پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
مصاحبه‌ها

مدیر مارکتینگ عطاویچ در گفت‌وگو با دی‌ام برد: به‌دنبال پروموت ابعاد بین‌المللی برند عطاویچ هستیم

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
29 بهمن 1402
زمان مطالعه: 7 دقیقه
مدیر مارکتینگ عطاویچ در گفت‌وگو با دی‌ام برد: به‌دنبال پروموت ابعاد بین‌المللی برند عطاویچ هستیم
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در حاشیه دومین نمایشگاه رستوران، فست‌فود، کترینگ، صنایع و تجهیزات وابسته، دی‌ام برد با نیما سلطانی، مدیر مارکتینگ عطاویچ گفت‌وگویی داشته است.

دومین نمایشگاه بین‌المللی رستوران، فست‌فود، کترینگ، صنایع و تجهیزات وابسته در سالن ۶ محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد. یکی از حاضرین در این نمایشگاه مجموعه عطاویچ بود.

بازارهای فست‌فود و رستوران‌های زنجیره‌ای، بازارهایی پررقابت‌ هستند. نیما سلطانی، مدیر مارکتینگ عطاویچ در پاسخ به سؤال دی‌ام برد دراین‌خصوص که عطاویچ چه استراتژی‌ها و رویکردهایی برای تبلیغات و بازاریابی در این بازار پررقابت دارد گفت:‌ «موضوع خیلی مهمی که وجود دارد و باعث حضور ما در نمایشگاه شده این است که عطاویچ قصد دارد که ابعاد بین‌المللی فعالیت خود را به نمایش بگذارد؛ به دلیل این که خیلی از دوستانی که در همین نمایشگاه به ما مراجعه می‌کنند، اطلاع ندارند که ما در ترکیه و آلمان نیز فعالیت داریم و عطاویچ به‌عنوان یک برند بین‌‌المللی، نقش یک لژیونر در صنعت فست‌فود را دارد. البته سایر دوستان از برندهای دیگر نیز در کشورهای دیگری مثل عراق و امارت فعالیت می‌کنند و در ترکیه هم به همین شکل برندهای سرشناس دیگری از صنعت فست‌فود ایران فعال هستند.»

عطاویچ در خارج از ایران ۲۸ شعبه فعال دارد

سلطانی درباره فعالیت‌های بین‌المللی این مجموعه بیان داشت: «عطاویچ بیش از ۳ سال است که فعالیت‌های بین‌المللی خود را آغاز کرده و استارت کار را از کشور ترکیه زده است و بعد از آن با نامه‌نگاری‌ها و مراوده‌هایی که انجام شده، عطاویچ فعالیت خود را در آلمان نیز شروع کرده است. در حال حاضر که با هم صحبت می‌کنیم، ۵ شعبه فعال از عطاویچ در آلمان دایر هستند. در ترکیه نیز ۲۳ شعبه فعال از عطاویچ خدمات خود را به مردم ارائه می‌دهند.»

مدیر مارکتینگ عطاویچ یکی از اصلی‌ترین هدف‌های این مجموعه را برای شرکت در این نمایشگاه، معرفی عطاویچ در ابعاد بین‌المللی و همچنین اعطای نمایندگی در کشورهای ایران، آلمان و ترکیه عنوان کرد. وی در خصوص اعطای نمایندگی گفت: «ما سعی کرده‌ایم یک اطمینان خاطر برای دوستانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه فست‌فود هستند، ایجاد کنیم. به‌جرئت می‌توان بگویم که عطاویچ بدون ریسک‌ترین برندی است که فرصت ورود به صنعت فست‌فود و سرمایه‌گذاری در آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد، چرا؟ به دلیل این که عطاویچ اولین برندی است که فرنچایز را به‌صورت تضمینی انجام می‌دهد. هیچ یک از دوستانی که در حوزه فرنچایز فعالیت می‌کنند، تضمین فروش را به سرمایه‌گذار نخواهند داد، ولی عطاویچ در قراردادهای خود، تضمین فروش را لحاظ کرده و بسته به نوع شعبه‌ای که شما انتخاب می‌کنید، بیرون‌بر، سالن بر در ایران و لوکیشنی که در کشورهای آلمان و ترکیه انتخاب می‌کنید، درآمد شما را بسته به موقعیت، سالانه یا ماهانه تضمین خواهد کرد. ما در ایران یک‌سری شعب اختصاصی داریم که سود این شعب را به‌صورت ماهانه، سود خلاص شعب تازه‌تأسیس را تضمین می‌کنیم و به سرمایه‌گذاران این مژده را خواهیم داد که اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه فست‌فود هستید، قطعاً عطاویچ می‌تواند بدون ریسک‌ترین برند برای ورود شما به این صنعت باشد.»

مدیر مارکتینگ عطاویچ در گفت‌وگو با دی‌ام برد: به‌دنبال پروموت ابعاد بین‌المللی برند عطاویچ هستیم 1

وی همچنین اعطای نمایندگی در خارج از کشور را فرصتی برای مهاجرت و یا کسب درآمد ارزی عنوان کرد و این نوع سرمایه‌گذاری را بدون ریسک‌ترین سرمایه‌گذاری برای علاقه‌مندان به صنعت فست‌فود عنوان کرد.

عطاویچ به سمت بازیافت بسته‌بندی‌های محصولات حرکت می‌کند

 در سال‌های اخیر هم در ایران و هم در جهان بسیاری از برندهای فعال در حوزه صنایع غذایی به سمت بازاریابی سبز رفته‌اند. از همین رو از نیما سلطانی درباره بازاریابی سبز این مجموعه پرسیدیم. سلطانی گفت: «قطعاً عطاویچ هم از این قاعده مستثنی نیست. عطاویچ هم به‌عنوان یک برند بزرگ مسئولیت حفاظت از محیط‌زیست را به دوش می‌کشد و اقدامات مفیدی در این زمینه انجام داده است و برای سال آینده نیز برنامه‌هایی داریم که بتوانیم از پایه‌ای‌ترین موضوعات اقتصاد چرخشی و ریسایکل یک سری‌کارها را انجام دهیم که آن هم موضوعات تفکیک از مبدأ است و در این راستا درصدد خرید یک سری محصولات هستیم. یک سری محصولات توسط مشتریان ما در شعب استفاده می‌شود. کاری که عطاویچ انجام می‌دهد با یک سری اپراتورها هماهنگ کرده در قالب یک سری قراردادها و قرار است که در سال آینده ما به این سمت‌وسو حرکت کنیم و بتوانیم تفکیک را از مبدأ و در خود شعب انجام دهیم و اقلامی مثل قوطی‌های نوشابه، شیشه‌ها و کارتن‌هایی که جمع‌آوری می‌شوند را در با یک فیلتراسیون دوباره به چرخه تولید مجدد برگردانیم و تا دوباره به دست خودمان برسد و بتوانیم از آن‌ها استفاده بهینه کنیم. البته این که به دست خودمان برسد نه این که صرفاً مجدد در صنایع غذایی استفاده کنیم منظور بنده بیشتر چرخه بازتولید چنین اقلامی است. به دلیل این که پیش‌تر و قبل از عطاویچ، بنده در فعالیت مارکتینگ مشابهی و استارت‌آپی به اسم جاروب فعالیت داشتم که کار بنده در آن استارت‌آپ صرفاً همین بازگردانی اقلام به چرخه بازتولید و مصرف بود. جاروب اولین سامانه هوشمند جمع‌آوری پسماند بود. ما در جاروب هم همین کار را انجام می‌دادیم؛ بنابراین قصد داریم همان رویکرد را در عطاویچ نیز پیش بگیریم. در همین راستا دوستان و اپراتورهایی داریم که یک سری تعامل با شهرداری‌های مناطق را انجام می‌دهند و ما با استفاده از این تعامل فضای عطاویچ را به سمت‌وسوی گرین مارکتینگ تغییر دهیم.»

مدیر مارکتینگ عطاویچ در گفت‌وگو با دی‌ام برد: به‌دنبال پروموت ابعاد بین‌المللی برند عطاویچ هستیم 2

مدیر مارکتینگ عطاویچ درباره نسبت این مجموعه با فعالیت‌هایی در راستای مسئولیت اجتماعی گفت: «قطعاً مسئولیت اجتماعی یکی از جذاب‌های داخلی عطاویچ است؛ یعنی فارغ از موضوعات برندینگ که ممکن است گاهی پیش آید، ما موضوع مسئولیت اجتماعی را وظیفه خود می‌دانیم. عطاویچ دائماً کمپین‌های مسئولیت اجتماعی مختلفی را برگزار می‌کند و از مهمانی‌هایی که از خیریه‌ها می‌گیرد یا یک‌سری موضوعاتی که شما طرح کردید مثل شنبه‌های مهربانی که تعدادی از سلبریتی‌ها را دعوت می‌کردیم و به شعبات اختصاصی و در زمان‌های مختلف که ما مشخص می‌کردیم، تشریف می‌آورند، ما پذیرای کودکان کار می‌شدیم.»
عطاویچ به‌صورت مداوم فعالیت‌هایی در راستای مسئولیت اجتماعی خود را انجام می‌دهد و این موضوع یکی از علاقه‌مندی‌های تیم عطاویچ و مدیریت عطاویچ است. فارغ از تمام اتفاقات تبلیغاتی و مارکتینگی که می‌تواند داشته باشد، خیلی از این اقدامات اصلاً پوشش خبری داده نمی‌شود و عطاویچ تنها به‌صورت دلی این فعالیت‌ها را انجام می‌دهد و در تمام فعالیت‌های اجتماعی نیز عطاویچ سعی کرده تا نقش پررنگی داشته باشد و همگام با موضوعات اجتماعی پیش خواهد رفت. عطاویچ به صورت کلی تلاش می‌کند تا همگام و همراه با وضعیت مردم و جامعه باشد.»

به‌دنبال پروموت کردن ابعاد بین‌المللی برند عطاویچ هستیم

نیما سلطانی این نمایشگاه را چنین ارزیابی کرد: «قطعاً این نمایشگاه برای ما دستاوردهای بسیار جذابی داشته است. ما در ترکیه در نمایشگاه‌های زیادی شرکت کرده‌ایم، اما باتوجه‌به این که عطاویچ در کشور ایران برای اولین‌بار در یک نمایشگاه شرکت می‌کنیم و از طرفی عمر این نمایشگاه طولانی نیست و دومین دوره‌ای است که برگزار شده است، هدف ما از حضور در این نمایشگاه همان‌طور که پیش‌تر خدمتتان عرض کردم این بود که ما ابعاد بین‌المللی عطاویچ را معرفی کنیم و دوستانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند را جذب کنیم.»

او همچنین در خصوص دستاوردهایی که حضور در این نمایشگاه برای این مجموعه داشته است گفت: «دستاوردی که این نمایشگاه برای ما داشت بسیار دستاورد جذابی بود. ما کامنت‌هایی که از مراجعه‌کنندگانمان گرفته‌ایم بسیار جذاب بود و قطعاً این کامنت‌ها به ما کمک می‌کنند تا برنامه‌ریزی‌های متفاوتی برای سال آینده انجام دهیم. ما در این نمایشگاه دریافتیم که مردم چه‌قدر کم با ابعاد بین‌المللی عطاویچ آشنایی دارند به همین دلیل در کمپین‌های آینده خود برای سال آینده، موضوعات برندینگ خود را خیلی جدی‌تر پیش خواهیم برد و دیگر صرفاً روی محصول تمرکز نخواهیم کرد و در واقع ابعاد بین‌المللی عطاویچ را پرمویت می‌کنیم تا سرمایه‌گذارانی که قصد دارند وارد این حوزه شوند، بدانند که عطاویچ یکی از سورس‌های اصلی و شاید به‌جرئت بتوانم بگویم بدون رقیب در فضای تضمین بازگشت سرمایه است که می‌تواند خدمات خود را به دوستان ارائه دهد.»

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

اسمارتک