داشته باشد در صورتی که در بازاریابی B2C اینطور نیست.»
ادامه صحبتهای مدیر بازاریابی نوبیتکس، پیرامون موضوع جذاب و مهم بازاریابی B2B را در اپیزود نهم دیام برد گوش کنید.
ما را در پادگیرها کستباکس، شنوتو گوگل پادکست و … سابسکرایب کنید، گوش کنید همراه ما باشید و نظرات خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.
حامی این قسمت از پادکست، پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز!
بسیار جالب بودم برام
ممنون
سطح مصاحبه خیلی پایین بود. در مورد بازاریابی B2B حتی در مورد اصلی ترین مولفه این مدل از بازاریابی که Personal selling هست حرفی زده نشد و صرفا یک سری تجربه های بازاری بعنوان روش بازاریابی B2B مطرح شدند. من توقع داشتم مدیربازاریابی نوبیتکس بعنوان رهبر بازار صرافی های کریپتو خیلی حرفهای جدی تر و علمی تری برای گفتن داشته باشه!