پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار مصاحبه‌ها

مصاحبه با «سینا مومنی» مدیرعامل یکتانت | سرمایه‌گذاری روی Car.ir و استراتژی‌های توسعه در بازار دیجیتال مارکتینگ

زهرا محبی زهرا محبی
24 فروردین 1401
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مصاحبه با «سینا مومنی» مدیرعامل یکتانت | سرمایه‌گذاری روی Car.ir و استراتژی‌های توسعه در بازار دیجیتال مارکتینگ
زمان مطالعه: 3 دقیقه

شرکت تبلیغات یکتانت در روز گذشته خبر از یک سرمایه‌گذاری جدید داد. کسب‌وکار جدیدی که یکتانت تصمیم به همکاری با آن گرفته است، یک رسانه خودرویی با نام «کار دات آی آر» است. با در نظر گرفتن اینکه سرمایه‌گذاری‌های دیگری در چند ماه اخیر از سوی این شرکت انجام شده است، مصاحبه‌ای با مدیرعامل مجموعه یکتانت، سینا مومنی، در خصوص این سرمایه‌گذاری و چشم‌انداز آینده این مجموعه انجام دادیم.

  1. کار دات آی آر سومین پروژه سرمایه‌گذاری شما در شش ماه اخیر است. یکتانت با چه اهدافی این سرمایه‌گذاری‌ها را استارت می‌زند؟

سرمایه‌گذاری‌های یکتانت می‌تواند اهداف متفاوتی داشته باشد و تمامی آن‌ها لزوما از یک هدف پیروی نمی‌کند. اصلی‌ترین آن‌ها شامل انتخاب کسب‌وکارهایی می‌شود که به تبدیل شدن یکتانت به مقصد دیجیتال مارکتینگ ایران کمک می‌کند و طبیعتا، شامل کسب‌وکارهایی می‌شود که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند. تجربه ما در این نوع سرمایه‌گذاری‌ها شامل فرست ادز (که سرویس تبلیغات در گوگل را ارائه می‌دهد) و نوین‌هاب می‌شود. از دیگر اهداف ما برای سرمایه‌گذاری این است که در آن، یا دیتای ما بتواند به رشد یک کسب‌وکار کمک کند و یا دیتای آن‌ها بتواند به یکتانت، در راستای بهبود الگوریتم‌ها، نوع تبلیغات و سگمنتیشن تبلیغات برای کسب‌وکارها کمک کند. سرمایه‌گذاری یکتانت در کار دات آی آر به‌نوعی ترکیبی از این اهداف است. ما فکر می‌کنیم که دیتای یکتانت تا حد زیادی می‌تواند به رشد این کسب‌وکار کمک کند.

  1. به نظر می‌رسد این سرمایه‌گذاری‌ها در راستای استراتژی ادغام عمودی است، چرا که این سرمایه‌گذاری‌ها بر روی کسب‌وکارهای زنجیره تأمین یکتانت (ناشران) بوده است. موافقید؟

من فکر می‌کنم این سرمایه‌گذاری تک‌پارامتری نیست. هرچند از آن‌جایی که کار دات آی آر جزو ناشران یکتانت محسوب می‌شود می‌توان این گزاره را تصدیق کرد اما این سرمایه‌گذاری صرفا به این علت نبوده است. کمااینکه هم‌اکنون می‌توانیم بر روی بسیاری از خبرگزاری‌ها نیز سرمایه‌گذاری کنیم. هدف اصلی ما اما همچنان که پیش از این نیز به آن اشاره کردم، این بوده است که دیتای یکتانت بتواند به رشد این کسب‌وکار کمک کند و بالعکس؛ نه صرفا به این دلیل که این رسانه در قسمت بالای زنجیره تامین یکتانت قرار دارد.

  1. صحبت از همکاری و سرمایه‌گذاری در کار دات آی آر از چه زمانی استارت خورد؟

صحبت‌های اولیه در خصوص این همکاری از حدود یک سال و نیم پیش آغاز شد.

  1. قبل‌تر گفته بودید که چشم‌انداز آینده یکتانت این است که به مقصدی برای دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکارها تبدیل شود. فکر می‌کنید تا چه اندازه به چنین جایگاهی نزدیکید و روند این سرمایه‌گذاری‌ها چگونه رسیدن به این هدف را سرعت می‌بخشد؟

بخش اعظمی از هدف ما، تحت عنوان تبدیل شدن به مقصد دیجیتال مارکتینگ ایران، از راه نوع سرویس‌های ارائه شده ما، کیفیت آن‌ها و میزان استقبال بازار از آن‌ها به دست می‌آید. یکتانت، امروز، عموم سرویس‌هایی که در بازار دیجیتال مارکتینگ ایران وجود دارد را ارائه می‌کند و تلاش داریم تا در همه این سرویس‌ها تبدیل به رهبر بازار بشویم. تبدیل شدن به مقصد دیجیتال مارکتینگ از این مسیر می‌گذرد. طبیعتا سرمایه‌گذاری‌های ما نیز در مسیر رسیدن به این هدف بوده است. به‌عنوان نمونه سرمایه‌گذاری قبلی ما بر روی ایران‌سامانه، به راحت‌تر شدن پروسه دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکارها کمک کرده است و الگوریتم‌ها و سرویس‌های ارائه شده ما را بهبود می‌بخشد. این موضوع سبب می‌شود که کسب‌وکارها نتیجه بهتری از تبلیغات خود به دست بیاورند و هرچقدر آن‌ها رضایت بیشتری داشته باشند ما نیز در کسب‌وکار خود موفق‌تر خواهیم بود.

  1. با توجه به رویکردی که در یکتانت حاکم است، آیا باید منتظر خبر سرمایه‌گذاری‌های جدید یکتانت باشیم؟

قطعا همین‌طور است. ما در سال پیش ‌رو، جدی‌تر و با سرعت بیشتری در این بخش متمرکز خواهیم بود. امسال واحد تازه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های یکتانت ایجاد کرده‌ایم و به صورت مشخص چند نفر در این واحد، به بررسی شرایط کسب‌وکارها برای سرمایه‌گذاری یکتانت روی آن‌ها متمرکز هستند. از همین فرصت استفاده می‌کنم که بگویم ما آمادگی رایزنی و هم‌فکری با کسب‌وکارهای فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ، کسب‌وکارهای حوزه B2B و یا کسب‌وکارهایی که فکر می‌کنند دیتا و دانش دیجیتال مارکتینگ یکتانت می‌تواند به رشد و توسعه آن‌ها کمک کند، داریم.

برای خواندن خبر دیگر سرمایه‌گذاری‌های این مجموعه اینجا کلیک کنید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

سمانه
سمانه

جالب بود، ممنون.

اسمارتک