پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

چگونه در پینترست استوری بگذاریم؟

زهرا قنبری زهرا قنبری
14 مهر 1399
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چگونه در پینترست استوری بگذاریم؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

چگونه در پینترست استوری بگذاریم؟ استوری یکی از ویژگی‌های جذاب شبکه‌های اجتماعی است که تابه‌حال در پلتفرم‌های متفاوتی راه‌اندازی شده است. در حال حاضر فقط اینستاگرام، فیس‌بوک و پینترست قابلیت استوری را دارند. توییتر هم استوری را به اپلیکیشنش اضافه کرده بود که بعد از چند وقت آن را برنامه‌اش حذف کرد. در این مطلب می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه در پینترست استوری بگذاریم؟

در حال حاضر این ویژگی تنها در نسخه بتا در دسترس است و هنوز تعداد کمی از سازندگان به Story Pins دسترسی دارند. این شبکه اجتماعی که بهترین پلتفرم‌ها برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و شناساندن برند‌ است. بلاگرها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ می‌توانند از استوری پین برای آموزش یا نشان دادن چیزهای کوچک استفاده کنند. مثلا اگر کسب‌وکار شما به آشپزی مربوط می‌شود، می‌توانید ویدئوهای کوتاه آموزشی را در استوری پین بگذارید.

چگونه در پینترست استوری بگذاریم؟ پینترست و قابلیت‌های جدید

شاید باورتان نشود، ولی بعد از شیوع بیماری کرونا، شبکه اجتماعی پینترست رشد زیادی داشته است و کاربران زیادی به خودش جذب کرده است. در این دوران کاربران فعال پینترست از 335 میلیون به 420 میلیون نفر رسیده است. بنابراین قبل از پاسخ به این سوال که چگونه در پینترست استوری بگذاریم، باید با اهمیت پینترست و قابلیت‌های جدیدش آشنا شویم.

استوری پین در پینترست چیست؟

استوری پین شامل دو تا بیست تصویر، ویدیو یا متن است که یک مجموعه را می‌سازد و ظاهرش تقریبا مانند استوری شبکه‌های اجتماعی دیگر است اما تفاوت‌های هم با آن‌ها دارد؛ برای مثال پین استوری‌ها بعد از 24 ساعت از بین نمی‌روند. همین‌طور می‌توانید به استوری پین، لینک اضافه کنید و ترافیک خوبی را به سایت خود انتقال دهید. با استفاده از دوربین پینترست، سازندگان با دسترسی به استوری‌ پین‌ها، می‌توانند فیلم ضبط کنند. حتی می‌توانید چندین تصویر و متن با فونت‌های سفارشی اضافه کنید. این استوری‌ها در یک پین قرار دارند و  استوری‌های جداگانه نیستند.

بخوانید  قطعه آخر پازل تغییر با یک لوگوی پویا؛ علی‌بابا ری‌برند کرد
dmboard dmboard -->

طبق گفته‌های سازندگان پینترست، همه کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند استوری پین‌های شما را ببینند. بنابراین محدودیت‌های استوری اینستاگرام در پینترست وجود ندارد. کاربران می‌توانند بعد از مشاهده استوری پین صفحه، شما را فالو کنند. ایده اصلی استوری پین‌ها می‌توانند لحظه‌های پشت صحنه کسب‌وکار، ویدئوهای آموزشی، ساخت کاردستی و نکته‌های کوچک باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش سرچ عکس در پینترست 

چه کسانی می‌توانند استوری پین بسازند؟

در حال حاضر بسیاری از کسانی که اکانت Creator در پینترست دارند، می‌توانند استوری پین داشته باشند. اما اگر هنوز استوری پین شما فعال نشده است، می‌توانید از بخش مربوط به استوری پین برای این قابلیت ثبت‌نام کنید. پینترست برای این کار یک فرم آماده کرده است. با پرکردن این فرم می‌توانید استوری پین را فعال کنید. البته هنوز این ویژگی‌ در ایران فعال نشده است. اگر در پینترست حساب بیزینسی داشته باشید، می‌توانید از ایده پین استوری پین برای ضبط ویدئوهای مختلف و تصویر استفاده کنید.

چگونه در پینترست استوری بگذاریم؟

چرا کسب‌وکارها باید از استوری پینترست استفاده کنند؟

در حال حال حاضر استوری پینترست در ایران فعال نشده است. بنابراین نمی‌توانیم پاسخ مشخصی به سوال چگونه در پینترست استوری بگذاریم؟ بدهیم. اما قبل از فعال‌شدن این ویژگی در ایران، کسب‌وکارها باید خودشان را برای حضور و تولید محتوا در این فضا آماده کنند.

اگر در پینترست فعال هستید، باید بدانید که فقط با تولید محتوا نمی‌توانید کلیک‌ زیادی بگیرید. استوری پینترست به شما این فرصت را می‌دهد که به مخاطب بیشتری دسترسی پیدا کنید. می‌توانید به استوری‌تان لینک اضافه کنید و سفر مشتری را کنترل کنید. به‌طور خلاصه استوری پینترست به شما کمک می‌کند که ترافیک بیشتری داشته باشید و اینگیجمنت را افزایش دهید.

بخوانید  بررسی کمپین ریبرندینگ گروه نظری تحت عنوان «به سبک تو» از نگاه مدیرعامل این مجموعه، علیرضا نظری‌منش

چگونه برای استوری پینترست آماده شوید؟

کسب‌وکارهای زیادی منتظر هستند که ویژگی جدید پینترست در ایران هم فعال شود. اما قبل از فعال‌شدن باید بدانید که برای حضور در این فضا باید چه کارهایی انجام دهید. در ابتدا باید برنامه مشخصی داشته باشید و مخاطبتان را بشناسید. پینترست به شما اجازه می‌دهد که به مخاطبان زیادی دسترسی داشته باشید. اما این ویژگی فقط در صورتی مفید است که شما مخاطب هدفتان را بشناسید و باتوجه به آنها تولید محتوا کنید.

اگر در پینترست صفحه بیزینسی دارید، بنابراین تا به حال اطلاعات زیادی از مخاطبانتان جمع‌آوری کرده‌اید. می‌توانید از بخش Pinterest analytics یا بخش analytics در شبکه‌های اجتماعی دیگر استفاده کنید. با ابزارهای شبکه‌های اجتماعی تحلیل مخاطبان و اطلاعات را به راحتی می‌توانید انجام دهید. با انجام این تحقیقات به درک بهتری از مخاطبان می‌رسید. قبل از تحقیق درمورد اینکه چگونه در پینترست استوری بگذاریم، سوال‌های زیر را از خودتان بپرسید.

  1. مخاطبان چه کسانی هستند؟
  2. ویژگی‌ها، علاقه‌مندی، مشکلات و خواسته‌های آنها چیست؟
  3. مخاطبان از کجا اطلاعات موردنیازشان را به دست می‌آورند؟
  4. چه چیزی روی توجه آنها اثر منفی می‌گذارد؟
  5. محصول شما برای آنها چه مزیت‌هایی دارد؟
  6. مخاطبان شما به چه کسانی اعتماد دارند؟

محتوای موردنیاز برای انتشار در استوری پینترست را حاضر کنید. اگر محتوای بی‌کیفیت بگذارید، نمی‌توانید نتیجه درستی بگیرید. بنابراین سعی کنید قبل از راه‌اندازی استوری پینترست، محتوای جذاب و عالی درست کنید.

پینترست در سال‌های اخیر، بخش تحلیل را هم به اپلیکیشنش اضافه کرده است. بنابراین می‌توانید اطلاعات مفیدی از این بخش به دست آورید. با اینکه استوری پین یک ویژگی جدید است، ولی استراتژی‌های قبلی درمورد تولید محتوا در پینترست راجع به آنها هم صدق می‌کند. از بخش تحلیل پینترست بهترین پین‌‌های خودتان را پیدا کنید. برای دیدن اطلاعات Pinterest Analytics، باید صفحه بیزینسی داشته باشید و به بخش Analytics بروید. در این قسمت می‌توانید بازدید و اینگیجمنت پین‌ها را ببینید.

بخوانید  آمارها حاکی از افزایش اعتماد مردم به صنعت تبلیغات است

چگونه استوری پین بسازید؟

بر روی علامت بعلاوه کلیک کنید و گزینه story pin را انتخاب کنید. عنوان و عکس کار اصلی و لینک سایت خود را انتخاب کنید تا مخاطب بهتر محتوایتان را درک کند. می‌توانید از ابزارهای موجود در پینترست برای جذاب‌ترکردن استوری استفاده کنید. با گزینه Background برای استوری بک‌گراند بگذارید. با گزینه Adjust، می‌توانید تصویر یا ویدئوتان را تنظیم کنید، اندازه‌اش را عوض کنید یا روی قسمت خاصی فوکوس کنید.

گزینه Text به شما اجازه می‌دهد که روی عکس متن بگذارید. فونت، رنگ و تنظیمات متن هم قابل تغییر هستند. همچنین می‌توانید برای استوری، عنوان و تصویر کاور مشخص کنید. به هر استوری پین، می‌توانید تگ اضافه کنید. با این کار افراد بیشتری استوری‌های شما را می‌بینند. در پینترست، کاربرها می‌توانند روی استوری شما کامنت بگذارند.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
زهرا قنبری
زهرا قنبری
نظرات