پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار بازاریابی محتوایی

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: ۵۵ درصد از مارکترها از هوش مصنوعی در تولید محتوا استفاده می‌کنند

الهه صالحی الهه صالحی
29 تیر 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: ۵۵ درصد از مارکترها از هوش مصنوعی در تولید محتوا استفاده می‌کنند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نتایج یک تحقیق جدید که توسط پلتفرم مدیریت دارایی دیجیتال بایندر منتشر شده است، نشان می‌دهد بیشتر از نیمی از مارکترهای شرکت‌کننده در این پژوهش که در شرکت‌های بزرگ بین‌المللی مانند اسپاتیفای، پوما و Five Guys مشغول به کار هستند، از روش تولید محتوا با هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

به گزارش دی‌ام برد، نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که بیش از نیمی (۵۵٪) از  پاسخ‌دهندگان در حال حاضر از ابزارهای هوش مصنوعی در فرآیندهای تولید محتوا استفاده می‌کنند. براساس نتایج این تحقیق،  شرکت کنندگان اعلام کردند که ۵۴ درصد برای ایجاد پیش‌نویس‌های اولیه، ۴۳ درصد برای بهینه‌سازی محتوا، ۴۲ درصد برای اصلاح املایی و دستور زبان، و بازگویی و خلاصه‌سازی محتوا از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی در توسعه فعالیت‌های مرتبط با سئو مانند تولید متای دسکرپشن و ترجمه و بهبود کیفیت محتوا نیز استفاده می‌شود.  افراد شرکت کننده در این تحقیقات همچنین اشاره کرده‌اند که هوش مصنوعی می‌تواند برای شخصی‌سازی محتوای وبسایت بر اساس تاریخچه مرور و ترجیحات هر فرد، ایجاد چت‌بات‌ها جهت کمک به کاربران در مراقبت بهتر از سایت و ارائه پیشنهادهای محتوا بر اساس رفتار کاربر و تحلیل احساسات استفاده شود.

هدف نباید جایگزین کردن خلاقیت انسانی باشد

هرچند که هوش مصنوعی توسط صنعت به خوبی پذیرفته شده‌است، اما مارکترها همچنین تأکید کرده‌اند که هدف باید بهبود کیفیت محتوا با استفاده از هوش مصنوعی باشد و نه جایگزین کردن خلاقیت انسانی. هوش مصنوعی باید به عنوان یک ابزار مدیریت‌شده‌ای در فرآیندهای موجود به‌کار گرفته شود تا زمان تیم‌ها برای تمرکز بر وظایف خلاقانه‌تر آزاد شود و محدودیتی در خلاقیت انسانی ایجاد نشود.

در نهایت اینکه، از طریق هوش مصنوعی و اتوماسیون، Bynder سعی دارد به بازاریابان کمک کند تا ارزش محتواهای خلاقانه و سردبیری خود را بهبود بخشند. اما اهمیتی که بازاریابان از جنبه انسانی و خلاقیت انسانی در تولید محتوا قائل هستند نیز باید در نظر گرفته شود تا هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار تکمیل‌کننده، نه جایگزین انسان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

آراویژن
آراویژن

ممنون از مقاله خوبتون
به نظرتون این کار درستی هست که برای تولید محتوا از هوش مصنوعی استفاده کنیم؟!

اسمارتک