پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار رویدادهای حضوری

پریسا رحیمی در دی‌ام تاک ۸ درباره ای‌بیزنس در شرکت نستله چه گفت؟

زهرا محبی زهرا محبی
23 اردیبهشت 1401
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پریسا رحیمی در دی‌ام تاک ۸ درباره ای‌بیزنس در شرکت نستله چه گفت؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

ارائه دوم در روز دوم رویداد دی‌ام تاک 8 به پریسا رحیمی مدیر ایکامرس نستله تعلق داشت. او ارائه خود را حول محور فعالیت‌های ایکامرسی شرکت نستله جلو برد و از تجارب و سوابق خود برای شرکت‌کننده‌ها گفت. پریسا رحیمی اینگونه شروع کرد: «همه ما از اهمیت تبلیغات و جهان ایکامرس آگاه هستیم اما به نظر می‌رسد که هنوز بسیاری از شرکت‌ها و حتی دانشجویان رشته‌ها از ضرورت پرداختن و فعالیت در فضای آنلاین و ایکامرس به شکل کامل باخبر نیستند.»

پریسا رحیمی درباره اهمیت سوال‌های ابتدایی گفت: «ما باید در این میان از لنداسکیپ خود آگاه باشیم. چرا خریداران ما آنلاین اقلام خود را خریدار می‌کنند؟ تریگر این اکشن آن‌ها چیست؟ ما باید این‌ها را بدانیم. در نستله ای‌بيزنس به دو بخش تقسيم مي‌شود:‌ ايکامرس و دیجیتال مارکتینگ. در دیتای شرکت نستله آمده است که سال 2018 سهم سود خالص آنلاین (online revenue) 25 درصد است. قسمتی از این ماجرا هم به روپو افکت (ROPO: research online, purchase offline) برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که مشتری می‌خواهد محصول را آفلاین بخرد، اما از این خرید به واسطه سرچ در گوگل اطمینان پیدا می‌کند.»

پریسا رحیمی درباره الگوهای رفتاری خریداران آنلاین گفت: «برای فروش آنلاین باید بدانیم که چطور باید با مشتری خود برخورد کنیم. ما می‌دانیم که مشتری در فضای آنلاین، باید با ورایتی و تنوع بیشتری روبه‌رو باشد تا حس کند انتخاب بیشتری دارد. او باید احساس راحتی کند. مهم این است که مشتری ما در موبایل به ما دسترسی داشته باشد، یعنی فروشگاه ما در بخش موبایلی پلتفرم داشته باشد.»

پریسا رحیمی همچنین بیان کرد: «صنعت FMCG مانند محصولات سرگرمی و سفر نیست. این صنعت پیچیدگی‌های بیشتری دارد و باید به طور صد درصدی با احساسات مخاطب در ارتباط دوسویه باشد. شناخت مشتری یک طرف، تریگرها و بریرها (موانع خرید) یک طرف. باید همه این‌ها را بشناسیم و پله به پله تصمیم مخاطب در برابر چشمان‌مان نقش ببند.»

تماشای ویدیو رویداد‌های دی‌ام تاک

او در این بخش از ارائه، به اهمیت محتوا در پیشرفت یک بیزنس اشاره کرد. پریسا رحیمی اذعان داشت: «طبق آمار، هر انسانی به صورت معمول روزی 91 متر اسکرول می‌کند! ما باید جای خود را در میان این اسکرول‌های بی‌وقفه باز کنیم. راه انجام دادن این کار محتواست. محتوا کمک می‌کند که توجه مخاطب به شما بیش از فقط دیدن محصولات‌تان باشد. طبق آماری در سال 2015 منتشر شد، شما می‌توانید 35 درصد افزایش فروش داشته باشید اگر فقط و فقط روی محتوای خود کار کنید؛ این یعنی نیاز به هیچ هزینه دیگری ندارید. اگر فقط روی محتوای کسب‌وکار خود کار کنید، همین به‌تنهایی می‌تواند فروش شما را 35 درصد افزایش دهد.»

پریسا رحیمی درباره محتوای اثرگذار هم حرف زد: «بیس ما برای محتوای موبایلی، تصویر است. باید به یاد داشته باشیم که کاربر وقتی به شما در موبایل مراجعه می‌کند، بیش از متن، به تصویر نگاه می‌کند. باید در تصویر هرآنچه که می‌خواهید در متن بیاورید را لحاظ کنید؛ از تعداد ساشه‌های نسکافه در یک بسته گرفته تا اندازه هر ساشه و حتی شکل بسته از زوایای مختلف». رحیمی همچنین اشاره کرد که «مشتری‌های ما حالا بیشتر از صرفا یک محصول می‌خواهند. او (مشتری) از ما می‌پرسد: «دیگر چه چیزی برای ارائه دادن داری؟» برای همین محصولات مرتبط یا پروموشن پک‌هایی خلق کنید که به او چیز مازادی ارائه دهد.»

پریسا رحیمی نهایتا با اشاره به اهمیت فعالیت آنلاین ارائه خود را به پایان نزدیک کرد: «88 درصد مشتری‌ها قبل از خرید، سرچ می‌کنند. 73 درصد از آن‌ها اگر برند را در سرچ خود نبینند، به محصول اعتمادی نمی‌کنند. همین آمار ساده به‌تنهایی می‌توند از اهمیت فعالیت آنلاین به ما بگوید. سرچ یک تاچ پوینت است. شما باید بتوانید سرچ را همیشه بالا نگه دارید تا مخاطب شما را بشناسد.»

رحیمی در آخر ارائه خود، به سرمایه‌گذاری‌های مختلف در حوزه ایکامرس، اهمیت وجود دیتا و ارزیابی، و همچنین بررسی انواع درآمدهایی که مشتری برای ما به ارمغان می‌آورد پرداخت و ارائه خود را با ارائه نمونه‌هایی تصویری از تجربیات نستله با دیجی‌کالا به اتمام رساند.

  • گزارش بقیه ارائه‌های رویداد دی‌ام تاک 8 را در رسانه دی‌ام برد بخوانید.
  • برای دانلود فایل ارائه  پریسا رحیمی اینجا کلیک کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی