پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
مصاحبه‌ها

دیما به کشورهای همسایه خدمات تبلیغاتی ۳۶۰ درجه ارائه می‌کند

الهه صالحی الهه صالحی
6 مهر 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
دیما به کشورهای همسایه خدمات تبلیغاتی ۳۶۰ درجه ارائه می‌کند
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گروه تبلیغات دیجیتال دیما اخیرا بخش ارائه خدمات جهانی خود را راه‌اندازی کرده و به سایر کشورها نیز خدمات تبلیغاتی و مارکتینگی ارائه می‌دهد. معاون بازاریابی این گروه با اشاره به اینکه دیما توانسته به واسطه عضویت خود در شبکه جهانی لوکال پلنت، ارتباط آسانی با بازار خارج از ایران برقرار کند، می‌گوید که این گروه بیشتر روی ارائه خدمات به کشورهای عراق، امارات، ترکیه، افغانستان و روسیه تمرکز دارد.

به گزارش دی‌ام برد،‌ الهام نظری، معاون مارکتینگ گروه تبلیغات دیجیتال دیما در رابطه با نیازی که دیما در رابطه با راه‌اندازی بخش تبلیغات بین‌المللی احساس کرده، در‌ گفت‌وگو با دی‌ام برد می‌گوید: «ما در دیما با شرکت‌های بین‌المللی که در حوزه صادرات هم فعال هستند، در ارتباط هستیم و کار می‌کنیم. در چند سال گذشته به دلیل نوسانات ارز صادرات به کشورهای همسایه رونق گرفته است. در حال حاضر اکثر برندهای بزرگی که در ایران فعالیت دارند به کشورهای مختلفی از جمله عراق صادرات دارند یا حتی در این کشورها کارخانه تولیدی راه اندازی کرده‌اند.»

او ادامه می‌دهد:‌ «با بررسی‌ که انجام دادیم متوجه شدیم این برندها در بحث تبلیغات و بازاریابی در کشورهای دیگر آن طور که باید نتیجه نمی‌گیرند و ما می‌توانیم با ظرفیت و ارتباطاتی که داریم قسمت مهمی از زنجیره تجربه موفق صادرات باشیم. تبلیغات ما از طریق کانال‌های متعددی که داریم، می‌تواند برندهای ایرانی را در کنار برندهای بین‌المللی بزرگی که سال‌ها دارند در این کشورها کار می‌کنند معرفی کند.»

نظری در رابطه با خدماتی که دیما در این بخش ارائه می‌کند، توضیح می‌دهد: «دیما عضو بزرگ‌ترین شبکه آژانس‌های تبلیغاتی بین‌المللی و مستقل در جهان به اسم لوکال پلنت است و ما با کمک پارتنرهایی که در کشورهای مختلف داریم، از صفر تا صد خدمات مارکتینگی، از تحقیق بازار گرفته تا حتی درگیر شدن در بحث بازاریابی فروش و انواع و اقسام مارکتینگ آنلاین و آفلاین را ارائه می‌دهیم و تا به‌حال هم با برندهای مختلفی کار کرده‌ایم.»

نمی‌شود از تهران برای جهان برنامه داد

معاون بازاریابی دیما با تاکید براینکه نمی‌شود تنها در تهران مستقر بود و برای موفقیت در کشورهای دیگر برنامه ارائه کرد، می‌گوید: «با توجه به این که کانال‌های بازاریابی موثر ممکن است در هر کشوری متفاوت باشد، ما با کمک آژانس‌های همکارمان که مسلط بر بازار هدف هستند، بهترین روشهای بازاریابی را به شرکت‌ها پیشنهاد می دهیم. برای مثال سرویس‌هایی مثل تبلیغات فیسبوک یا اسنپ چت در ایران چندان شناخته شده نیستند، ولی در بسیاری از کشورها بسیار موثر هستند و ما این خدمات را ارائه می دهیم.»

او ادامه می‌دهد: «در کنار اجرای تبلیغات در کانال‌های مختلف، سوال اساسی بسیاری از برندها این است که چگونه به بازار کشوری دیگر وارد شوند یا فروش‌شان را افزایش دهند. در این زمینه ما مشاوره استراتژی بازاریابی ارائه می‌دهیم یا به برندها کمک می‌کنیم که با بهینه سازی فعالیت‌های بازاریابی به اهداف‌شان برسند. خدمات ما کاملا شخصی‌سازی شده است و پس از شناخت نیاز برند پیشنهاد اختصاصی خود را ارائه و اجرا می‌کنیم.»

روی عراق تمرکز بیشتری داریم

نظری در رابطه با کشورهایی که دیما با آنها همکاری دارد، می‌گوید: «همانطور که اشاره شد ما با کمک شبکه لوکال پلنت می‌توانیم در بیش از ۸۰ از کشور جهان سرویس ارائه کنیم اما تمرکزمان با توجه به نیازی که در بازار ایران وجود دارد روی ۵ کشور است؛ اولین کشور عراق است چرا که بسیاری از برندهای ایرانی در حال حاضر در آنجا محصول دارند و به دنبال تبلیغات هستند و طبیعتا عراق برای ما بسیار استراتژیک است. کشور امارات، ترکیه، افغانستان و روسیه نیز از دیگر کشورهایی هستند که ما روی آن‌ها تمرکز بیشتری داریم.»

او در ادامه در رابطه با چالش‌های فعالیت بین‌المللی در شرایط تحریم می‌گوید: «ما به واسطه عضو بودن در این شبکه بین‌المللی به این آژانس‌ها دسترسی مستقیم و ویژه داریم. بنابراین خیلی سریع و بدون اینکه نیاز به سعی و خطا باشد می‌توانیم با بهترین آژانس‌های بین‌المللی ارتباط بگیریم و به نیاز مشتری پاسخ بدهیم. تحریم‌ها همیشه کار هر شرکتی را در ایران پیچیده می‌کنند اما با توجه به اینکه شرکت‌هایی که با ما کار می‌کنند عمدتا خارج از ایران شعبه دارند، آنچنان درگیر مسائل انتقال پول و … نیستیم، چرا که در خیلی از مواقع انتقال پول در خارج از ایران انجام می‌شود، ولی خب تحریم طبیعتا اثری که دارد این است که شرکت‌ها آنجوری که باید نمی‌توانند رشد کنند و این بازار آنقدری که باید نمی‌تواند بزرگ شود.»

معاون بازاریابی دیما در پایان اشاره می‌کند: «تا به امروز ما با حدود ۱۵ برند بزرگ بین المللی کار کرده ایم و به این تعداد هر روز اضافه می‌شود. کمپین‌های ما در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات محیطی، تبلیغات فیسبوک و همچنین سایر خدمات بازاریابی مثل تولید محتوا، تحقیق بازار و تعیین استراتژی و غیره بوده است. با ارتباطی که با اتاق‌های بازرگانی داریم در تلاش هستیم تا به شرکت‌های بیشتری در این زمینه اطلاع‌رسانی و آموزش ارائه کنیم تا در فعالیت‌های بازاریابی خود موفق‌تر و بهینه عمل کنند.»

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک