جدیدترین روشهای تبلیغات رایگان کسبوکار
فهرست مطلب
بسیاری از کسب و کارهای کوچک نمیتوانند بودجه زیادی برای تبلیغات خرج کنند و به فکر راههای تبلیغات رایگان هستند. اگر شما هم به تازگی کسب و کار شخصی خودتان را راهاندازی کردید و دنبال سایت تبلیغات رایگان میگردید، در این مقاله روشهای مختلف تبلیغات رایگان کسب و کار را معرفی میکنیم. با استفاده از روشهای این مقاله دیگر لازم نیست نگران باشید و هزینه زیادی برای تبلیغات خرج کنید.
معرفی روشهای تبلیغات رایگان کسب و کار
وقتی کسبوکار آنلاین خودتان را راهاندازی میکنید، گوگل و شبکههای اجتماعی انواع روشهای تبلیغات رایگان کسب و کار را به شما معرفی میکنند. حضور فعال در شبکههای اجتماعی، انتشار فیلم در یوتیوب، حضور در رویدادهای حضوری، انتشار پست در سایت تبلیغات رایگان و تبلیغ رایگان در گوگل از جمله راههای تبلیغات کسب و کار هستند. در این بخش، هر کدام از این روشها را معرفی میکنیم.
ثبت کسبوکار در سایتهای معرفی کسبوکار
اگر میخواهید محصولات و خدمات خودتان را به رایگان در سایتهای مختلف تبلیغ کنید، میتوانید از پلتفرمهای معرفی کسبوکار مثل شیپور، دیوار، ترب، استاد سلام و باسلام آگهی ثبت کنید. این سایتها بازدید بالایی دارند و مشتریها را به بازدید از کسبوکار شما تشویق میکنند.
سایتهایی مثل شیپور، دیوار و ترب عمومی هستند و انواع کسبوکارها میتوانند در آن ثبتنام کنند. در صورتیکه خدمات آموزشی ارائه میدهید، میتوانید در سایت استاد سلام ثبتنام کنید و خدمات آموزشی خودتان را تبلیغ کنید. سایت باسلام هم بازاری برای خرید و فروش محصولات مختلف است. انواع فروشندهها مثل فروشندههای و تولیدکنندههای مواد غذایی و کسبوکارهای مد و پوشاک میتوانند در این سایت ثبتنام کنند و محصولاتشان را معرفی کنند. در بخشهای بعدی این سایتها را به تفکیک بررسی خواهیم کرد.
انتشار آگهی در دیوار
دیوار یک پلتفرم خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم و همچنین خدمات است و افراد در آن میتوانند بهصورت رایگان، کالا یا خدمات خود را آگهی کرده و در معرض دید هزاران مشتری قرار دهند. علاوه بر این، دیوار برای آگهیها با دریافت هزینه بسیار کمی و تقریبا رایگان، امکاناتی از قبیل نردبان (نمایش آگهی در بالای تمامی آگهیها)، برچسب فوری و .. ارائه میدهد و شما میتوانید برای افزایش بازدید آگهی خود از آن استفاده کنید.
انتشار آگهی در شیپور
شیپور نیز یکی دیگر از پلتفرمهای انتشار آگهی است که ساز و کاری شبیه به دیوار دارد. شما میتوانید مانند پلتفرم دیوار، در شیپور نیز آگهی خدمات یا محصولات خود را ثبت کنید و منتظر جذب مشتری بهصورت رایگان باشید.
تبلیغات و ثبت محصولات در ترب
ترب یک موتور جستجوی رایگان محصولات است. به عبارت دیگر، شما میتوانید در ترب، نام محصول مورد نظر خود را جستجو کرده تا آن محصول را از فروشندگان مختلف به همراه قیمتهای آنها مشاهده کنید. خبر خوب این است که شما میتوانید با ثبت فروشگاه اینترنتی و محصولات خود در ترب، محصولات خود را در معرض جستجوی کاربران قرار داده و از همین روش، فروش محصولات خود را افزایش دهید.
علاوه بر این، ترب با هزینه بسیار کمی، امکانات تبلیغاتی مانند تبلیغات در جستجو و نمایش محصولات در صدر نتایج جستجو را در اختیار شما به عنوان یک صاحب کسبوکار یا فروشنده ارائه میدهد.
نوشتن پست در ویرگول
یکی از روشهای موثر تبلیغات رایگان کسب و کار است، انتشار پست در ویرگول است. ویرگول یک شبکه اجتماعی برای نوشتن و خواندن متن است. شما میتوانید از ویرگول به عنوان سایت معرفی کسب و کار استفاده کنید و کسبوکارتان را بدون هیچ هزینهای تبلیغ کنید. ثبتنام در سایت ویرگول و نوشتن مطلب در آن هزینهای ندارد. بهعلاوه، شما میتوانید سایت کسبوکار خودتان را در ویرگول بگذارید و از آن به عنوان یک لینک رایگان استفاده کنید. همچنین ممکن است بدلیل دامین آتوریتی بالای ویرگول مطلب شما در کلماتی رتبه گرفته و همین موجب شناخته شدن کسبوکار شما شود.
دیجیفای
اگر شما یک فروشگاه اینستاگرامی دارید و میخواهید محصولات خود را در بستر وب به فروش برسانید، دیجیفای میتواند در این مسیر بهصورت رایگان به شما کمک کند. دیجیفای یک فروشگاهسازِ رایگان است که شما میتوانید با ثبت فروشگاه رایگان خود در آن، محصولات خود را در بستر وب به فروش برسانید. لازم به ذکر است که شما در دیجیفای، امکان شخصیسازی فروشگاه اینترنتی خود را نیز دارید.
پادروشاپ
همانند دیجیفای، پادروشاپ نیز یکی دیگر از فروشگاهسازهای آنلاین است که شما میتوانید با ثبت محصولات و آنلاین شاپ خود در این پلتفرم، فروشگاه اینترنتی رایگان خود را بسازید و پتانسیل فروش محصولات خود را افزایش دهید. توجه داشته باشید که فروشگاهسازهای رایگانی مانند دیجیفای یا پادروشاپ، معمولا سودِ خود را از دریافت کمیسیون از فروش محصولات شما دریافت میکنند.
انتشار مطلب در لینکدین برای تبلیغات رایگان کسبوکار
در سالهای اخیر، شبکه اجتماعی لینکدین بین ایرانیها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بهعلاوه، در این شبکه افراد حرفهای و متخصص حضور دارند و در رشد کسبوکارتان به شما کمک میکنند. پیشنهاد ما این است که برای خودتان یا کسبوکارتان یک حساب لینکدین بسازید و آدرس سایت و مشخصات کارتان را وارد کنید. انتشار پستهای منظم در این شبکه و ارتباط با افراد متخصص باعث رشد کسبوکار شما میشود.
همچنین بخوانید: صفر تا صد ساخت صفحه لینکدین
پاسخ به سوالات در سایت quora
سایت کوئرا مخاطبهای زیادی دارد و مردم از آن برای پرسیدن سوال استفاده میکنند. ولی quora فقط برای پرسش و پاسخ نیست و میتواند یک سایت معرفی کسب و کار باشد.
گزارشها نشان میدهند که افراد فعال در کوئرا ماهانه ۳۰ هزار بازدید از سایت کوئرا میگیرند. بنابراین، شما میتوانید از کوئرا به عنوان سایت تبلیغات رایگان استفاده کنید و با فعالیت و لینکسازی در آن کسبوکار خودتان را به دیگران معرفی کنید.
ارسال خبرنامه ایمیلی برای اعضا
یکی از مهمترین روشهای تبلیغات رایگان کسبوکار، ارسال خبرنامه ایمیلی است. اگر سایت خودتان را راهاندازی کردید، حتما بخشی را برای دریافت ایمیل کاربرها درنظر بگیرید و از این روش برای معرفی محصولات جدید، ارسال کد تخفیف و ارسال مقالههای جدید سایت استفاده کنید.
بهعلاوه، بسیاری از متخصصان دیجیتال مارکتینگ، ارسال ایمیل را به عنوان موثرترین راههای تبلیغات کسب و کار معرفی میکنند. با ارسال ایمیل میتوانید مطالب مفید را با مشتریهای احتمالی به اشتراک بگذارید و آنها را به خرید و بازدید از سایت تشویق کنید.
انتشار ویدیو در یوتیوب و آپارات
یوتیوب و آپارات از جمله پربازدهترین روشهای تبلیغات رایگان کسب و کار هستند. در سالهای اخیر، بسیاری از ایرانیها در یوتیوب حضور دارند و تولید محتوا میکنند. اگر به تولید محتوای ویدیویی علاقهمند هستید، تولید محتوا در یوتیوب میتواند جایگاه کسبوکار شما را تا حد زیادی افزایش بدهد.
برای انتشار فیلم در یوتیوب به دوربین پیشرفته احتیاج ندارید. برای شروع با گوشی هوشمندتان فیلم بگیرید و درباره محصولها یا خدمات خودتان صحبت کنید. همچنین، میتوانید لینک سایت کسبوکارتان را در یوتیوب و آپارات هم بگذارید.
شبکهسازی در رویدادهای حضوری
اگر دنبال ماندگارترین روش تبلیغات رایگان کسب و کار هستید، در رویدادها و دورهمیهای حضوری تخصصی شرکت کنید و درباره بیزینس خودتان صحبت کنید. حضور در این رویدادها به شما اجازه میدهد که همکارها و افراد فعال حوزه خودتان آشنا شوید و با آنها صحبت کنید.
مثلا، اگر محصول شما کیف پارچهای است، میتوانید در رویدادهای عمومی شرکت کنید و کیفهای دستساز خودتان را به شرکتکنندهها بدهید. در صورتیکه محصول شما به تکنولوژی و استارتاپها ربط دارد، در دورهمیهای استارتاپی شرکت کنید و محصول خودتان را به دیگران معرفی کنید. البته اگر علاقه داشته باشید، میتوانید با استفاده از پیادهسازی ایونت مارکتینگ، این روش را بهصورت پولی نیز اجرا کنید.
حضور فعال در شبکههای اجتماعی
حضور و تولید محتوا در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر برای شما هزینهای ندارد؛ پس میتوانید از این شبکهها به عنوان سایت تبلیغات رایگان استفاده کنید. توصیه ما این است که برای تولید محتوا در هر کدام از این شبکهها وقت بگذارید و ایدهپردازی کنید.
فراموش نکنید که برای ساخت ویدیو در اینستاگرام به تیم تولید محتوای قوی احتیاج ندارید، کافی است از بقیه صفحهها ایده بگیرید و شروع کنید. ساخت اکانت در توییتر و تولید محتوا در آن هم یکی از راههای تبلیغات کسبوکار است.
از توییتر برای لینک دادن به سایت استفاده کنید و مخاطبها و مشتریهای بالقوه را پیدا کنید. همچنین، توییتر و اینستاگرام ارتباط شما را با مخاطب نزدیکتر میکنند. اگر مشتریها و مخاطبهای شما به محصول و شیوه فعالیت شما علاقه پیدا کنند، شما را به دوستان و آشنایان خودشان معرفی میکنند.
برگزاری مسابقه در اینستاگرام و ارائه محصولات رایگان
کسی نیست که از گرفتن جایزه و هدیه لذت نبرد و خوشحال نشود. برای اینکه بتوانید از قدرت تبلیغات رایگان مشتریها و مخاطبهای پیج اینستاگرام استفاده کنید، هر چند وقت یک بار مسابقه اینستاگرامی برگزار کنید و به برندهها جایزههای کوچک بدهید. حتی اگر فالوورهای کمی دارید، باز هم این کار را انجام دهید. با برگزاری مسابقه و دادن هدیه به مخاطبها نشان میدهید که در کارتان جدی هستید و قصد پیشرفت دارید. لازم به ذکر است که برای موفقیت بیشتر در این کار، نیاز است تا بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام خود را بدانید و بر همین اساس، پست مسابقه خود را منتشر کنید.
ثبتنام و فعالیت در تالارهای گفتوگو
تالارهای گفتوگو از جمله روشهای تبلیغ رایگان در گوگل هستند و محبوبیت زیادی بین کاربرهای مجازی دارند. اولین مزیت ثبتنام در تالارهای گفتوگو، لینکسازی به سایت کسبوکار است. شما میتوانید در این سایتها ثبتنام کنید و سایت خودتان را در قسمت توضیحات بنویسید.
بهعلاوه، در بعضی از این تالارها امکان انتشار مطلب و وبلاگ هم وجود دارد. از این امکانات برای تبلیغات محصول و خدمات خودتان استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که علاوهبر حضور در تالارهای تخصصی کسبوکارتان، در تالارهای عمومی هم فعالیت داشته باشید.
همکاری با کسبوکارهای دیگر
یکی از روشهای بدون هزینه تبلیغات، پیدا کردن کسبوکارهای دیگر و همکاری با آنها است. سعی کنید در شبکههای اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، توییتر و لینکدین افراد و کسبوکارهای فعال در حوزه خودتان را پیدا کنید و با آنها ارتباط بگیرید.
مثلاً، اگر گلفروشی آنلاین دارید، میتوانید با پیجهای فروش شکلات یا ماگ ارتباط بگیرید و محتوای مشترک تولید کنید. از فرصتهایی مثل استوری گذاشتن مشترک برای تبلیغات رایگان کسب و کار استفاده کنید.
جمعبندی
در این مقاله انواع روشهای تبلیغات رایگان کسب و کار را معرفی کردیم. اگر در ابتدای مسیر هستید و تصور میکنید برای رشد کسبوکارتان باید بودجه زیادی برای تبلیغات کنار بگذارید، میتوانید از این روشها برای معرفی محصول و خدماتتان استفاده کنید. استفاده از سایت تبلیغات رایگان و شبکههای اجتماعی به هزینه زیادی نیاز ندارند؛ پس شروع کنید و از تبلیغ کردن بیزنس خودتان نترسید.
ممنونم. مطالبتون بسیار عالی و کاربردیه.
https://behdadkala.ir/
ارسال پیامک و شبکه های مجازی بسیار تاثیرگذار هستنند، استوری کردن سایت پیشنهاد میشه.
https://majalehagahi.ir/