پلنهای اشتراک را در دورههای زمانی مختلف و با قیمتهای مختلف طراحی کردهایم
مصطفایی هدف اصلی سیب ایرانی را «ارائه ارزش بیشتر به کاربران با پیچیدگی کمتر» عنوان کرد و گفت که این رویکرد منجر به رقابتیتر شدن قیمتهای این مجموعه شده است. او درباره استراتژی این شرکت توضیح داد: «استراتژی ما بر سه محور کلیدی استوار است: ارائه ارزش واقعی سرویس به کاربران، در نظر گیری قدرت خرید بازار و دستیابی به سود پایدار از طریق جذب حجم بیشتری از کاربران. براساس این رویکرد، بستههای اشتراکی را در بازههای زمانی سهماهه، ششماهه و نهماهه به ترتیب با قیمتهای ۴۲۹، ۶۵۹ و ۷۴۹ هزار تومان طراحی و عرضه کردهایم.»

میلاد مصطفایی
علت اصلی حذف کارمزد، حمایت از استارتاپها بود
او ادامه داد: «ما کارمزد را بهمنظور اهداف بازاریابی حذف نکردیم؛ این تصمیم ناشی از مشاهده نزدیک شرایط دشوار استارتاپها بود. کاهش فروش، افت درآمد و موجهای تعدیل نیرو، چالشهای واقعی بنیانگذاران است.»
او افزود: «از زمانی که کارمزدها به صفر رسید، تعداد توسعهدهندگانی که اپلیکیشنهای خود را روی این پلتفرم منتشر کردهاند چندین برابر شد و این نشان میدهد که کاهش فشار مالی، زمینه خلاقیت و رشد بیشتری را فراهم میکند.»
بزرگترین کانال رشد ما ریفرال بوده است
مدیرعامل سیب ایرانی با اشاره به این نکته که بیشتر استورها تمرکز خود را بر تبلیغات مستقیم میگذارند، عنوان کرد: «رویکرد ما در بحث مارکتینگ، متفاوت از سایرین بوده است. ما در ابتدا کاربران را جذب کردیم و سپس این کاربران خود، توسعهدهندگان را به سمت ما آوردند. در واقع، بزرگترین کانال رشد ما ریفرال بوده است.»
تنوع اپلیکیشنها و پشتیبانی قوی؛ دو ویژگی مهم برای حفظ کاربران
مصطفایی در پاسخ به این پرسش که «سیب ایرانی» چه روشهایی برای افزایش نرخ Retention و همچنین تبدیل کاربران رایگان نسخههای PWA به کاربران اشتراکی نسخههای Native پیشنهاد یا اجرا کرده است، گفت: «یکی از مهمترین عواملی که ما بهعنوان استور، از ابتدای فعالیت تاکنون برای حفظ و بازگشت کاربران بر آن تمرکز داشتهایم، ارائه تعداد قابلتوجهی از اپلیکیشنها بوده است. اپلیکیشنهای گرانقیمت در استور سیب ایرانی تنها با خرید یک اشتراک، بهصورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرند.»
مهمترین استراتژی ما در بخش «اپلآیدیها» است
او ادامه داد: «یکی دیگر از استراتژیهای ما، اجرای مداوم کمپینهای بازاریابی مشترک با عناوین متنوع است. این کمپینها از طریق ارسال نوتیفیکیشنها و همچنین بهرهگیری از سیستمهای اتوماسیون اجرا میشوند. در نهایت، مهمترین استراتژی ما به «اپلآیدیها» مربوط میشود. اپلآیدیهای اختصاصی ما از پایداری بسیار بیشتری نسبت به نمونههای مشابه در سایر استورها برخوردارند. این ویژگی باعث میشود کاربران با چالش کمتری روبهرو شوند و تمایل بیشتری به تمدید اشتراک داشته باشند.»
«سیب ایرانی» یک اپ استور ایرانی برای آیفون است که امکان دانلود و استفاده از اپلیکیشنهای ایرانی و خارجی را برای کاربران فراهم میکند. این پلتفرم دو سرویس اصلی دارد: نسخه پیشرو (PWA) و سرویس ادهاک پرو ۲.۰.