دارت ادز
مصاحبه‌ها

گفت‌وگو با موسس آژانس ارتباطاتی پلاتین در حاشیه نمایشگاه ایران ریتیل شو: «هدف از شرکت در نمایشگاه نمایش پوست‌اندازی پلاتین بود»

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
9 دی 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه
گفت‌وگو با موسس آژانس ارتباطاتی پلاتین در حاشیه نمایشگاه ایران ریتیل شو: «هدف از شرکت در نمایشگاه نمایش پوست‌اندازی پلاتین بود»

پنجمین دوره نمایشگاه «ایران ریتیل شو» از دوم تا پنجم دی ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این رویداد ۶۰ تن از مدیران برندهای صنعت خرده فروشی، ۱۲ پنل تخصصی انتقال تجربه را برگزار کردند.

در حاشیه این نمایشگاه با مدیرعامل و موسس آژانس پلاتین گفت‌وگو کردیم؛ فرشاد پورصادق در پاسخ به سوالات خبرنگار دی‌ام برد درباره فعالیت آژانس پلاتین گفت: «آژانس بازاریابی و ارتباطات پلاتین با ارائه‌ی راهکارهای اختصاصی، نیاز اصلی کسب و کارهای متوسط و بزرگ را در لایه‌‌ی یکپارچه سازی و بهبود فعالیت های ارتباطی پاسخ می‌دهد و خدمات خود را در طی ده سال گذشته در همکاری با برند‌هایی نظیر (گروه صنعتی گلرنگ(افق کوروش)، شیرینی لیلی، گروه صنعتی نظری، فرش بهشتی و … به نمایش گذاشته است.»

هدف از شرکت در ایران ریتیل شو، توجه مارکت به پوست‌اندازی پلاتین بود

از پورصادق درباره گستره خدمات این شرکت پرسیدیم؛ وی در این باره توضیح داد: «وقتی قصد داریم با مشتری کاری عمیق انجام دهیم در قدم اول سراغ زیرساخت‌ها می‌رویم و در حواس پنج‌گانه هویت برند را مشخص می‌کنیم. هویت با توجه به حواس پنجگانه ساخته می‌شود اما در ایران تمرکز بیشتر روی هویت بصری و کلامی بوده است. ما علاوه بر هویت لامسه، برای هویت رایحه یا بویایی، نت‌های موسیقی یک برند را مشخص می‌کنیم. در مرحله بعد و زمانی که زیرساخت‌ها آماده باشد و مخاطبان بیشتری به برند رجوع کرده باشند، سراغ کمپین‌های ۳۶۰ می‌رویم.»

وی افزود: «کمپین‌های ۳۶۰ ما این مزیت را دارند که دیتای کلی و نتیجه را به صورت کمی و دیجیتالی به مشتری عرضه کند. به این صورت که کارفرما به صورت آنلاین و در لحظه نتایج را دنبال می‌کند که چه تعداد از مخاطبان از کدام کانال ارتباطی چه فعالیتی انجام می‌دهند و این فعالیت منجر به چه ton of voiceای می‌شود؛ نتایج را هم به‌صورت کمی و عددی به کارفرما انتقال می‌دهد.»

پور صادق در ادامه گفت: «اصلی‌ترین ویژگی‌ ما کمپین‌های پلاتین این است که صرفا کمپین دیجیتالی ارائه نمی‌دهیم، اما هم در پروژه‌های آنلاین و آفلاین و حتی در رویدادها، گزارش‌هایی که به مشتری ارائه می‌دهیم آنلاین هستند.»

وی ضمن اشاره به اینکه اولین سالی است که پلاتین در نمایشگاه ریتیل شرکت می‌کند، گفت: «با توجه به اینکه ترافیک محدودی را حفظ می‌کنیم تا کیفیت کار را افزایش دهیم، سعی کرده‌ایم در این ۹ سال رضایت مشتری را تا جایی که می‌توانیم حفظ کنیم. با اینکه نمایشگاه تخصصی بود، چگالی خوبی داشت و مراجعان از نظر فرهنگ سرمایه‌گذاری، ارتباطات بازار و هزینه‌کرد در نقاط مختلف، قابل توجه بودند و شرایط داشتند. خوشحالیم که در این نمایشگاه شرکت کردیم. حال از تجربه شرکت در این نمایشگاه بسیار لذت بردیم.»

مدیرعامل پلاتین درباره هدف این آژانس از شرکت در این نمایشگاه توضیح داد: «هدف این بود که مارکت متوجه پوست‌اندازی پلاتین شود و محصولات جدید پلاتین و ارزش‌هایی که پروموت می‌کنیم برای افراد شناسانده شوند؛ برای نمونه در پلاتین وقتی به یک کمپین می‌گوییم ۳۶۰ حتما لازم نیست که بخش دیجیتال و آفلاین در کمپین پرداخته شوند.»

وی افزود: «برای مثال در کمپین کیک نظری تمام تلاش ما بر این بود که رسانه، مصرف‌کننده، ویزیتورها، ماشین‌های پخش، شعب شهر، مدیران و تمامی افراد این زنجیره با ابزارهایی چون قرعه‌کشی‌ها، طرح‌ها و جایزه‌هایی که مخصوص هر گروه طراحی شده‌اند، درگیر کمپین شوند. پس از این تلاش‌ها، نهایتا نتیجه خوبی در آذرماه برای برند نظری رقم زدیم. در فرش بهشتی هم متوجه شدیم لید در فروشگاه ایجاد می‌شود؛ با این حال نیاز داریم که با آموزش و جذب منابع انسانی نرخ تبدیل را افزایش دهیم.»

پورصادق در پاسخ به این سؤال که در این نمایشگاه چه چیزی برای معرفی به مشتریان دارند، گفت: «علاوه بر رفتار data driven در کمپین‌ها و اضافه شدن ویژگی‌های آوایی، رایحه و لامسه به هویت بصری، BSD (business solution development) را هم معرفی کرده‌ایم؛ این محصول به عنوان یک تیم داخلی درون تیم کارفرما set up می‌شود. این محصول تلاش می‌کند یکپارچگی را در نقاط مختلف برند پیاده کند.»

مدیرعامل پلاتین خاطرنشان کرد: «تعداد شرکت‌هایی که در حوزه بازاریابی مشغولند روزبه‌روز در حال افزایش است؛ با این حال درباره مزیت رقابتی پلاتین تمرکز ما روی جذب نیروی متخصص در زمینه‌های مختلف است که روی کسب‌وکارها تاثیر بگذارند و مسیر کلاینت را از نقطه صفر تا نقطه target هدایت کنند. اصلی‌ترین موضوعی که امروز در پلاتین به آن می‌بالیم، سرمایه انسانی و دانش و سرمایه‌ای است که وارد سیستم می‌شود.»

گفت‌وگو با موسس آژانس ارتباطاتی پلاتین در حاشیه نمایشگاه ایران ریتیل شو: «هدف از شرکت در نمایشگاه نمایش پوست‌اندازی پلاتین بود» 1

برندها متوجه شده‌اند که متدهای گذشته دیگر پاسخگو نیست و نیاز به دیتا و تحلیل دارند

پورصادق درباره جایگاه پلاتین در ایران و جهان تأکید کرد: «هیچ چیز زیباتر از این نیست که یک شرکت طوری تمیز و حرفه‌ای کار کند که وقتی اسمش می‌آید رقبا هم حس خوب داشته باشند و کارش را تایید کنند. در واقع رقبایمان بودند که ما را تا اینجا سوق دادند؛ من برای رقیب خوب احترام زیادی قائلم.»

وی درباره کمپین روزشمار پایان سال توضیح داد: «این کمپین یک تکنیک مارکتینگی بود و می‌خواستیم اثر پذیری را در نقطه فروش هم به مشتری نشان دهیم. به این صورت که برآورد می‌کنیم از زمان باهم بودنمان تا پایان سال کدام تارگت‌ها تیک خورده‌اند.»

در آخر، موسس آژانس پلاتین،در خصوص  آینده صنعت مارکتینگ گفت: «خیلی موافق این ایده نیستم که اوضاع مارکتینگ ایران خوب نیست. اگر شرکت‌ها خوب کار کنند اوضاع بهتر می‌شود. برندها متوجه شده‌اند که متدهای گذشته دیگر پاسخگو نیست و نیاز به دیتا و تحلیل دارند. من خیلی به نسبت به آینده مارکت و دنیای دیجیتال خوشبینم.»

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات