گزارشی از نو شدن برند زرینپال؛ هویت بصری جدید زرینپال، در راستای ورود به حوزههای جدید فینتک است
فهرست مطلب
زرینپال هفته گذشته در آستانه ۱۴ سالگی فعالیتش، از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد. بههمین سبب دیام برد گفتوگویی با مدیر مارکتینگ و طراح محصول و لوگو این مجموعه داشته است.
زرینپال در تاریخ دوم بهمنماه ۱۴۰۲، با انتشار بیانیهای، خبر از تغییر هویت بصری خود با شعار «بدون مرز» را داد. در متن این بیانیه آمده است:
«زرینپال از آغاز تا امروز و در آستانه ۱۴ سالگیاش، بر همین باور استوار بوده است که مرز بین سیاهی و سفیدی یعنی طیف وسیعی از رنگها. زرینپالِ امروز طیفی از رنگها و اشکال هندسی است که هر کدام برای توانمند کردن کسبوکارهای آنلاین و چرخاننده اقتصاد دیجیتال طراحی شدهاند. امروز رنگ زرد همیشگی زرینپال، در کنار رنگهای دیگر معنا پیدا میکند. امروز زمان بازطراحی و بازتعریف مرزهاست.
زرینپالِ امروز با جریان پرقدرت همیشهاش، جریانسازِ جریانهای تازهای است که میخواهد با همراهی تمام کسبوکارها، به این جریانها قدرت ببخشد و رویدادهای بزرگ و سرنوشتسازی را با شما بسازد. زرینپال امروز «بدون مرز» است.»
در همین راستا دیام برد با بهار بهبودی، مدیر مارکتینگ و مهرداد ایلاقی، طراح محصول و لوگو این مجموعه گفتوگویی داشته است تا این «بدون مرز» بودن عنوانشده را کمی عمیقتر بررسی کند.
تغییر هویت بصری، حامل پیام «شکل دادن به آینده مالی دیجیتال» از سوی زرینپال به صنعت است
بهار بهبودی، مدیر مارکتینگ زرینپال، چرایی ریبرندینگ را در تعهد این مجموعه به رشد و تغییر عنوان کرد. او در همین خصوص گفت: «هویت بصری جدید ما چیزی بیش از یک تغییر زیبایی شناختی است. این نمادی از سازگاری و تعهد ما به نوآوری است. این نشان دهنده درک ما از این است که آینده مالی افراد و کسبوکارها به طور مداوم در حال تغییر است. تغییر هویت بصری، تجلی ملموس تلاشهای مداوم ما برای جلوتر بودن از روندهای صنعت، بازیگریِ پویا در دنیای فینتک و ارتباط بهتر با جامعه کسب و کارهای متنوع خود است. با تازه کردن هویت بصری خود، به مشتریان، شرکا و صنعت در کل این پیام را میدهیم که زرینپال نهتنها همگام با زمانه است، بلکه فعالانه در حال شکل دادن به آینده مالی دیجیتال است.»
مدیر مارکتینگ زرینپال در ادامه، شعار بدون مرز را بهمثابه آمادگی این مجموعه برای مواجهه با دنیایی بدون مرزبندیها و حل چالشها عنوان کرد و گفت: «زرین پال به عنوان لیدر بازار و بازیگری پویا در دنیای فین تک ، با مشاهده نیازهای روزافزون کسب و کارها و افراد، همواره به دنبال ارایه محصولاتی جدید و تکنولوژی محور برای رفع این نیازهاست. ما حتی برای حفظ جایگاه خود باید همواره یک گام جلوتر از تمام رقبا و حتی نیازهایی باشیم که شاید در حال حاضر رنگی ندارد ولی ما پیش بینی میکنیم که در آینده پررنگ تر خواهد شد. بدون مرز بودن به ما این امکان را میدهد تا با داشتن یک رویکرد ذهنی فعال و بدون چارچوب در داخل زرین پال برای به اجرا درآوردن ایده های جسورانه و به روز خود قدم های محکم تری در بازار برداریم.
او در راستای شعار بدون مرز، هویت بصری جدید را کمکی برای نمایش تمام محصولات و ایدههای این مجموعه در یک قاب یکسان عنوان کرد و گفت: «ریبرندینگ به کمک میکند تا نشان دهیم که در عین بدون مرز بودن میتوانی هماهنگ و همراستا نیز باشیم.»
هویت بصری جدید زرینپال، در راستای ورود به حوزههای جدید فینتک است
بهار بهبودی در پاسخ به سؤال دیام برد در خصوص اینکه آیا با تغییر هویت بصری و شعار بدون مرز، شاهد تغییر کارکردی و ورود زرینپال به حوزههای جدیدی خواهیم بود، گفت: «بله بدون شک یکی از دلایل اصلی تغییرات رخ داده، اعلامی واضح و رسا برای ورود بلندپروازانه و فعالانه به دیگر عرصههای دنیای فین تک است. کمااینکه درحالحاضر نیز سایر محصولات زرینپال در بازار روند رو به رشدی دارند و یا جایگاه خود را به دست آوردهاند. پیشتر نیز با معرفی زی تک، این موضوع را خاطر نشان کردیم که آماده سرمایهگذاری در استارتاپهای این حوزه و فراهم کردن بستری مناسب برای تفکرهای رشدی بدون مرز هستیم.»
فرمهای ساده، روحیهای تازه و مدرن را به لوگوهای جدید خانوادهی زرینپال بخشیدهاند
اشکال هندسی ساده در تمامی لوگوهای زیرمجموعههای زرینپال پررنگ هستند. در همین خصوص چرایی این انتخاب را از مهرداد ایلاقی، طراح محصول و لوگو زرینپال پرسیدیم و او گفت: «درکِ اشکال هندسی ساده، به دلیل فرم آشنا و جزئیات حداقلی، راحتتر است. این ویژگی، لوگوها را به عناصری بهیادماندنی در ذهن مخاطب تبدیل میکند و به انتقال سریعترِ پیغامی که در پسِ آنهاست، کمک میکند. از طرفی، اشکال هندسی سادهتر، انتزاعیتر نیز هستند. فرمهای انتزاعی، به راحتی قابل ادغام هستند و برای گسترش لوگوهایی همخانواده، انتخاب مطلوبتری میباشند. این رویکرد، به ایجاد یکپارچگی و انسجام بین لوگوهای خانوادهی زرینپال، کمک کرده است. همچنین، استفاده از این فرمهای ساده با حداقل پیچیدگی، روحیهای تازه و مدرن به لوگوهای جدید خانوادهی زرینپال بخشیده است.
ایلاقی تناسب رنگهای استفادهشده در پلات رنگی جدید را با هویت زرینپال اینگونه ترسیم کرد: «رنگها نقش مهمی در ایجاد ارتباط و انتقال مفاهیم و احساسات دارند. هر رنگ به تنهایی میتواند حامل پیام، مفهوم یا احساس خاصی باشد که هویت و ارتباط با برند را تحت تاثیر قرار میدهد. رنگهای متنوع در زرینپال، نماد تنوع و نوآوری هستند. هر یک از زیرمجموعههای زرینپال، دارای رنگی منحصر به خود است؛ با اینحال، برای آنکه در عین تنوع، یکپارچگی کافی میان آنها وجود داشته باشد، خصوصیات آنها با حساسیت انتخاب شده و از رنگ زرد همیشگیِ زرینپال، به عنوان عنصری وحدتبخش در کنار بقیهی رنگها استفاده شده است. این رویکرد بیانگرِ ماهیت پویا و ارادهی همیشگی زرینپال جهت بهبود و ارائهی خدمات جدید و متنوع است.»
مهرداد ایلاقی در آخر در خصوص علت تغییر هویت بصری این مجموعه گفت: «هویت بصری، باید برخاسته از ماهیت فعالیتهای برند باشد و قابلیت پشتیبانی از تغییرات آینده یا گسترش خدمات را داشته باشد. هویت بصریِ پیشین، از سرعت پیشرفت و تغییراتِ زرینپالِ امروز جا مانده بود. رویکرد زرینپال در تنوعبخشی و گسترش خدمات و محصولات، نیازمند یک هویت بصری جامع و پشتیبان بود تا ضمن ایجاد انسجام و یکپارچگی، فضایی انعطافپذیر برای توسعهی برند، فراهم آورد. هویت بصری جدید زرینپال، با تمرکز بر ظاهری مدرن و انعطافپذیر، این برند را در ارائهی هرچهبهتر پیام خود در بسترهای گوناگون، همراهی خواهد کرد.»
متن مصاحبه بخش مارکتینگ انگار فقط پر شده بود از جملات ادبی و شعار گونه ، که در کل متوجه علت تغییرات نشدیم