همکاری کوییزآوکینگز و کاله در راستای معرفی نیوشابه لاکیدو: تلفیقی از تبلیغ همسان و پارتنرشیپ!
فهرست مطلب
من فهیمه انوشا مدیر توسعه تجاری کوییزآوکینگز هستم و در این مطلب به همکاری مشترک این بازی و کاله، در راستای پروموت محصول جدید کاله یعنی نیوشابه لاکیدو پرداختهام.
«کوییزآوکینگز»، یک بازی ایرانی در ژانر دانستنیها است که در حال حاضر با بیش از میلیون نفر کاربر ثبتنام شده و ۱.۵ میلیون نفر کاربر فعال ماهیانه، یکی از پرمخاطبترین بازیهای کشور محسوب میشود. تعداد کاربران روزانه بازی، بیش از ۲۰۰ هزار نفر است که در روز بیش از ۴۰ میلیون سوال با موضوعات مختلف را پاسخ میدهند.
با توجه به محدود بودن کانالهای تبلیغاتی و اشباع شدن فضای تبلیغات آنلاین، کوییزآوکینگز بستری پرمخاطب را در محیط بازی برای برندها فراهم کرده است تا محصولات خود را به صورت کاملا اختصاصی و با نرخ مشارکت بالا به مخاطبین خود ارائه دهند. جذابیت این فضای تبلیغاتی به این صورت است که برندها میتوانند هم از لحاظ محتوایی و هم بصری پیام خود را به کاربران رسانده و آنها را با برند یا محصول مدنظر درگیر کنند.
نحوهی همکاری کوییزآوکینگز و کاله
نیوشابه لاکیدو یکی از محصولات جدید و متفاوت برند کاله است. در راستای معرفی محصول و فواید نیوشابههای لاکیدو نسبت به نوشابههای مضر موجود در بازار این همکاری صورت گرفت. از سوی دیگر یلدا یکی از مهمترین سنتهای ایرانی است که خانوادهها در کنار هم جشن میگیرند. یلدای امسال با توجه به وضعیت کرونا و قرنطینه، بهترین فرصت بود تا کوییزآوکینگز که یک بازی دورهمی است بههمراه نیوشابه لاکیدو، با یک چالش سرگرم کننده به نام سفره یلدا میزبان مخاطبین کوییز باشند.
محل تعامل کاربر در بازی (چالش ویژهی شب یلدا به میزبانی لاکیدو)، با شخصیت کامیکگونهی نیوشابهی لاکیدو همراه شد و حضور این شخصیت به شکلی نامحسوس در کمپین احساس شد.
در این چالش، از نظر محتوایی و بصری نیوشابه لاکیدو در بخشهای مختلف در بازی به کاربر معرفی شد. در نتیجه، با توجه به جذابیت محتوایی این مشارکت، حدود ۱۰۰ هزار کاربر فعال کوییزآوکینگز در این چالش شرکت کرده و در حین جواب دادن به سوالات با هدف این برند در تعامل بودند.
در هر مرحله کاربران باید تعداد سوال مشخصی را پاسخ داده تا مرحله را کامل و به مرحلهی بعد راه پیدا کنند. در همین راستا، سوالاتی دربارهی نیوشابه لاکیدو و مزایای آن طراحی و در بانک سوالات هر مرحله قرار گرفت. سوال آخر هر مرحله به صورت برنده شده در نظر گرفته شد تا مخاطب با پاسخ صحیح به این سوال، مجوز راهیابی به مرحلهی بعد را بهدست آورد. در این کمپین، در مجموع حدود ۷۰۰ هزار بار سوالات لاکیدو به صورت یونیک به کاربران نمایش داده شد.
برای کاربرانی که در چالش ویژه شب یلدا شرکت نکردند و بازی را در حالت عادی رقابت دو نفره انجام میدادند هم روشی برای تعامل در نظر گرفته شد. کاربران از طریق پاسخ سوالات متنی در ستهای عادی بازی با نیوشابه لاکیدو آشنایی پیدا میکردند. کوییز هر سوال را به صورت یونیک تنها یکبار به کاربر نشان میدهد تا افراد بیشتری با برند درگیر شوند و به هدف اسپانسر نزدیکتر باشد.
نحوهی اطلاع رسانی این همکاری به کاربران به چه صورت است؟
کوییزآوکینگز از طریق in-app message (پیام داخل بازی) به همراه پوش نوتیفیکیشن، این چالش به میزبانی لاکیدو را معرفی کرده و مخاطبین را به شرکت در آن دعوت میکند، همچنین در کنار اعلام همکاری در داخل بازی، در شبکههای اجتماعی خود ویدیو و پست اختصاصی معرفی برند با محوریت چالش را به اشتراک میگذارد.
برای اطلاعرسانی این چالش مشترک، دو پیام in-app به کاربران نمایش داده شد که مخاطبان هر پیام بیش از ۵۰۰ هزار کاربر بودند. دو پوش نوتیفیکیشن هم به صورت جداگانه این چالش را به بیش از ۲ میلیون کاربر فعال اطلاع رسانی کردند. در شبکههای اجتماعی با بیش از ۳۰۰ هزار دنبال کننده اکتیو نیز محتوای این چالش با هشتگ #لاکیدوبزن و #نیوشابه_لاکیدو به مخاطبین نشان داده شد که در حفظ انسجام کمپین بسیار موثر بود.
پروموت و دعوت به بازی از سمت کاله در فضای مجازی
در راستای تاثیرگذاری بیشتر و اعلام همکاری این دو برند، برند کاله با حسابهای رسمی خود در فضای مجازی این چالش را معرفی و پروموت کرد و با سه استوری و یک پست در حساب رسمی اینستاگرام و ریتوئیت پست کوییزآوکینگز مخاطبین خود را به شرکت در این چالش هیجانانگیز دعوت کرد که این امر باعث تعامل بیشتر کاربران هر دو برند با این همکاری دو جانبه منجر شد و در نتیجه کمپین تاثیرگذار بود.
کوییزآوکینگز بهعنوان پرمخاطبترین بازی آنلاین ایرانی، تا به امروز با کسبوکارهای زیادی در حوزههای گوناگون همکاری داشته است. با این وجود حس میکنیم که رویکرد جدید تیم و همکاریهایی از جنس کمپین مشترک با کاله، روح تازهای در کالبد بازی میدمد. تجربهای که هم برای ارائهدهندهی سرویس و خدمات جذاب است و هم مخاطب بهواسطهی کانتنت جذاب و گیمیفای شده از آن رضایت دارد.