بیمهبازار از هویت بصری و لوگوی جدید خود رونمایی کرد. لوگوی جدید این مجموعه با الهام از فرم طاقی بازارهای سنتی ایرانی طراحی و در کنار آن، رویکرد شخصیت «Sincere» برای برند انتخاب شده است. همچنین رنگ زرد لوگوی سابق نیز به دلیل ایجاد حس گرما، صمیمیت و محبوبیت میان مخاطبان، همچنان حفظ شده است.
به گزارش دیام برد، مراسم ریبرندینگ بیمهبازار روز ۲۷ مرداد با حضور جمعی از فعالان صنعت بیمه و اصحاب رسانه برگزار شد. در این رویداد، ضمن رونمایی از هویت بصری تازه، مدیران این مجموعه اهداف ریبرندینگ و جزئیات فرآیند طراحی لوگوی جدید را توضیح دادند. بنا بر اعلام بیمهبازار، بازطراحی هویت بصری این برند با همکاری تیم برندسازی «وند» انجام شده است.
محمد کلانتری، مدیرعامل بیمهبازار، در رابطه با این ریبرندینگ عنوان کرد: «هویت بصری جدید تنها یک تغییر رنگ یا لوگوی تازه نیست؛ بلکه تعهدی است به ساختن یک آینده بهتر.»
میتوان در عین رقابت جدی، متحد بود
محمدرضا فرحی، بنیانگذار بیمهبازار، در مراسم ریبرندینگ این مجموعه گفت: «سالهای ۹۴ و ۹۵ اوج فعالیت اکوسیستم استارتآپی بود. پس از پژوهشهای فراوان دریافتیم کسبوکاری که ترکیبی از IT و بیمه باشد وجود ندارد و بهتدریج ایده بیمهبازار شکل گرفت. فعالیت خود را از حوزه فروش آغاز کردیم تا اینکه در سال ۹۵ شرکت تأسیس شد. در ادامه پیشنهادهایی برای ادغام یا واگذاری دریافت کردیم، اما همه آنها را رد کردیم. در شرایطی که شکست ما پیشبینی میشد، به سراغ یک تیم جوان برای بخش مارکتینگ رفتیم. دهها اقدام دیگر نیز انجام شد تا اینکه بیمهبازار به وضعیت کنونی رسید. باید بدانیم که میتوان بهصورت جدی رقابت کرد، اما در نهایت لازم است با یکدیگر متحد باشیم.»

رنگ زرد بیمهبازار به دلیل ماندگاری در ذهن مخاطب، همچنان حفظ شد
امیر جباری، معاون مارکتینگ بیمهبازار، درباره ریبرندینگ این مجموعه توضیح داد: «آگاهی از برند ما نسبت به رقبا پایین و نرخ نفوذ خرید آنلاین بیمه نیز پایین بود؛ این دو مورد چالش اصلی ما محسوب میشدند. رقبا تبلیغات تلویزیونی زیادی انجام داده بودند و با آگاهی از این وضعیت، تصمیم گرفتیم تحقیقات بازار گستردهای انجام دهیم. رویکرد بیمهبازار تا آن زمان بیشتر پرفورمنسی بود و آن را برای مدتی ادامه دادیم، اما با توجه به مسیر جدید، این رویکرد کافی نبود و نیاز به تغییر داشت تا «آگاهی از برند» و «ماندگاری در ذهن مخاطب» افزایش یابد.»
او ادامه داد: «نرخ نفوذ فروش آنلاین بیمه حدود ۴ درصد است و در حوزه بیمه خودرو، کمتر از ۱۰ درصد افراد تمایل به خرید آنلاین دارند؛ یعنی حدود ۹۰ درصد همچنان بهصورت آفلاین خرید میکنند. این موضوع نشان میدهد که بازیگران صنعت بیمه همچنان با مشکل بیاعتمادی مواجه هستند و ما این نکته را در ریبرندینگ مدنظر قرار دادیم. عواملی مانند حضور فیزیکی، حس همراهی و مواجهه با مشاور به جای فروشنده، به افزایش اعتماد مخاطب کمک میکنند. اهداف دوگانه ما در این ریبرندینگ نیز بر TOM (Top of Mind) و Brand Performance متمرکز بود.»
جباری در رابطه با انتخاب مدل «Sincere» برای شخصیت برند عنوان کرد: «در مدل شخصیت برند، رویکرد «Sincere» انتخاب شد که حس مرسوم، دوستداشتنی و همراهی را به مخاطب منتقل میکند و باعث اعتماد افراد به برند میشود. سوپرگرافیکها و طرحهای لوگوی جدید با استفاده از نام برند و با الهام از فرم قوسی طاقهای ایرانی طراحی شدند. برای تبدیل شدن به یک برند قابل اعتماد و صمیمی، در طراحی لوگو از لبههای تیز استفاده نکردیم و رنگ زرد، که در ذهن مخاطب جا افتاده بود، همچنان حفظ شد.»

لوگوی جدید از «طاق ایرانی» الهام گرفته شده است
سینا اوچی، مدیر هنری بیمهبازار، در پایان مراسم گفت: «دو هدف اصلی ما در این ریبرندینگ، ایجاد احساس «اعتماد» و «آرامش» از طریق زبان بصری ساده بود. به همین دلیل، از «فرم طاقی شکل» الهام گرفته از بازارهای اصیل ایرانی استفاده کردیم که نماد استقامت و پویایی است. علاوه بر این، با فاصله گرفتن از رنگهای سرد و کلیشهای صنعت، تلاش کردیم تا حس گرما و صمیمیت را به مخاطبان منتقل کنیم.»
