پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل می‌گوید تغییر قالب سایت به خودی خود در رتبه‌بندی موثر است

هادی مرادی هادی مرادی
9 دی 1399
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گوگل می‌گوید تغییر قالب سایت به خودی خود در رتبه‌بندی موثر است
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گوگل یادآوری می کند که به روزرسانی قالب سایت در رتبه بندی آن تاثیر دارد حتی اگر دامنه و محتوای آن یکسان باشد.
در یک دورهمی در دفتر گوگل، کسی از جان مولر پرسید که آیا تغییر قالب سایت می تواند در رتبه‌بندی گوگل تاثیر بگذارد و او بدون وقفه پاسخ داد که بله تاثیر دارد.

نکته تعجب آور در این پاسخ این است که با فرض اینکه محتوا و دامنه یکسان است، طرح قالب سایت می‌تواند بر عوامل رتبه‌بندی تاثیر بگذارد.
توضیح مولر در مورد تغییر رتبه بندی سایت بر اساس تغییر قالب سایت منطقی است و نکته مهم ایجاد هرگونه تغییر در شکل ظاهری سایت است. 

گوگل می‌گوید تغییر قالب سایت به خودی خود در رتبه‌بندی موثر است 1

یک سوالی که پرسیده شده بود این است که:
من اخیرا قالب وبلاگ سایت را تغییر داده‌ام و از شکل اصلی قالب وردپرس دور شده ام. و حالا از قالب استاتیک هوگو برای انتشار پست ها استفاده می کنم. آیا این تغییر در قالب سایت، در نتیجه جستجو و رتبه بندی من تاثیر دارد؟
در یادداشتی آمده است که در ساختار دامنه و محتوا تغییری ایجاد نشده است و هنوز شبیه قبل است. پاسخ کلی این است که نه هیچ تفاوتی ندارد اما در قالب سایت عوامل مختلفی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد. و این همان چیزی است که مولر می گوید. تغییر طرح صفحات می‌تواند بر نتایج جستجو تاثیر بگذارد. این چیزی است که برخی از افراد با توجه به سئو  on-page سایت روی آن کار می کنند. 

فهمیدن اینکه چطور از عنوان ها در یک صفحه استفاده شود یا اینکه لینک های داخلی را به چه صورتی انجام دهیم و اینکه چطور محتوای مقاله خودمان را بهبود بخشیم، همه اینها قطعا بر روی سئو تاثیر می گذارد. 

بخوانید  ساناز طباطبایی و فواد تجلی داور جشنواره جهانی تبلیغات نیویورک شدند

اکثر قالب‌های سایتی نیاز دارند که تغییر یابند تا ببینیم که کدام یک بهتر خواهد بود. حتی یک قالب سایت که بصورت کامل سئو شده است نیاز دارد که CSS  آن به روز شود و عناصر متفاوت HTML  در آن استفاده گردد.

برای نمونه بسیار رایج است که قالب های سایت از عناصر عناوین برای طرح دادن به عناصر نویگیشن کنار سایت استفاده کنند.
جان مولر پاسخش رو ادامه داد:
فقط به این دلیل که انواع اولیه محتوا (مثلا پست های وبلاگی که دارید) و دامنه تان تغییر نمی کند به این معنی نیست که هیچ چیز دیگری از آن ها وجود ندارد که موتورهای جستجو قادر به انتخاب آنها نباشند. این به صورت مشخص می تواند روی سئو تاثیر بگذارد و می‌تواند هم خوب باشد هم بد.
بنابراین نیاز نیست که از این تغییرات اجتناب کنید اما زمانی که این تغییرات را اعمال می‌کنید دقت داشته باشید که به خوبی آنرا اجرا کرده و انتظار تغییر رتبه‌ها را داشته باشید.

بروز رسانی قالب سایت می تواند یک مسئله ترسناک باشد. البته ممکن هم هست این کار را بکنید و با افت رتبه مواجه نشوید. چرا که اضافات را از قالب دور کرده‌اید.

من فکر نمی کنم که تا حالا دیده باشم که قالبی به آیکون و بهبود تصاویر راهبردی برای اندازه و رنگ نیاز نداشته باشد. بصری‌تر کردن یک قالب سایت ظاهرا چیزی است که برای بهبود به آن نیاز است.

به روز رسانی طراحی قالب سایت می تواند خیلی شبیه به شروع دوباره باشد. با قالب ها و کدها آشنا شوید تا بتوانید برنامه ای بریزید که آن چه که میخواهید را حذف، نگهداری یا تغییر دهید. 

بخوانید  مراسم اعطای جوایز استیوی، جشنواره بین‌المللی کسب‌وکار با ۸ زیرگروه ۲ مارس برگزار می‌شود

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
هادی مرادی
هادی مرادی
خوشحالم که دی ام برد رو دنبال می‌کنین!
نظرات

اسمارتک