پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

حذف اپ‌های ایرانی از گوگل پلی، یکی پس از دیگری

مرجان عبدی مرجان عبدی
17 شهریور 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حذف اپ‌های ایرانی از گوگل پلی، یکی پس از دیگری
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تحریم‌ها این بار دامن اپ‌های ایرانی را گرفت. به گفته صبا ایده، اپ‌های آپارات و فیلیمو چند روز پیش ایمیلی دریافت کرده‌اند که طبق بند ۱۶.۵ و به دلایل قوانین مربوط به تحریم‌ها نمی‌توانند از گوگل پلی استفاده کنند و باید این اپ‌ها از گوگل پلی حذف شوند.
صبا ایده اعلام کرده است که در حال پیگیری این موضوع از مراجع حقوقی هستند.

در کنار آنها اپلیکیشن مسیریاب ایرانی بلد نیز از گوگل پلی حذف شده است! این اپلیکیشن گفته است که ایمیلی مشابه برای ایشان نیز ارسال شده و در پی آن این برنامه نیز از پلی استور حذف شده است!

حذف اپ‌های ایرانی از گوگل پلی، یکی پس از دیگری 1

گوگل چندی پیش نیز اقدام به حذف برنامه‌های ایرانی کرده بود و کاربران اپل تا به امروز با چالش حذف برنامه‌ها مواجه هستند، اما برای سایر کاربران مدتی بعد، شرایط نصب برنامه‌‌ها به حالت عادی برگشت. اما با این اقدام گوگل امروز بیم آن می‌رود که گوگل حذف برنامه‌های ایرانی را از سر گرفته باشد!

حدف آپارات و فیلیمو

بخوانید  محدودیت‌های جدید و قدیمی گوگل برای ایرانیان، تبادل‌نظر و راهکارها! (فایل صوتی)

مدتی قبل‌تر نیز گوگل پلی اعلام کرده بود که قصد دارد برنامه‌ها را برساس فاکتورهایی مثل کشور، نوع دستگاه و سیستم عامل رتبه‌بندی کند تا براساس ستاره‌هایی که برنامه در این رتبه‌بندی دریافت می‌کند کاربران بتوانند تجربه کاربری بهتر و اطلاعات دقیق‌تری از برنامه‌ها داشته باشند.

حذف اپ‌های ایرانی از گوگل پلی، یکی پس از دیگری 2
باید منتظر بود و دید که این تصمیمی که گوگل پلی در گذشته گرفته است ، در حذف این اپلیکیشن‌‌ها موثر بوده یا دلیل آن فقط قوانین مربوط به تحریم‌ها بوده است؟!

منبع: دیجیاتو

بخوانید  تحریم ایرانی‌ها در گوگل گسترش می‌یابد! شناسایی آی‌پی‌های کاربران ایرانی جدی‌تر از قبل!

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک