پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش سالانه بامن منتشر شد؛ صرف امتیازات در قرعه‌کشی، از تبدیل به پول نقد هم محبوب‌تر است

الهه صالحی الهه صالحی
19 تیر 1402
زمان مطالعه: 7 دقیقه
گزارش سالانه بامن منتشر شد؛ صرف امتیازات در قرعه‌کشی، از تبدیل به پول نقد هم محبوب‌تر است
زمان مطالعه: 6 دقیقه

پلتفرم وفادارسازی و کش‌بک با من گزارش سال ۱۴۰۱ خود را ارائه کرد. بامن در ابتدای این گزارش، ریفرال کد، تغییر دسته‌بندی خدمات، خرج منکس در ۷۲۴ و خرید بلیت مترو با استفاده از منکس (امتیازی که به ازای هر تراکنش به کاربران داده می‌شود) و شارژ بلیت مترو را از مهم‌ترین تغییرات فنی دانست که در سال ۱۴۰۱ در این مجموعه رخ داده است.

بامن در گزارش سالانه خود تعداد کاربران خود را ۴.۵ میلیون نفر اعلام کرده است که از این تعداد ۴۵ درصد آقا و ۵۵ درصد خانم هستند. البته در جای دیگری از این گزارش امده که همه کاربران بلوبانک بصورت پیش‌فرض کاربر بامن نیز هستند. پس این عدد ۴.۵ میلیون عضو با احتساب کل کاربران بلوبانک است. این مجموعه همچنین اشاره کرده که در سال ۱۴۰۱ بامن با رشدی ۱۰۰ درصدی در تعداد کاربران مواجه شده است.

نسخه کامل گزارش با من را در اینجا دانلود کنید.

گزارش سالانه بامن منتشر شد؛ صرف امتیازات در قرعه‌کشی، از تبدیل به پول نقد هم محبوب‌تر است 1

مهم‌ترین پیشرفت‌های فنی بامن در سال ۱۴۰۱

 

این مجموعه در ادامه عنوان کرده که در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ در کل منکس کسب شده ۵۱۸ درصد رشد و تعداد خریدهای باشگاهی بامن در همین زمان ۲۸۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

گزارش سالانه بامن منتشر شد؛ صرف امتیازات در قرعه‌کشی، از تبدیل به پول نقد هم محبوب‌تر است 2

براساس گزارش سالانه بامن، کل منکس کسب شده نسبت به سال ۱۴۰۰ ۵۱۸ درصد رشد یافته است.

تهران باز هم در صدر

این گزارش در ادامه به پراکندگی فروشگاه‌های بامن در سراسر ایران اشاره کرده است که براساس آن استان تهران با سهمی نزدیک به ۴۰ درصدی رتبه اول بیشترین فروشگاه‌ها را در اختیار دارد.

گزارش سالانه بامن منتشر شد؛ صرف امتیازات در قرعه‌کشی، از تبدیل به پول نقد هم محبوب‌تر است 3

پراکندگی فروشگاه‌های بامن در استان‌های کشور

کاربران بیشتر در خرید مواد غذایی، شیرینی و کافه و رستوران از بامن استفاده می‌کنند

این گزارش در ادامه ۱۳ دسته مواد غذایی، نان و شیرینی، کافه و رستوران، سلامت و درمان، مد و پوشاک، خدمات، آرایشی و بهداشتی، فرهنگ و هنر، ورزش و سرگرمی و خانه آشپزخانه را به عنوان دسته‌های اصلی خرید حضوری معرفی کرده است که از بین آنها سوپرمارکت‌ها بیشترین تعداد تراکنش را خود اختصاص داده است.

گزارش سالانه بامن منتشر شد؛ صرف امتیازات در قرعه‌کشی، از تبدیل به پول نقد هم محبوب‌تر است 4

۱۳ دسته اصلی خرید حضوری در بامن

علاوه براین، براساس این گزارش تراکنش‌های باشگاهی کاربران بامن در یک سال گذشته ۷۵ درصد، تعداد کاربران فعال اپلیکیشن بامن ۱۷۷ درصد و تعداد دفعات بازدید از اپلیکیشن با من نیز ۱۷۸درصد رشد یافته است.

قرعه‌کشی، محبوب‌ترین روش خرج منکس

این گزارش در ادامه محبوب‌ترین روش خرج منکس را در بین کاربران، شرکت در قرعه‌کشی دانسته و اشاره کرده است که از سال گذشته تعداد کاربران شرکت‌‌کننده در قرعه‌کشی‌ها رشدی ۱۰۸۵ درصدی داشته است.

پس از قرعه‌کشی، روش‌های دیگر خرج کردن منکس در بین کاربران به ترتیب کش‌اوت، خرید ووچر کد و خرید کالا از فروشگاه بامن بوده است.

گزارش سالانه بامن منتشر شد؛ صرف امتیازات در قرعه‌کشی، از تبدیل به پول نقد هم محبوب‌تر است 5

گزارش سالانه بامن منتشر شد؛ صرف امتیازات در قرعه‌کشی، از تبدیل به پول نقد هم محبوب‌تر است 6

بیشترین کالای خریداری شده در بامن در سال ۱۴۰۱، هدفون بیسیم لنوو بوده است.

این مجموعه در بخش دیگری از این گزارش اشاره کرده است بیشترین استفاده از منکس یعنی حدود ۴۳ درصد در قسمت خرج، به خرید تاکسی‌های اینترنتی اختصاص داشته است.

گزارش سالانه بامن منتشر شد؛ صرف امتیازات در قرعه‌کشی، از تبدیل به پول نقد هم محبوب‌تر است 7

از سوی دیگر در یک سال گذشته تعداد کالاهایی که در فروشگاه بامن توسط منکس خریداری شده است، ۱۲۰۹ درصد رشد پیدا کرده است و ۲۲۵ محصول مختلف در فروشگاه بامن به فروش رفته است که بیشترین کالای خریداری شده در بامن، هدفون بیسیم لنوو بوده است.

تاثیر ۳۹ درصدی کمپین بلیط رایگان بر آگاهی از برند بامن

بامن در بخش دیگری از گزارش سالانه خود به ارائه آمارهایی در رابطه با کمپین‌های اجرا شده در این مجموعه و میزان تاثیر آنها روی برند را مورد بررسی قرار داده است.

«بامن درست خرید کن»، «بامن، روش درست خرید»، «من و هزینه‌هام» و «بلیط رایگان مترو» چهار کمپین اجرا شده توسط بامن در سال ۱۴۰۱ بودند که این مجموعه در گزارش سال خود از سه زاویه، درصد رشد کاربر، میانگین بازدید و رشد آگاهی برند آنها را مورد تحلیل قرار داده است. براساس آمارهای ارائه شده توسط بامن، به نظر می رسد کمپین بلیط رایگان مترو در بین سایر کمپین‌های اجرا شده، بیشترین تاثیر مثبت را داشته است.

در نتیجه این کمپین، رشد بامن (جذب کاربر) ۵۱ درصد، میانگین بازدید روزانه ۲.۵ میلیون و رشد آگاهی از برند ۳۹ درصد بیشتر شده است.

نسخه کامل گزارش بامن را در اینجا بخوانید.

مدیرمارکتینگ بامن: آینده روشنی را برای بامن متصوریم

امیرمحمد مریوانی، مدیر مارکتینگ بامن در گفت‌وگو با دی‌ام برد در رابطه با پیش‌بینی سهم از بازار خود درآینده گفت: «نو بودنِ مارکتِ پلتفرم‌های کش‌بک در ایران، تطابق بالای ارزش های ارائه شده توسط این پلتفرم ها با حساسیت مردم نسبت به دخل و خرج‌های روزمره آن‌ها در شرایط تورمی فعلی و همچنین عدم وجود بازیگران استیبل و باکیفیت در این مارکت، سبب شده است تا آینده بسیار روشنی را در کوتاه مدت برای بامن متصور باشیم. شایان ذکر است که بامن برنامه‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه تبلیغات و فرهنگ سازی ضرورت عضویت در پلتفرم های کش‌بک در جامعه دارد. بامن سهم قابل توجهی از بازار کش بک و باشگاه‌های وفادارسازی مشتریان را برای خود متصور است.»

او در رابطه با برنامه‌های واحد مارکتینگ بامن برای سال آینده گفت: «با توجه به اینکه فروشگاه‌های عضو بامن در دو دسته فروشگاه‌ها و برندهای آنلاین و حضوری فعالیت می‌کنند، مجموعه اقدامات تبلیغاتی تیم مارکتینگ بامن، با هدف آگاهی از برند، آگاهی از سرویس های جدید و ضرورت عضویت در پلتفرم کش‌بک؛ به دو صورت آفلاین و آنلاین خواهد بود. در زمینه آفلاین قصد داریم در تبلیغات محیطی بیش از پیش دیده شویم و در زمینه آنلاین نیز برآنیم تا تمامی کانال‌های تعاملی با افراد جامعه را مورد هدف قرار دهیم.»

گزارش سالانه بامن منتشر شد؛ صرف امتیازات در قرعه‌کشی، از تبدیل به پول نقد هم محبوب‌تر است 8

امیرمحمد مریوانی، مدیر مارکتینگ بامن

چالش ما وجود بازیگران بی‌کیفیت با حجم تخلف بالا است

مریوانی در پاسخ به این سوال دی‌ام برد مبنی براینکه برنامه‌های بامن برای آگاهی از برند چه بوده و چه چالش‌هایی را در این رابطه تجربه کرده است، توضیح می‌دهد: «بامن تا کنون در حال توسعه و بهینه‌سازی زیرساخت‌های محصولی، مارکتینگی، مدل کسب‌وکار و شبکه پذیرندگی خود بوده است و زیربنای مناسبی جهت رشد حداکثری در سال ۱۴۰۲ ایجاد نموده است. علاوه بر این شبکه‌های کاربری بسیار باکیفیتی در بین کاربران کنونی بامن در حال معرفی و توصیه هستند که نرخ NPS بالای ۸۰ درصد را بر اساس تحقیقات برای بامن به ارمغان آورده است.»

مدیر مارکتینگ بامن ادامه می‌دهد: «چالشی که در این زمینه با آن رو‌به‌رو هستیم وجود بازیگران بی‌کیفیت با حجم تخلف بالا در ارائه سرویس پایدار بازگشت وجه است که سبب ایجاد نگرانی‌هایی در ذهن مخاطب برای عضویت در پلتفرم‌های کش‌بک شده است. در نتیجه هزینه فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از پلتفرم‌های کش‌بک و به طور کلی عضویت در باشگاه مشتریان را برای ما زیاد و مسیرمان را دشوار نموده است. ما در تلاشیم تا با اتخاذ استراتژی متنوع جایگاه‌سازی، نگرش مخاطب در این باره را اصلاح و ضریب نفوذ این سرویس را ارتقا دهیم.»

او می‌گوید: «اساسا فلسفه وجودی و هدف اصلی پلتفرم‌‎های کش‌بک و لویالیتی‌کلاب‌ها ایجاد وفاداری و بازگشت (ریتنشن مارکتینگ) مشتریان به خرید سرویس‌های یک کسب‌وکار است. در نتیجه ماموریت اصلی بامن نیز، ایجاد وفاداری و ریتنشن است. اما در موضوع Acquisition باید گفت که بامن از بحث جذب و تزریق مشتری جدید به کسب‌وکارها ناگزیر است. در نتیجه هر پلتفرم و کسب‌وکاری که عضو بامن باشد، در وهله اول ارزش را در Retention دریافت کرده و در گام دوم بحث Acquisition را در می‌یابد.»

مریوانی در پایان تاکید می‌کند: «با توجه به این که یکی از رویکردهای محوری تیم مارکتینگ، Data Driven Marketing است، بر اساس کوهورت‌هایی که از دیتاآنالیز بامن به دست آمده، در سنوات گذشته بیش از ۲۷ درصد کاربرانی که از طریق عضویت پلتفرم بامن از سرویس‌های یک کسب‌ کار استفاده می‌کنند پس از گذشت یک سال از عضویت، همچنان به آن کسب‌وکار وفادار مانده و خریدهای خود را ادامه می‌دهند.»

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک