پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

آپدیت جدید سرچ کنسول گوگل و اضافه شدن گزارش Page Experience

محمد نصیری محمد نصیری
1 اردیبهشت 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آپدیت جدید سرچ کنسول گوگل و اضافه شدن گزارش Page Experience
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نوامبر گذشته گوگل اعلام کرد که تغییر رتبه page experience در جستجوی Google امسال، اجرا می‌شود. برای کمک به ناشران و دارندگان سایت در بهبود page experience و آماده سازی آن، امروز چند به روزرسانی اساسی را اعلام می‌کنیم:

گزارش جدید Page Experience در سرچ کنسول

گزارش جدیدی به‌نام Page Experience به سرچ کنسول اضافه شد. این گزارش در منوی سمت چپ در قسمت Experience افزودنه شده که حاکی از تجربه کاربری‌ای است که صفحات سایت برای کاربران ایجاد می‌نماید. این گزارش ترکیبی از گزارش موجود Core Web Vital است، بعلاوه امنیت HTTPS، وضعیت مرور ایمن (Safe Browsing) و سازگاری با موبایل (Mobile Friendly). پس این گزارش (Page Experience) می‌گوید چقدر از صفحات سایت، تجربه کاربری و ایپمرشن سرچ بیشتری داشته‌اند. همچنین می‌توانید رشد هر صفحه از سایت، از این نظر را رصد کنید.

سرج کنسول

علاوه بر راه‌اندازی گزارش Page Experience، گزارش Search Performace نیز به روز شده که به شما این امکان را می‌دهد تا صفحات با تجربه کاربری خوب را فیلتر کنید تا این صفحات را با سایر صفحات همان سایت مقایسه کنید.

یک به‌روزرسانی‌های هم در Google News اجرا می‌شود که مقصد اصلی کاربران سراسر جهان برای مشاهده اخبار روز است. بخشی از به‌روزرسانی page experience، در حال گسترش استفاده از محتوای غیر AMP است که تجربه اصلی آن را در news.google.com و برنامه‌های تلفن همراه Google News تقویت کند. علاوه بر این برای مشخص کردن محتوای AMP، دیگر آیکون AMP را در نتایج نمایش نمی‌دهد.

بخوانید  رسانه دی‌ام برد، حامی سومین رویداد شاهراه دیجیتال

 به روزرسانی تدریجی از اواسط ژوئن سال جاری آغاز می‌شود

از اواسط ژوئن 2021 استفاده از page experience به عنوان بخشی از سیستم رتبه‌بندی‌ شروع خواهد شد اما این به‌روزرسانی تدریجی خواهد بود و در رتبه‌بندی نقش اصلی نخواهد داشت. می‌توان اینگونه تصور کرد که در حال افزودن طعمی جدید به غذا هستید اما به جای اضافه شدن یکباره طعم‌دهنده‌ها به آرامی طعم‌های جدید اضافه می‌شود.

page experience همچنان یکی از فاکتورهای مهمی است که سیستم‌های گوگل در نظر می‌گیرند و  صفحاتی را مشخص می‌کند که تجارب عالی کاربر را ارائه می‌دهند. با توجه به این موضوع، سایت‌ها به طور کلی نباید انتظار تغییرات چشمگیری را داشته باشند. بعلاوه، از آنجا که گوگل این کار را بصورت تدریجی انجام می‌دهد، می‌تواند مشکلات غیر منتظره یا ناخواسته‌ای که پیش می‌آید را کنترل کند و امیدوار است که این برنامه ارائه شده به کاربر کمک کند تا با در دست داشتن page experience، به اصلاح وب‌سایت خود ادامه دهد. گوگل پیش از این تغییر، بازخوردها را جمع آوری کرده‌ تا اطمینان حاصل کند که راهنمایی مفیدی به شما ارائه می‌دهد و به سوالاتی که ممکن است صاحبان سایت درباره نحوه بهبود page experience برای کاربران خود داشته‌باشند، پاسخ دهد.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
محمد نصیری
محمد نصیری
نظرات