پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

وی‌چت و تیک‌تاک در آمریکا فیلتر می‌شود

زهرا قنبری زهرا قنبری
29 شهریور 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وی‌چت و تیک‌تاک در آمریکا فیلتر می‌شود
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت آمریکا فعالیت و دانلود دو برنامه وی‌چت و تیک تاک را برای کاربران این کشور ممنوع کرد.

ممنوعیت فعالیت تیک تاک در آمریکا در حالی اعلام شد که کاخ سفید در حال یافتن راهی برای خرید و مالکیت تیک تاک بود. وزارتخانه خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که از یکشنبه 21 سپتامبر، دانلود اپلیکیشن تیک تاک برای کاربران آمریکایی برای حفاظت از امنیت ملی ممنوع است. گفتنی است براساس مفاد دستورالعمل ارائه شده از سوی دولت آمریکا میزبانی این اپ در خاک آمریکا یا فراهم آوردن دسترسی به آن برای کاربران از طریق شبکه های VPN نیز ممنوع خواهد بود.

در ماه آگوست رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از جاسوسی اپیلیکشن‌های چینی از داده‌های کاربران آمریکایی دستور داد تا این برنامه سهام خود را به یکی از شرکت‌های آمریکایی واگذار کند. دولت آمریکا به آن‌ها مهلت زمانی تا 20 سپتامبر را تعیین کرد. درواقع دولت آمریکا معتقد است که برنامه‌های چینی امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا را به خطر می‌اندازد و باید جلوی آن‌ها ایستاد. پیش از انتشار این خبر، گزارش‌ها حاکی از خرید بخشی از تیک تاک توسط اوراکل و وال‌مارت بود؛ اما روز جمعه ویلبر روس، وزیر خزانه‌داری آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس گفته بود که این دو خبر ممنوعیت وی‌چت و تیک‌تاک با مذاکرات تیک‌تاک با وال‌مارت و اوراکل تداخلی با هم ندارند.

بخوانید  قابلیت ویرایش به توییتر اضافه می‌شود

تیک تاک در بیانیه‌ای در جواب این اعلامیه نوشته است که در حال مذاکره با شرکت اوراکل آمریکا است. این شرکت چینی همچنین گفته است که تاکنون بیش از هر نرم‌افزار دیگری شفافیت خود را در همه سطوح به این دولت نشان داده است. از جمله این اقدامات، تایید کد امنیتی، نظارت دولت آمریکا بر داده‌های این کشور می‌شود همچنین همه خدمات ارائه شده از جمله داده‌هایی که از طریق مصرف کنندگان به دست می‌آید توسط یک مسئول آمریکایی نظارت و نگهداری می‌شود. از سوی دیگر بایت دنس، شرکت مادر تیک تاک اعلام کرد دولت چین باید قرارداد همکاری با اورکل را تایید کند و همچنین اورکل هم پیشنهاد همکاری اش با بایت دنس را به دولت آمریکا ارائه کرده و منتظر تایید آن است. طبق این قرارداد اوراکل به شریک فناوری تیک تاک تبدیل می شود و همچنین مقر سرویس‌های بین المللی آن به آمریکا منتقل خواهد شد.

درنهایت این برنامه از روز یکشنبه دیگر برای کاربران در دسترس نخواهد بود و احتمال می‌رود با به تفاهم رسیدن شرکت اوراکل با تیک تاک، عمر این ممنوعیت کوتاه باشد.

بخوانید  با امکان جدید دسته‌بندی تب‌ها در مرورگر کروم آشنا شوید

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا قنبری
زهرا قنبری
نظرات

اسمارتک