پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
یادداشت‌های متخصصین
روایت تیم بازاریابی مشتریان علی‌بابا از تحول در محصول پرواز خارجی

تاثیر وب‌اینگیج بر نرخ تبدیل مشتریان در علی‌بابا به قلم محمدرضا ناصح‌خرم، سرپرست اتوماسیون بازاریابی علی‌بابا

الهه صالحی الهه صالحی
12 آبان 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تاثیر وب‌اینگیج بر نرخ تبدیل مشتریان در علی‌بابا به قلم محمدرضا ناصح‌خرم، سرپرست اتوماسیون بازاریابی علی‌بابا
زمان مطالعه: 2 دقیقه

وب‌اینگیج، ابزاری معتبر و بین‌المللی است که در تیم‌های بزرگ بازاریابی سراسر دنیا استفاده می‌شود و به بهبود بسیاری از فرآیندهای مارکتینگی کمک می‌کند. اخیرا در سایت رسمی وب‌انگیج مقاله‌ای در خصوص تاثیر استفاده از این محصول در کسب‌وکار شرکت ایرانی سفرهای علی‌بابا به قلم محمدرضا ناصح‌خرم، سرپرست اتوماسیون بازاریابی علی‌بابا منتشر شده است که خلاصه آن را در ادامه می‌خوانید:

در فضای به شدت رقابتی امروز پلفترم‌های آنلاین گردشگری، حفظ یک جریان ثابت از سبد تقاضای حال حاضر بازار در کنار پیش‌بینی و بهره‌مندی صحیح از ترندهای پیش رو ، یکی از لازمه‌های موفقیت در دراز مدت به شمار می‌رود. وجود انتخاب‌های فراوان با فاصله تنها یک کلیک از کاربر باعث شده است تا استفاده از استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مناسب در جهت افزایش نرخ تبدیل کاربران و نگهداشت آن‌ها به چالشی جدی برای بازاریابان فعال در این صنعت تبدیل شود.

یکی از استراتژی مهم فروش و بازاریابی در حوزه سفر و گردشگری در جهت افزایش نرخ تبدیل کاربران، ترغیب آنان به رزرو زود هنگام سفر، خصوصا پیش از تعطیلات و ایام پر ترافیک سفر در سال و بهره‌مندی از مزایای آن است.

برای بسیاری از مسافران اتفاق می‌افتد که برای رزرو بلیت پرواز یا هتل در ایام پرترافیک و تعطیلات با چالش نبود ظرفیت و یا افزایش نرخ مواجه شده‌اند. در چنین مواقعی است که رزرو زودهنگام (ارلی بوکینگ) می‌تواند تاثیر مستقیمی در تجربه سفر کاربران داشته باشد. رزرو زودهنگام ضمن این که به لحاظ مالی و زمانی به صرفه است، تجربه سفری بدون اضطراب را برای مسافران فراهم می‌کند. استفاده از این استراتژی نه تنها از سوی کاربران اهمیت بالایی دارد، بلکه از نگاه تجاری نیز فواید متعددی مثل پیش‌بینی فروش، افزایش چرخه مالی و غیره را به همراه خواهد داشت.

ما در تیم بازاریابی مشتریان علی‌بابا موفق شدیم با استفاده از ابزار قدرتمند مارکتینگ اتومیشن که زیر ساخت‌های فنی  آن از سالیان گذشته در این مجموعه فراهم شده بود، از پیاده‌سازی این استراتژی به شکل قابل توجهی بهره‌مند شویم. خوشبختانه امروز حضور ابزارهای قدرتمند مارکتینگ اتومیشن در تیم های بازاریابی موجب شده است تا امکان بهبود نرخ تبدیل در مقیاسی بزرگ‌تر و بهینه‌تر از قبل باشد.»

تسلط بر ویژگی های این ابزار در کنار استفاده صحیح از آن ها این امکان را در اختیار تیم ما قرار داد تا با پیاده سازی صحیح این استراتژي پیش از ایام پرتقاضای تابستان امسال رشد قابل توجهی در زمینه نرخ تبدیل مسافران این بازه زمانی ایجاد کنیم. مطابق اطلاعاتی که در ادامه به آن اشاره شده است ما در نتیجه پیاده سازی استراتژی رزرو زودهنگام (ارلی بوکینگ) توانستیم علاوه بر رشد قابل توجه در محصول پرواز خارجی با تعمیم این استراتژی در سطح ۳ محصول کلیدی دیگر علی بابا این رشد را در پرواز داخلی، هتل و تور تجربه کرده و ارزش قابل توجهی را برای این کسب‌وکار خلق کنیم.

تاثیر وب‌اینگیج بر نرخ تبدیل مشتریان در علی‌بابا به قلم محمدرضا ناصح‌خرم، سرپرست اتوماسیون بازاریابی علی‌بابا 1

اگر از علاقه‌مندان به حوزه مارکتینگ اتومیشن و یا فعالان این حوزه باشید حتما نام ابزار  وب انگیج، که امروزه در بین تیم‌های بازاریابی ایرانی رواج پیدا کرده است، برای شما آشناست. آنچه خواندید پیش‌درآمدی از روایت بهره‌گیری تیم بازاریابی علی‌بابا از این ابزار در زمینه پیاده‌سازی استراتژی ارلی بوکینگ در حوزه سفر و گردشگری است. برای مطالعه کامل این مقاله و روایت تجربه محمدرضا ناصح‌خرم، سرپرست اتوماسیون بازاریابی علی‌بابا، می‌توانید به وبسایت وب‌اینگیج مراجعه کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی