پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

8 قابلیت‌ جدید اینستاگرام؛ از استیکر یادآوری تا پاسخ دادن به پیام‌ها از فید اصلی

زهرا محبی زهرا محبی
15 فروردین 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه
8 قابلیت‌ جدید اینستاگرام؛ از استیکر یادآوری تا پاسخ دادن به پیام‌ها از فید اصلی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

طبق خبرهایی که در دو هفته اخیر از اینستاگرام شنیده‌ایم، به نظر می‌رسد که این برنامه کماکان و باقدرت در پی گسترش آپدیت‌ها و تنوع دادن به امکانات درون‌برنامه‌ای خود است. در این مطلب به سراغ بررسی چند قابلیت جدیدی می‌رویم که یا به اینستاگرام اضافه شده‌اند یا در فاز آزمایشی هستند و قرار است در نسخه‌های بعدی برنامه به آن اضافه شوند. اینستاگرام از چند ماه گذشته در حال کار کردن روی این قابلیت‌ها بوده است و مخصوصا تمرکز ویژه‌ای بر بخش «دایرکت و پیام‌رسانی» داشته است.

امکان پاسخ به پیام‌ها بدون ورود به صفحه چت

اینستاگرام

برنامه اینستاگرام در پی هدف تسهیل چت کردن برای کاربران و کاهش مراحل رسیدن به صفحه چت، قابلیت جدیدی را به این برنامه اضافه کرده است. با استفاده از این قابلیت، دیگر نیازی به جابه‌جایی میان فید اصلی و قسمت دایرکت نخواهد بود و کاربر بدون گذر از این دو بخش، توانایی پاسخ دادن به پیام‌ها را خواهد داشت.

این بدان معناست که کاربر در همان لحظه‌ای که در حال مرور صفحه فید یا همان بخش «خانه» است، می‌تواند پیام‌های جدید را به عنوان نوتیفیکشن درون‌برنامه‌ای مشاهده کند و همان لحظه با کلیک روی آن، امکان پاسخ را خواهد داشت. اینستاگرام این قابلیت را «پاسخ در حین مرور فید» نامیده است که کاربر را از ورود به بخش دایرکت بی‌نیاز می‌کند.

بخوانید  سامان ابطحی CMO سوپرمارکت اسنپ: با ۱ همت فروش ماهانه و ۶۴٪ سهم، رهبر بازار سوپرمارکت آنلاین هستیم

امکان به‌اشتراک‌گذاری «سریع»

اینستاگرام یک میانبر جدید را به این شبکه اجتماعی اضافه کرده است که عمل به‌اشتراک‌گذاری را با کمترین اصطکاک پیش می‌برد و اصطلاحا فرآیند «Share» را سریع‌تر می‌کند. با این قابلیت، هنگام ارسال یک پست برای دیگران، دیگر نیازی به جست‌وجو در لیست دوستان‌تان نخواهد بود؛ چرا که کاربران می‌توانند با مشخص کردن چهار کاربر یا دوست اصلی خود، دکمه به‌اشتراک‌گذاری پست مورد نظر را نگه دارند و میانبر جدید ارسال را مشاهده کنند.

این قابلیت با برجسته کردن دوستان اصلی شما که بیشتر با آن‌ها در تعامل هستید، هرگونه اختلال را در فرآیند به‌اشتراک‌گذاری از بین می‌برد و آن را به شکل سریع‌تری ممکن می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام 

پیش‌نمایش موسیقی

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این شبکه اجتماعی که در دسته امکانات صوتی برنامه قرار می‌گیرد، به‌اشتراک‌گذاری موسیقی است. کاربران اینستاگرامی هم‌اکنون می‌توانند یک پیش‌نمایش‌ 30 ثانیه‌ای از آهنگی که می‌خواهند را از طریق برنامه‌هایی همچون اسپاتیفای، اپل موزیک و آمازون‌موزیک برای دوستان خود ارسال کنند. این قابلیت، ورود موسیقی به این برنامه را به شکلی کاملا جدید ممکن کرده است.

اینستاگرام

اضافه شدن علامت آنلاین بودن یا نبودن

توسعه‌دهندگان برنامه اینستاگرام برای اینکه بخش چت آن را به بخش کارآمدتر و محبوب‌تری تبدیل کنند، در حال اعمال تغییرات زیادی روی آن هستند. مثلا یکی از این تغییرات، اضافه شدن وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن کاربرانی است که با آن‌ها در تعامل هستید. این قابلیت ممکن است کمک زیادی به بهتر شدن کیفیت گفت‌وگوها در بخش دایرکت اینستاگرام کند.

اضافه شدن دستور Silent (بی‌صدا)

همانطور که در عکس بالا می‌بینید، هم‌اکنون در صفحه چت خود در گروه‌ها یا با افراد، یک دستور در دسترس شماست. اینستاگرام با اضافه کردن دستور @silent به کاربران این امکان را داده است که پیام‌هایی بدون ارسال نوتیفیکیشن برای سایر کاربران و دوستان خود ارسال کنند. شاید مشابه این دستور را در برنامه‌های دیگری همچون دیسکورد دیده باشید، اما تا همین لحظه، این تنها دستور در سطح چت اینستاگرام است که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

بخوانید  6 قابلیت جدید: اینستاگرام در مسیر کاربردی‌تر شدن!

اضافه شدن استیکر اطلاع‌رسانی «زمان‌بندی‌شده»

اینستاگرام

اینستاگرام در حال آزمایش استیکر جدید «زمان‌بندی‌شده» در استوری‌هاست که می‌تواند رویدادهای آینده را به مخاطبان و دنبال‌کنندگان شما یادآوری کند. این استیکر جدید با نام انگلیسی ‘Scheduled’ به شما این امکان را می‌دهد که نوعی یادآوری را برای رویدادهای خود در استوری به اشتراک بگذارید و از یک پیوند مستقیم به لیست رویدادهای خود، انتخاب کنید که دقیقا کدام رویداد خاص را می‌خواهید یادآوری یا پروموت کنید.

قابل توجه است که این استیکر و قابلیت، هم‌اکنون در حال تست شدن و توسعه است و به طور قطع برای همه کاربران در دسترس نیست. باید دید این استیکر تا چه اندازه در افزایش آگاهی نسبت به رویدادها تاثیرگذار خواهد بود.

تم‌های جدید

همانطور که اشاره شد، قسمت دایرکت یکی نقاط تمرکز توسعه‌دهندگان برنامه اینستاگرام است. در پی همین تمرکز، یکی از آپدیت‌های جدید برنامه اضافه شدن تم‌های متنوع‌تر به بخش چت است. افراد می‌توانند با استفاده از این تم‌ها، چت‌ها را به شیوه خود تنظیم و تزئین کنند و فضای شخصی‌سازی‌شده‌تری برای خود و هر چت بسازند. در حال حاضر 16 تم برای کاربران قابل استفاده است و هنوز مشخص نیست که تعداد این تم‌های جدید به چه صورت است.

اینستاگرام

راه‌اندازی فید اصلی تمام‌صفحه و یکپارچه‌سازی‌شده

این تغییر که اتفاقا تغییر بسیار بزرگی در رابط کاربری اینستاگرام خواهد بود، مربوط به صفحه «خانه» یا همان فید اصلی کاربران است. طبق خبرهایی که دست به دست می‌شود، اینستاگرام در یک فاز آزمایشی گسترده، می‌خواهد وجود یک فید اصلی یکپارچه‌سازی‌شده و تمام‌صفحه را در برنامه امتحان کند. این فید تمام‌صفحه نوار استوری‌ها را شامل نخواهد شد و فقط در بالای صفحه به صورت ثابت به آن دسترسی دارید. این فید یک رابط کاربری همه‌جانبه خواهد ساخت که قابلیت کشیده شدن به بالا و پایین (scroll) را دارد.

بخوانید  حذف Swipe Up (بالا بکشید) از اینستاگرام از هفته بعد! امکان جدیدی جایگزین خواهد شد

برای اینکه بهتر متوجه این آپدیت بشوید، فیلترشکن خود را روشن کنید و این ویدیو را ببیند.

این مطلب را نیز از دست ندهید:

تغییر فونت فارسی در استوری و بیو اینستاگرام

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک