پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گزارشات جدید سرچ ‌کنسول برای ویدئوهای وبسایت

هادی مرادی هادی مرادی
1 بهمن 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گزارشات جدید سرچ ‌کنسول برای ویدئوهای وبسایت
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل به تازگی دو امکان جدید برای گزارش گیری درباره ویدئوها و تحلیل آن‌ها به سرچ کنسول (search console) خود اضافه کرده است. این گزارش‌ها به شما کمک می‌کنند تا از نحوه عملکرد ویدیوهای خود و چگونگی کارایی آن‌ها در جستجوی گوگل مطلع شده و با توجه به اطلاعات به دست آمده نسبت به رفع ایرادات مربوط به نمایش فیلم در جستجوی گوگل اقدام کنید.

امکان اول: قرار گرفتن Video در زیر مجموعه Performance report

گزارش اول زیر مجموعه‌ای از گزارش کارایی (Performance report) شما به حساب آمده و در بخش نمایش در جستجو (Search Appearances) قرار می‌گیرد. با استفاده از این گزارش می‌توانید تعداد دفعات به نمایش در آمدن ویدئو خود در گوگل و همین‌طور کلیک‌های صورت گرفته بر روی آن را مشاهده و تحلیل کنید. گوگل اعلام کرده است که هر چند پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره کارایی فیلم به مخاطبان خود ارائه می‌کرده است اما در حال توسعه این قسمت از امکانات خود بوده و ویدئو را بیش از پیش و با قرار دادن در میان تب‌های اصلی و ارائه امکانات تحلیلی بیشتر دنبال خواهد کرد.

نکته دوم: گزارش ویدئو در ذیل بخش enhancements

google همچنین گزارش‌های پیشرفته‌ جدید دیگری را نیز برای ویدئو منتشر کرده است. برای سایت‌هایی که از داده‌هایی برای حاشیه نویسی فیلم استفاده می‌کنند، گوگل این گزارش جدید را در بخش پیشرفت (enhancements) نشان می‌دهد. این گزارش که به صورت نمودار ارائه شده است، خطاها و هشدارهایی درباره ویدیو را نشان می‌دهد و به شما در رفع این خطاها کمک می‌کند.

چرا ما به این تغییرات اهمیت می‌دهیم ؟

فیلم‌ها روشی قابل توجه و ارزشمند برای درج مطالب در جستجوی گوگل است. بسیاری از ناشران و صاحبان سایت از ویدئو برای کمک به بازدید کنندگان وب سایت خود در مورد موضوعی که صفحه یا سایت آن‌ها مربوط به آن است استفاده می‌کنند. از طرفی می‌دانیم که نرخ درگیر شدن مخاطب با ویدئو بسیار بالا و متقابلا در نتیجه آن سایر شاخص‌ها نیز با استفاده از ویدئو مناسب با افزایش روبرو خواهند بود. اطمینان از عملکرد خوب فیلم‌های شما در جستجو می‌تواند منجر به افزایش ترافیک و افزایش نرخ تبدیل برای تجارت شما شود. پس هر چه زودتر برای یادگیری و استفاده از گزارش‌های مربوط به محتوای ویدئویی در سرچ کنسول خود را آماده کنید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
هادی مرادی
هادی مرادی
خوشحالم که دی ام برد رو دنبال می‌کنین!
نظرات

اسمارتک