برترین کمپین‌های دیجیتال جهان در سال 2020

⏱زمان مطالعه: 4 دقیقه

در این مطلب قرار است با هم مروری داشته باشیم بر بهترین کمپین‌های بازاریابی دیجیتال سال از برند‌های معتبر، که می‌تواند ایده‌هایی جدیدی برای شما به‌همزاه داشته باشد.
این کمپین‌ها عمدتا تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا بوده‌اند و شرایطی که این ویروس برای کسب‌وکارها رقم زده است در این کمپین‌ها هم وجود داشته است .

کورز لایت: می‌توان یک نوشیدنی نوشید

کمپین CouldUseABeer# از کورز لایت، این‌گونه بود که که یک بسته‌ی شش تایی از نوشیدنی‌های خود را به اسم هرکس راجع  به این برند توئیت می‌کرد، هدیه می‌داد. این برند در این جریان حدودا ۵۰۰هزار نوشیدنی به هواداران قدرشناس خود هدیه داد.
این کمپین با الهام از یک پست کرونایی طراحی شد که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. در این پست تصویر یک خانم 93 ساله بود که به دلیل کرونا در خانه خود قرنطینه شده است و در پشت پنجره خود تابلویی را برای درخواست نوشیدنی قرار داده است. درخواستی که کورز لایت با خوشحالی برای انجام آن اقدام کرد.

مک‌دونالد: وعده غذایی تراویس اسکاتکمپین مک دونالد

 برند مک‌دنالد دعده غذایی محبوب تراویس اسکات رپر معروف امریکایی را در منو خود قرار داد! سفارش وعده غذایی این رپر، پوره با بیکن، سیب زمینی سرخ شده با سس باربیکیو و یک اسپرایت متوسط، به یک ترند در TikTok تبدیل شد که در پی آن، مشتریان در حال رانندگی، همزمان با گوش دادن به موزیک‌های او همین سفارش را از رستوران درخواست می‌کردند. جرقه این کمپین هنگامی رخ داد که مک دونالد متوجه شد اسکات در حال غذا خوردن درون رستوران‌های مک دونالد، در اینستاگرام خود پست گذاشته و پس از دیدن پست او، با او تماس گرفت.

زوم: مسابقه پس زمینه مجازی

شاید بیشترین بهره‌برداری از دورکاری در سال 2020 را می‌توان به زوم نسبت داد. در ماه مارس، زوم یک مسابقه برگزار کرد که در آن به خلاقانه‌ترین تصویرهای پس‌زمینه این اپلیکیشن جوایزی اهدا کرد.
این تصاویر خلاقانه به زوم کمک کردند تا اصول اصلی پلتفرم خود را ارتقاء دهد.
#در رتباط بمانید و #با خوشحالی یکدیگر را ملاقات کنید از هشتگ‌هایی بود که در این کمپین استفاده شد.

Airbnb: پذیرش در دوران کووید-۱۹

ایر‌بی‌ ان‌بی برنامه جدیدی را اعلام کرد که طی آن به میزبانان اجازه می‌دهد تا درب خانه‌های خود را برای کسانی که درون بحران همه‌گیر ویروس کرونا هستند باز کنند. در نتیجه، میزبانان در 160 کشور و منطقه از جمله پاریس، نیویورک و لندن، مکان‌‌‌هایی را برای کارکنان خط مقدم کرونا ارائه دادند که در هر کدام بیش از 2000 مکان برای اقامت وجود داشت.
ایربی ان‌بی اعلام کرد از کلیه هزینه‌های 100000 اقامت اولیه که از طریق این برنامه رزرو شده بدست آمده است هیچ سودی دریافت نکرده است.

سامسونگ: بازی تصویری اولین-نفر

سامسونگ گوشی‌های جدید خود را با یک بازی تصویری اولین-نفر در استوری‌های اینستاگرام تبلیغ کرد. این بازی با الهام از “Bandersnatch”، قسمت محبوب سریال Black Mirror ساخته شده است. در این بازی سامسونگ، مأموریت بازیکن این است که با گرفتن یک سری تصمیم‌ها و انتخابات، راه درست را پیدا کرده و گوشی جدید سامسونگ را با خیال راحت به مقصد برساند.

اپل: #مجموعه عکس های داخل خانه

اپل کمپینی را به نام “عکس‌های منتشر شده توسط کاربر ShotOniPhone#” در سال 2015 راه‌اندازی کرد. حساب اینستاگرام اپل  تماما به عکس‌های منتشر شده توسط این کمپین اختصاص دارد. این هشتگ در بیش از 17 میلیون پست وجود دارد.
در جریان قرنطینه‌ی امسال کووید-۱۹، اپل با راه‌اندازی TheAtHomeSeries# در ماه آوریل، فعالیت این کمپین خود را شروع کرد و دارندگان آیفون را برای به اشتراک گذاشتن فضای منحصر به فرد و تجربه اصلی خودشان در طی قرنطینه، با تولید محتوا به چالش کشید.

اینستاگرام: #به اشتراک‌گذاری داستان سیاه ‌پوستان

در پی اعتراض به مرگ جورج فلوید، آدام ماسر، مدیرعامل اینستاگرام، در توئیتر خود نوشت: “داستان‌های جورج فلوید، برونا تیلور و آهامود آربری، و موارد بسیار زیاد دیگر، یادآور این است که همگی ما در ایجاد این تغییر مسئولیت داریم.
هشتگ‌های اینستاگرام blacklivesmatter #ShareBlackStories# که در ماه “سیاه” که به دلیل مرگ فردِ سیاهپوستی به نام “جورج فلوید” نامگذاری شده بود، داستان هایی خاص درمورد سیاه پوستانی مانند راشل کارگل، تگزاس آیزایا، اشتون آتز، سرآشپز پائولا ولز، آنتونیو مور و شیریین را در هر روز از این ماه به اشتراک گذاشت.

پلنتِرز: کشته شدن آقای بادام زمینی

پلنتِرز غذاهای میان وعده‌ای می‌فروشد. این برند قدیمی 114 ساله دارای شخصیتی به نام آقای بادام زمینی است، اما در کمپین RIPeanut# این شخصیت برجسته در یک فیلم اکشن کشته شد. این کمپین با الهام از واکنش فضای مجاری به مرگ مرد آهنی در فیلم Avengers ساخته شد.
ویدئوی RIPeanut# بیش از 7.3 میلیون بازدید در YouTube داشت و توییت RIPeanut# بیش از 30 هزار ریتوییت بدست آورد. خوشبختانه، آقای بادام زمینی به کمپین BabyNut# نیز بازگشت.

منبع:

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید