دانا پرداز
مصاحبه‌ها

گفتگو با مظاهر مرجانی، بنیان‌گذار مجموعه فناوری اطلاعات پارمیس در حاشیه یلدا سامیت: آمار نصب نرم‌افزار پارمیس همراه، از یک میلیون عبور کرده است

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
2 بهمن 1402
زمان مطالعه: 7 دقیقه
گفتگو با مظاهر مرجانی، بنیان‌گذار مجموعه فناوری اطلاعات پارمیس در حاشیه یلدا سامیت: آمار نصب نرم‌افزار پارمیس همراه، از یک میلیون عبور کرده است

در حاشیه رویداد یلدا سامیت که مورخ ۲۷ دی‌ماه در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد، دی‌ام برد با مظاهر مرجانی، بنیان‌گذار مجموعه فناوری اطلاعات پارمیس گفتگویی داشته است.

مظاهر مرجانی، بنیان‌گذار مجموعه فناوری اطلاعات پارمیس رسالت این مجموعه را، کمک به توسعه کسب‌وکارها عنوان کرد و دراین‌خصوص به‌ دی‌ام برد گفت: «ما تا امروز موفق شده‌ایم چهار نوع محصول مختلف از پارمیس را تولید کنیم. پارمیس همراه، پارمیس پرو، پارمیس استار و پارمیس ۳۶۰ که هر کدام از آن‌ها برای یک سکتور از جامعه و مخاطبان ما طراحی شده‌اند تا برای رشد و توسعه کسب‌وکار خود از آن‌ها استفاده کنند. یکی از محصولات کلیدی ما، پارمیس استار است. رویکرد ما در طراحی پارمیس استار همان‌طور که پیش‌تر خدمتتان عرض کردم، کمک به توسعه کسب‌وکارها است. تا به این لحظه، بیش از ۲۰ زیرسیستم را در پارمیس استار ارائه کرده‌ایم.»

در پارمیس تلاش‌ کرده‌ایم تا نگاه به نرم‌افزار‌های مالی را تغییر دهیم

مرجانی در ادامه در خصوص نقاط تمایز نرم‌افزار حساب‌داری پارمیس با محصولات مشابه گفت: «در قدیم نرم‌افزارهای حوزه مالی، بیشتر نگاه مدیریتی داشته‌اند، اما ما در پارمیس، نگاه را تغییر داده‌ایم. یک‌بخشی از زیرسیستم‌های ما در نرم‌افزار پارمیس، زیرسیستم‌های مدیریتی هستند مثل حسابداری، خزانه‌داری و انبارداری؛ اما از طرفی دیگر زیرسیستم‌هایی را طراحی کرده‌ایم که به توسعه کسب‌وکارها کمک می‌کنند.
یکی از این زیرسیستم‌های توسعه‌دهنده مثل فروشگاه‌های اینترنتی است. همان‌طور که اطلاع دارید امروزه کانال فروش آنلاین یکی از جذاب‌ترین کانال‌ها است و از جمله عوامل مهم در توسعه کسب‌وکارها به شمار می‌آید. برای همین منظور ما در نرم‌افزار پارمیس، با قرار دادن این درگاه را به عنوانی راهکاری قرار دادیم که کسب‌وکار به‌راحتی بتواند وارد فضای آنلاین شود. ما سازمان همراهی طراحی کردیم که به‌وسیله آن پلتفرم بتواند با کاربران آن کسب‌وکار به‌صورت ۲۴ ساعته در ارتباط باشد. ما با آگاهی از این که ارتباط مداوم با مشتری از اصول اساسی و مهم توسعه کسب‌وکار است، CRM را طراحی کردیم. با آگاهی از این که توسعه فروش فروشگاهی و شعبه‌ای تا چه اندازه در توسعه کسب‌وکار اهمیت دارد، اپلیکیشنی را طراحی کرده‌ایم که بتواند فروش شعبه‌ای را انجام دهد و زیرسیستم‌های متنوع دیگری که در همین راستا تولید شده‌اند.»

بنیان‌گذار مجموعه فناوری اطلاعات پارمیس در خصوص کانال‌های جذب‌ مشتریان به این مجموعه گفت:‌ «یکی از کانال‌های اصلی و بسیار مهم برای ما که خیلی به حرفه ما کمک کرده، معرفی از طرف مشتریان است. این موضوع برای ما فوق‌العاده عالی است؛ چرا که بخش عمده‌ای از مشتریانی که امروز شما می‌بینید به سمت پارمیس جذب می‌شوند به‌واسطه همین تبلیغات دهان‌به‌دهان و به لطف کاربران و مشتریان عزیز و قدیمی ما است. این کانال جذب هم به ما کمک کرده که جذب مشتری بیشتر و فروش بیشتری داشته باشیم و هم ما را دلگرم می‌کند که موفق شده‌ایم مشتریان را راضی کنیم و خواسته‌ها و نیازهای آن‌ها را پاسخگو باشیم. البته هر کانالی که ما احساس کنیم باید حضور داشته باشیم و بتوانیم مشتریان آن سگمنت را متقاعد کنیم، مطمئناً همه سعی خود را خواهیم کرد که به بهترین نحو از آن استفاده نماییم. این روزها بیشتر بحث تبلیغات را سمت بازار می‌آوریم.»

اصلی‌ترین رویکرد پارمیس، شناخت نیاز‌های کاربران است

مرجانی شناخت نیاز‌های کاربران را یکی از اصلی‌ترین رویکرد‌های پارمیس دانست و چشم‌انداز این مجموعه‌ را بدین صورت ترسیم کرد: «ما همواره اعتقاد و باور داریم که در جایگاهی که هستیم باید در خدمت کسب‌وکار‌ها و کمک به آن‌ها باشیم. ما همیشه به دنبال آن هستیم که دریابیم کاربران به چه چیز جدیدی نیاز دارند و چه عاملی می‌تواند به آن‌ها کمک کند و پارمیس در این راستا می‌تواند چه خدمات و امکاناتی را ارائه دهد. به همین دلیل به طور مداوم برای طراحی زیرسیستم‌های جدیدتر و به‌روزتر تلاش می‌کنیم که پاسخگوی نیازهای کاربران باشند. برای مثال باتوجه‌به این که بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی ایران در بستر وردپرس کار می‌کنند، اخیراً یک پلاگین برای وردپرس نوشته‌ایم که فروشگاه اینترنتی را کامل به نرم‌افزار متصل خواهد کرد. تلاش ما این است که به همین روال پیش برویم و سعی خواهیم کرد تا با ارائه زیرساخت‌های جدید در نرم‌افزار، امکانات موردنیاز کاربران را مطابق با نیازهای روز آن‌ها در اختیارشان قرار دهیم.

گفتگو با مظاهر مرجانی، بنیان‌گذار مجموعه فناوری اطلاعات پارمیس در حاشیه یلدا سامیت: آمار نصب نرم‌افزار پارمیس همراه، از یک میلیون عبور کرده است 1

او در ادامه در خصوص حضور در بازارهای خارج از ایران عنوان کرد:‌ «یکی از مسائل جدی که ما را درگیر کرده، حضور در بازارهای خارج از ایران است که اقداماتی را در راستای تحقق این هدف آغاز کردیم و امیدوار هستیم که بتوانیم با اتکا به پتانسیل و استفاده از امکاناتی که در اختیار داریم، بتوانیم در بازارهای خارج از ایران نیز فعالیت داشته باشیم.»

آمار نصب نرم‌افزار پارمیس همراه، از یک میلیون گذشته است

نرم‌افزار پارمیس همراه، یکی از نرم‌افزارهای اصلی این مجموعه است. مرجانی درباره این محصول به دی‌ام برد گفت: «پارمیس همراه، یک اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی است. باتوجه‌به این که بخشی از جامعه ما که شاید نمی‌توانند یا نمی‌خواهند که سایر نرم‌افزارها حسابداری را بخرند باعث شد تا ما ساخت و ارائه اپلیکیشن پارمیس همراه را کلید زدیم تا راهکاری برای رفع دغدغه امور مالی این عزیزان ارائه دهیم.»

بنیان‌گذار مجموعه فناوری اطلاعات پارمیس، چرایی اصلی  توسعه و ارائه پارمیس همراه را مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: «ارائه پارمیس همراه در گام نخست در راستای مسئولیت اجتماعی‌ای است که بر عهده ما است؛ چون هر شرکتی که محصولی را ارائه می‌دهد باید بتواند در راستای مسئولیت اجتماعی خود، به بخشی از جامعه کمک کند و پاسخگوی نیازها و خواسته‌های آنها باشد. از طرفی ارائه پارمیس همراه به معرفی پارمیس نیز کمک می‌کرد.»

وی در ادامه معرفی پارمیس همراه، در خصوص آمار نصب این برنامه گفت: «تا امروز پارمیس همراه بیش از یک میلیون بار نصب شده است. درعین‌حال که پارمیس همراه، نرم‌افزاری رایگان است ما از به‌روزرسانی آن چشم‌پوشی نکرده‌ایم و دائم در حال به‌روزرسانی هستیم و یکی از قوی‌ترین پشتیبانی‌ها را دارد؛ زیرا ما بر این باور هستیم که قبل از هر چیز باید به جامعه کنیم. زمانی که وضعیت مالی جامعه به سطح بالایی برسد، ناخودآگاه از ثمره آن علاوه بر جامعه به کسب‌وکارهایی مثل کسب‌وکاری حوزه ما نیز خواهد رسید. پارمیس همراه هم نسخه اندروید دارید و هم نسخه IOS. در پلتفرم‌های   کافه‌بازار، مایکت و گوگل‌پلی امکان دسترسی به این اپلیکیشن را خواهید داشت. در حال حاضر در کافه‌بازار 470 هزار الی 480 هزار نصب داشته‌ایم. تمامی آمارها موجود هستند و می‌توانید بررسی کنید. اگر در کافه‌بازار مشاهده کنید، بالاترین میزان کامنت و ریت را نرم‌افزار ما بافاصله از نرم‌افزارهای دیگر دارد. تقریباً در همه اندرویدهای ایرانی داریم و در اپ‌استور هم حضور داریم. زمانی که مجموعه نصب همه این پلتفرم‌ها را کنار هم بگذارید مجموع نصب نرم‌افزار ما از یک میلیون خواهد گذشت.»

مظاهر مرجانی هدف از حضور در یلدا سامیت ۱۴۰۲ را این‌گونه تشریح کرد: «ما همواره تلاش کرده‌ایم که به جامعه کنیم یکی از این سگمنت‌های جامعه، استارتاپ‌ها هستند که تلاش می‌کنند با ایده‌های خود و خلق نوآوری‌های جدید یک ارزشی را در جامعه ایجاد کنند. هر شرکت و استارتاپی برای این رشد نیاز به یک بستر دارد که این بستر را از مدیریت امور مالی گرفته تا توسعه کسب‌وکار به آن نیاز دارد.
ما فکر می‌کنیم که امروز پارمیس در جایگاهی قرار دارد که بتواند با ارائه پلتفرم‌ها و زیرساخت‌هایی که دارد به کسب‌وکارها کمک کن تا با هزینه‌ای کم‌تر و در مقابل با سرعتی بیشتر رشد کنند. اصلاً به همین دلیل هم بود که در همایش امسال شرکت کرده‌ایم.»

او در آخر، یلدا سامیت ۱۴۰۲ را فرصتی مناسب در جهت به صدا درآوردن زنگ امید برای استارتاپ‌ها دانست و گفت: «یک آفر خیلی خوب نیز برای استارتاپ‌ها در نظر گرفته‌ایم که در این مسیر بتواند هم به لحاظ توسعه بازار، و همچنین به لحاظ مسئولیت اجتماعی، کمکی برای کسب‌وکارها باشد.»

پاکت
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

در حال بارگیری کپچا...