پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها
پونیشا گزارش سال خود را ارائه کرد:

طراحی لوگو، سومین پروژه پرطرفدار برای برون‌سپاری‌ست

الهه صالحی الهه صالحی
27 شهریور 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طراحی لوگو، سومین پروژه پرطرفدار برای برون‌سپاری‌ست
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پونیشا در گزارش سال ۱۴۰۲ خود اعلام کرد که بالاترین مبلغ پروژه‌ای که در این پلتفرم ثبت شده است، ۱۱۰ میلیون تومان بوده است. به گفته این پلتفرم در این سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۸۴۵ هزار پیشنهاد کار در پونیشا ثبت شده است.

به گزارش دی‌ام برد، پونیشا در گزارش سال ۱۴۰۲ خود اشاره کرده است که در این سال رشد جذب کاربران جدید پونیشا نسبت به سال قبل دوبرابر شده است. البته بررسی نمودارهای رشدی که پونیشا در گزارش خود آورده است، نشان می‌دهد که این پلتفرم در سال ۱۴۰۲ رشد کمتری را در جذب کاربران جدید به نسبت سال ۱۳۹۹ تجربه کرده است.

طراحی لوگو، سومین پروژه پرطرفدار برای برون‌سپاری‌ست 1

پونیشا در این گزارش پراخت امن، ورود به بازار کار، افزایش درامد و رشد فردی و سبک زندگی منعطف را از مهم‌ترین دلایلی می‌داند که افراد پونیشا را انتخاب کرده‌اند.

شما می‌توانید نسخه کامل گزارش پونیشا را از اینجا دانلود کنید.

گران‌ترین پروژه پیشنهادی ۱۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است

یکی از انتقاداتی که همواره از سوی فریلنسرها نسبت به پلتفرم‌های فریلنسری مانند پونیشا وجود داشته است، تعداد بالای پروژه‌های پیشنهادی با دستمزد بسیار پایین است.

این گزارش در بخش دیگری اشاره کرده است که بیشتر از ۸۴۵ هزار پیشنهاد کار در سال ۱۴۰۲ ارسال شده است و کل پروژه‌های ثبتی این پلتفرم بیشتر از ۵۱۰ میلیارد تومان ارزش داشته‌اند.  این گزارش در این بخش همچنین اشاره کرده است که ۸۹ درصد از پروژه‌ها حداقل یک پیشنهاد را می‌گیرند.

براساس این گزارش بالاتر‌ین مبلغ پروژه‌ای که در پونیشا انجام شده است ۱۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بوده است و بیشترین درآمد سال ۱۴۰۲ به یک فریلنسر تعلق داشته که توانسته‌ در یک بازه یک ساله درآمدی بیشتر از ۷۴۳ میلیون تومان داشته باشد.

طراحی لوگو، سومین پروژه پرطرفدار برای برون‌سپاری‌ست 2

پونیشا در بخش دیگری به پرکاربردترین مهارت‌های فریلنسری در پونیشا پرداخته است که نشان می‌دهد مهارت‌های اتوکد، مدیریت صفحه اینستاگرام، حسابداری، تایپ، طراحی لوگو و طراحی‌ سایت از محبوب‌ترین مهارت‌ها در پونیشا بوده‌اند.  و در بین این مهارت‌ها، توسعه نرم‌افزار و IT با سهمی ۵۱ درصدی در رتبه اول و طراحی و خلاقیت با سهمی ۲۷ درصدی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

طراحی لوگو، سومین پروژه پرطرفدار برای برون‌سپاری‌ست 3

طراحی لوگو، سومین پروژه پرطرفدار پونیشا

طراحی لوگو، سومین پروژه پرطرفدار برای برون‌سپاری‌ست 4

فریلنسری، شیوه کار مورد علاقه نسل زد

آمارهای این گزارش نشان می‌دهد که هرچند ۶۵ درصد از فریلنسرهای پونیشا بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن دارند اما ۱۴ درصد از فریلنسرها زیر ۱۸ سال و ۵ درصد از آنها نیز بالای ۴۰ سال سن دارند.

این گزارش در بخش دیگری اشاره کرده است که بیشترین تعداد ثبت پروژه توسط کارفرماها و اوج‌گیری پیشنهادات همکاری فریلنسرها در روزهای شنبه هر هفته بوده است.

پونیشا در ادامه با بیان اینکه فریلنسینگ با حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی، روند انجام کار را متحول کرده است، اشاره می‌کند که این انعطاف‌پذیری توانسته کارفرمایان و متخصصان را به سمت این شیوه نوین کشانده و در حال جایگزین شدن به جای الگوهای قدیمی است.

این پلتفرم اشاره می‌کند که فریلنسینگ توانسته است که میانگین زمان استخدام را از ۴۵ روز در راهکار‌های قدیمی به سه روز برساند و به کارفرما و کارجو کمک کند که بدون محدودیت جغرافیایی به کار برسند.

پونیشا همچنین اشاره کرده است که ۴۸ درصد از نیروهای کار در جهان فریلنسر هستند که ۵۴ درصد از این آمار را نسل زدی‌ها تشکیل داده‌اند.

شما می‌توانید نسخه کامل گزارش پونیشا را از اینجا دانلود کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

پلاتین