دانا پرداز
اخبار

افزایش ۸۱ درصدی سرمایه‌گذاری آمازون در هوش مصنوعی؛ راهکارهایی جدید برای تبلیغات ارزان‌تر و سریع‌تر

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
16 آبان 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش ۸۱ درصدی سرمایه‌گذاری آمازون در هوش مصنوعی؛ راهکارهایی جدید برای تبلیغات ارزان‌تر و سریع‌تر

آمازون در تلاش است تا با ارائه ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، درآمد خود را از بخش تبلیغات افزایش دهد. در سه‌ماهه سوم سال جاری، این شرکت ۱۴.۳۳ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی کسب کرده که نشان‌دهنده رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته است.به نظر می‌رسد که آمازون سعی دارد تا با استفاده از هوش مصنوعی ابزارهای تبلیغاتی متنوعی مانند تولیدکننده ویدئو و صوت ایجاد کند که به تبلیغ‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا تبلیغات خود را سریع‌تر و با هزینه کمتری به تولید برسانند.

به گزارش دی‌ام برد و به نقل از marketingdive، آمازون سالانه درآمد قابل‌توجهی از بخش تبلیغات به دست می‌آورد و همواره در تلاش است تا با ارائه ابزارها و قابلیت‌های جدید برای مشتریان خود، این درآمد را افزایش دهد. این شرکت اکنون ابزارهای پیشرفته‌ای مانند تولیدکننده‌های تصویر، صدا و ویدئو ارائه کرده که به بازاریابان کمک می‌کند تبلیغات خود را سریع‌تر و آسان‌تر بسازند. این فناوری‌های جدید بخشی از استراتژی هوش مصنوعی آمازون هستند که باعث افزایش ۸۱ درصدی هزینه‌های سرمایه‌گذاری این شرکت در سه‌ماهه سوم سال جاری نسبت به سال گذشته شده است.

نتایج گزارش مالی آمازون

طبق گزارش مالی آمازون، درآمد این شرکت از تبلیغات در سه‌ماهه سوم سال جاری با ۱۹ درصد رشد نسبت به سال گذشته، به ۱۴.۳۳ میلیارد دلار رسیده است. با این‌حال اگرچه آمازون همچنان در مسیر رشد قرار دارد، اما سرعت رشد آن نسبت به گذشته کمی کاهش یافته است (۲۶ درصد رشد در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ در مقایسه با ۱۹ درصد رشد در دوره مالی اخیر). همچنین، هزینه‌های سرمایه‌گذاری آمازون با افزایش ۸۱ درصدی به ۲۲.۶ میلیارد دلار رسیده است که عمدتاً ناشی از سرمایه‌گذاری‌های چشمگیر در حوزه هوش مصنوعی مولد است. هدف‌گذاری اولیه آمازون جذب ۱.۸ میلیارد دلار تعهد تبلیغاتی بود که این شرکت اکنون از آن فراتر رفته است.

قابلیت‌های تبلیغاتی جدید

آمازون امسال تلاش زیادی کرده تا قابلیت‌های بازاریابی خود را گسترش دهد. از جمله این اقدامات اضافه‌کردن تبلیغات به سرویس پرایم ویدئو در ماه ژانویه بوده است. همچنین، آمازون مانند دیگر پلتفرم‌های دیجیتال، اخیراً ابزارهای جدیدی برای تبلیغ‌دهندگان ارائه کرده که از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند. درست است که توسعه این فناوری‌ها هزینه‌های بالایی دارد، اما می‌تواند منجر به داغ‌شدن بازارهای تبلیغاتی شده، فعالیت‌های تبلیغاتی بیشتری جذب کند و تبلیغ‌دهندگان بیشتری را به سمت آمازون بکشاند.

افزایش ۸۱ درصدی سرمایه‌گذاری آمازون در هوش مصنوعی؛ راهکارهایی جدید برای تبلیغات ارزان‌تر و سریع‌تر 1

ابزارهای جدید آمازون

آمازون در ماه سپتامبر ابزاری معرفی کرد که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی مولد، تصاویر محصولات را به ویدئوهای تبلیغاتی تبدیل کند؛ این ابزار می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط که به تبلیغات ویدئویی نیاز دارند، اما بودجه زیادی ندارند، گزینه‌ای جذاب باشد چرا که تولید ویدئو به‌صورت دستی پرهزینه و زمان‌بر است، اما این ابزار به آن‌ها کمک می‌کند سریع‌تر و با هزینه کمتر ویدئو تولید کنند.

همچنین آمازون ماه گذشته در کنفرانس سالانه UnBoxed خود، یک ابزار هوش مصنوعی جدید برای تولید تبلیغات صوتی معرفی کرد که برای تبلیغ‌دهندگان در ایالات متحده رایگان است.

علاوه بر آمازون، دیگر پلتفرم‌های دیجیتال نیز از ابزارهای هوش مصنوعی خود رونمایی کرده‌اند. متا در گزارش مالی سه‌ماهه سوم خود اعلام کرد که بیش از یک میلیون تبلیغ دهنده از ابزارهای تولیدکننده تصویر و متن هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند و در ماه گذشته بیش از ۱۵ میلیون تبلیغ با این فناوری ساخته‌اند. مارک زاکربرگ نیز به وجود «پتانسیل رشد بیشتر» در این حوزه اشاره کرد.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...