پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

امکان لینک‌گذاری بیشتر در یوتیوب فراهم شد

پروانه حسین‌زاده پروانه حسین‌زاده
26 مرداد 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
امکان لینک‌گذاری بیشتر در یوتیوب فراهم شد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

ریوتیوب دو قابلیت جدید را در زمینه لینک‌گذاری برای کاربران این سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو فراهم کرده است. یکی از این قابلیت‌ها این است که تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب به زودی می‌توانند لینک‌های بیشتری را در ویدیوهای خود جایگذاری کنند. براساس اعلام یوتیوب، از سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریورماه) سازندگان ویدیو در این پلتفرم قادر خواهند بود لینک ویدیوهای بلند خود را در ویدیوهای کوتاه‌شان بگذارند. 

طبق داده‌های یوتیوب، ویدیوهای کوتاه این پلتفرم بازدید زیادی دارد. بر همین اساس، بیش از ۲ میلیارد کاربر که وارد حساب کاربری‌شان در یوتیوب شده‌اند در هر ماه ویدیوهای کوتاه این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو را تماشا کرده‌اند. ویدیوهای کوتاه یوتیوب ممکن است توسط افرادی که کانال شما را دنبال نمی‌کنند نیز دیده شود. به دلیل آمار بالای تماشای ویدیوهای کوتاه، گذاشتن لینک ویدیوهای بلند در آن‌ها به دیده‌شدن بیشتر برند شما کمک می‌کند. یوتیوب با هدف وایرال شدن ویدیوهای بلند، امکان لینک‌گذاری بین ویدیوهای کوتاه و بلند را فراهم کرده‌است. 

علاوه بر لینک‌گذاری بین ویدیوهای کوتاه و بلند، یوتیوب از افزایش لینک‌گذاری در پروفایل کاربران این پلتفرم خبر داده است. براساس اعلام یوتیوب، کاربران این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو می‌توانند ۱۴ لینک خارجی قابل کلیک را در نزدیک دکمه «Subscribe» قرار دهند و باعث دیده‌شدن مطالبشان در دیگر پلتفرم‌ها شوند. این قابلیت جدید از ۲۳ آگوست (اول شهریور) در نسخه‌های موبایل و دسکتاپ فراهم می‌شود.

چرا لینک‌گذاری بیشتر در یوتیوب مهم است؟

لینک‌گذاری در پروفایل یوتیوب و در پایین هر ویدیو، راه سریع و قابل دسترسی برای تبلیغ آنلاین برندهاست. این روش با وجود تاثیر گسترده‌ای که در بهبود آگاهی از برند دارد، هزینه‌بر نیست و دسترسی کاربران هم به آن ساده است. 

بخوانید  قابلیت‌های کدنویسی به Google Bard اضافه می‌شود.

کسب‌وکارها با لینک‌گذاری در ویدیوهای خود می‌توانند راه‌های ارتباطی‌شان را با مشتریان در میان بگذارند و آن‌ها را به هم نزدیک کنند. از طرفی، یوتیوب امکان شخصی‌سازی لینک‌ها را برای کاربران فراهم کرده‌است. علاوه بر این، لینک‌های مربوط به پلتفرم‌های مختلف در کنار آیکون هر کدام از آن‌ها نمایش داده می‌شود تا دسترسی کاربران به آن‌ها آسان شود.

امکان لینک‌گذاری بیشتر در یوتیوب فراهم شد 1

روابط‌عمومی یوتیوب در این‌باره گفته است: «ما می‌دانیم که لینک‌ها روش مهمی برای سازندگان محتوا هستند تا اطلاعات مربوط به برند و محصولات پیشنهادی‌شان را در جامعه خود به‌اشتراک بگذارند. بنابراین روی روش‌های امنی برای بهبود تجربه کاربری خالقان محتوا کار می‌کنیم که شامل امکان گذاشتن لینک‌های مهم در محتوا نیز می‌شود.»

وضعیت نمایش تبلیغات در ویدیوهای کوتاه و بلند یوتیوب

یوتیوب هیچ اطلاعیه‌ای درباره نمایش تبلیغات در ویدیوهای کوتاه منتشر نکرده و به نظر می‌رسد در حال حاضر قصد انجام چنین کاری را ندارد. با این حال، امکان لینک‌گذاری بین ویدیوهای کوتاه و بلند، فرصتی را برای افزایش ترافیک محصولات تبلیغاتی که در ابتدا و اواسط ویدیوهای بلند پخش می‌شوند، فراهم کرده است.

لینک‌گذاری بین ویدیوهای بلند و کوتاه یوتیوب چطور انجام می‌شود؟

تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب می‌توانند یک لینک را در هر کدام از ویدیوهای کوتاه‌شان بگذارند. وقتی لینک‌گذاری انجام می‌شود، لینک در قسمت توضیحات ویدیوی کوتاه نمایش داده می‌شود. در کنار لینکی که در قسمت توضیحات قرار دارد، یک دکمه نمایش گذاشته شده تا کسانی که این ویدیو را تماشا می‌کنند، ترغیب شوند روی دکمه پخش کلیک کنند و وارد محتوای لینک‌شده شوند. در واقع، دکمه پخش کار هدایت تماشاگران به ویدیوی لینک‌شده را انجام می‌دهد. 

بخوانید  کاربرد سرویس پیام صوتی مدیانا برای کسب‌وکارهای مختلف

امکان لینک‌گذاری بیشتر در یوتیوب فراهم شد 2

در وبلاگ یوتیوب درباره این لینک‌ها نوشته شده: «ما می‌دانیم که لینک‌های قابل کلیک به تولیدکنندگان محتوای ویدیو کمک می‌کند تا مخاطبان ویدیوهای کوتاه خود را به‌طور مستقیم به سمت محتواهای دیگرشان از جمله ویدیوهای بلندشان هدایت کنند. تا پایان ماه سپتامبر، ما روشی امن را به خالقان محتوا معرفی می‌کنیم که می‌توانند تماشاگران ویدیوهای کوتاه خود را به دیگر محتواهایی که در یوتیوب دارند، هدایت کنند.»

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
پروانه حسین‌زاده
پروانه حسین‌زاده
نظرات

vahid j
vahid j

سلام
من یه لینگ گذاشتم داخل دسکریپشن ویدیو یوتیوب گفت باید وریفای بشی
ورفای هم انجام شد ولی لینک نمایش داده نشد و به حالت تکست نمایش داد

این لینک

https://www.youtube.com/shorts/CPQk-bDaId4

اسمارتک