پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
بازاریابی محتوایی

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی

سمانه محمد‌زاده سمانه محمد‌زاده
31 خرداد 1403
زمان مطالعه: 13 دقیقه
معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی
زمان مطالعه: 11 دقیقه

یکی از هیجان‌انگیزترین پیشرفت‌های فناوری، پیشرفت مداوم هوش مصنوعی است. تقریباً در هر شغل آنلاین می‌توانیم تأثیر ابزارهایی مانند ChatGPT ،Jasper یا Reply.io را ببینیم. در این مطلب دی‌ام برد پلتفرم‌های برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی را معرفی می‌کنیم.

بنابراین، برای کمک به شما برای آشنایی بهتر با دنیای جدید محتوای آنلاین و قادر ساختن شما به ایجاد ‌محتواهای درجه یک، ما هفت پلتفرم برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی را معرفی خواهیم کرد.

 

انتخاب ما از ۷ پلتفرم برتر هوش مصنوعی برای تولید محتوای بصری:

هدف ما در این مقاله این است که خودمان را به ابزارهایی محدود کنیم که به شما در ایجاد محتوای بصریِ مناسب کمک کند. به خاطر داشته باشید که ابزارهای بسیار قوی دیگری هم وجود دارد. اما، ما احساس می‌کنیم که آن‌ها برای مقاصد دیگر مناسب‌تر هستند.

ابتدا شما باید ببینید که قصد دارید چه سبک ‌محتوایی را تولید کنید و میخواهید چگونه آنها را طراحی کنید. بنابراین، ما بر روی مواردی تمرکز می‌کنیم که تسلط نسبتاً آسانی دارند و می‌توانند هنگام ایجاد محتوای بصری به شما کمک زیادی کنند.

1- Canva:

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 1

بیایید با یک ابزار فوق‌العاده شروع کنیم: Canva

جدا از داشتن گزینه‌های سفارشی‌سازی متعدد و عناصر طراحی فراوان، Canva از برخی ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارتقای قابلیت‌های طراحی و تجربه کاربری خود استفاده می‌کند.

در حالی که طراحان عمدتاً از آن برای طراحی استاندارد و سفارشی‌سازی استفاده می‌کنند، درحالی که Canva از برخی فناوری‌های هوش مصنوعی نیز استفاده می‌کند. 

  • به عنوان مثال، ویژگی تغییر اندازه هوشمندی که Canva دارد از الگوریتم‌های هوش مصنوعی استفاده میکند تا بتواند متناسب با پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی یا سایر قالب‌های طراحی از تغییر اندازه خودکار طرح‌ها بهره ببرد. 

این کار می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در زمان و تلاش در تغییر دستی اندازه‌ی طرح‌ها برای قالب‌های مختلف ‌شود. به این ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تصاویر با توجه به استاندارد هر پلتفرم بهینه شده‌اند.

  • راه دیگری برای استفاده از هوش مصنوعی Canva، پیشنهادات طراحی است.

ویژگی پیشنهاد دادن طراحی Canva، در واقع از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل محتوای قبلی شما و ارائه‌ی پیشنهاداتی برای ایده‌های طراحی جایگزین استفاده می‌کند.

به این ترتیب می توانید گزینه ها یا تغییرات جدید طراحی را کشف کنید. 

و همچنین می‌توانید ایده‌های مختلف طراحی را بررسی کنید و انقدر تغییرات ایجاد کنید تا زمانی که ایده‌ای مناسب برای ‌محتوایی که می‌خواهید بسازید، پیدا کنید.

  • آیا تصویری دارید که می‌خواهید از آن استفاده کنید، اما بدون پس‌زمینه‌ی آن؟ مشکلی نیست! 

شما به سادگی می‌توانید از ویژگی حذف پس‌زمینه‌ی Canva استفاده کنید که از فناوری تشخیص تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی برای حذف خودکار پس زمینه از تصاویر بهره می‌گیرد.

انجام این کار می‌تواند زمان زیادی را در حذف دستی پس زمینه از تصاویر صرفه‌جویی کند و به شما کمک کند تصاویری تمیز و حرفه‌ای ایجاد کنید.

  • با توجه به اینکه اکثر ‌محتواها ترکیبی از محتوای نوشتاری و تصویری هستند، باید به ویژگی Canva’s Font Pairing اشاره کنیم.

کاری که انجام می‌دهد این است که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پیشنهاد فونت‌های جفت بر اساس فونت انتخابی کاربر استفاده می‌کند. این می‌تواند به شما کمک کند فونت‌های مکملی را انتخاب کنید که به خوبی کنار  هم دیده می‌شوند و طرح‌های هماهنگ بصری ایجاد می‌کنند.

آیا نسخه رایگان دارد؟ بله

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 2

آیا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟ بله

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 3

2- Adobe Creative Cloud:

یکی از پلتفرم‌های آزمایش شده و واقعی هوش مصنوعی برای تولید محتوای بصری، Adobe Creative Cloud است. که شامل Photoshop ،Illustrator و Premiere Pro است و اکثر طراحان حرفه‌ای با استفاده از آن کاملاً راحت هستند. بنابراین، آیا این به این معنی است که برای بهبود محتوای خود باید به یک طراح حرفه‌ای مراجعه کنیم؟ البته که نه. 

به خصوص اگر از ویژگی‌های هوش مصنوعی‌ای که Adobe Creative Cloud به ارمغان می‌آورد آگاه باشیم.

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 4

اولین ویژگی Adobe Sensei است. این یک چارچوب هوش مصنوعی و ML (یادگیری ماشین) است که توسط Adobe توسعه یافته است که بسیاری از ویژگی‌های هوشمند را تقویت می‌کند.

این چارچوب با استفاده از سه کار زیر انجام گرفت:

  • با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای خودکارسازی کارهای تکراری
  • ارائه پیشنهادات هوشمندانه
  • ارائه ویژگی‌های آگاه از محتوا

برای مثال، در Adobe Photoshop، ویژگی‌های مبتنی بر Sensei مانند Content-Aware Fill و Content-Aware Scale از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و دستکاری خودکار تصاویر برای ویرایش یکپارچه تصویر استفاده می‌کنند.

علاوه بر این‌ها به شما پیشنهادات طراحی و  نحوه‌ی طرح‌بندی یا همان چیدمان خودکار را نیز می‌دهد.

از طریق این ویژگی‌ها می‌توان به طور خودکار محتوا را تجزیه و تحلیل کرد و پیشنهاداتی برای طرح‌بندی بهینه، طرح‌های رنگی و تایپوگرافی ارائه کرد. و به شما این امکان را می‌دهد که با کمترین تلاش، طرح‌هایی با ظاهر حرفه‌ای ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید از ویژگی تجزیه‌ و تحلیل تصویر و ویدئو در Adobe Creative Cloud استفاده کنید. 

با استفاده از این ویژگی‌ها، می‌توانید به‌طور خودکار عناصر بصری موجود در فیلم‌ها، مانند چهره‌ها، اشیاء و صحنه‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و پیشنهادهایی برای برچسب‌گذاری، ردیابی و ویرایش خودکار ارائه دهید.

همانطور که می‌توانید تصور کنید، این می‌تواند برای شخصی‌سازی کردنِ پست‌های شبکه‌های اجتماعی شما بسیار مفید باشد.

همچنین می‌توانید از ویژگی تغییر قاب خودکار Adobe Premiere Pro  برای تجزیه و تحلیل محتوای ویدیویی استفاده کنید و به‌طور خودکار ویدیو را برای پلتفرم‌های مختلف قاب‌بندی کنید.

این باعث می‌شود که ایجاد ویدیوهای بهینه شده برای پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف بسیار آسان‌تر شود.

در نهایت، با استفاده از Adobe Creative Cloud به Adobe Stock دسترسی خواهید داشت یعنی همان آرشیو گسترده ادوبی که شامل تصاویر، ویدئوها و سایر دارایی‌های خلاقانه است.

همچنین به چند ویژگی هوش مصنوعی متکی است. به عنوان مثال، Adobe Stock از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تولید خودکار پیشنهادات کلیدواژه و برچسب‌گذاری خودکار تصاویر بر اساس محتوای آنها استفاده می‌کند.

 

همانطور که می‌توانید تصور کنید، این کار جستجو و کشف دارایی‌های مرتبط برای پروژه‌های خلاقانه خود را برای کاربران بسیار آسان‌تر می‌کند.

آیا نسخه رایگان دارد؟ بله

آیا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟ نه

3-Runway ML:

اگر می‌خواهید ایجاد محتوای بصری را آسان‌تر کنید، پیشنهاد می‌کنیم Runway ML را در نظر بگیرید.

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 5

این یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که طیف وسیعی از ابزارها را برای ایجاد محتوای بصری با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین فراهم می‌کند.

این پلتفرم یک رابط کاربر پسند و طیف گسترده‌ای از مدل‌های از پیش آموزش دیده‌ای را ارائه می‌دهد که از طریق این مدل‌ها می‌توانید محتوای بصری مختلفی ایجاد کنید، از جمله:

  • تصاویر
  • فیلم‌
  • و انیمیشن (تصاویر متحرک)

یکی از ویژگی‌های کلیدی Runway ML ایجاد تصویر است. Runway ML چندین مدل تولید تصویر را ارائه می‌دهد.

یکی از این مدل‌ها DALL-E است که می‌تواند تصاویر را از روی توضیحات متنی تولید کند.

مدل دیگر StyleGAN است که می‌تواند تصاویری با کیفیت بالا با سبک‌های قابل کنترل و از پیش تعریف شده تولید کند.

پس از ایجاد تصاویر مناسب، همچنین می‌توانید از ویژگی دیگری تحت عنوان Runway ML’s Style Transfer استفاده کنید.

که از طریق آن می‌توانید سبک یک تصویر را به تصویر دیگر منتقل کنید و سبک‌های مختلفی را به دلخواه با هم ترکیب کنید که با انجام این کار، می‌توانید ترکیب‌های هنری‌ ایجاد کنید، فیلترهای مختلفی اعمال کنید و یا جلوه‌های خاص بصری خلق کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی Runway ML، تشخیص و تقسیم‌بندی اشیا است.

این ویژگی‌ها می‌توانند اشیاء را در تصاویر یا ویدیوها شناسایی کرده و حاشيه یا مرزهایی را در اطراف آنها ایجاد کنند.

این برنامه کاربردهای مختلفی مانند ویرایش تصویر، جلوه‌های بصری و حتی واقعیت افزوده دارد. وقتی زمان ویرایش فرا می‌رسد، می‌توانید از ویرایش بلادرنگ استفاده کنید چون Runway ML قابلیت ویرایش بلادرنگ را فراهم می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که نتایج تولید محتوای بصری خود را در همان لحظه مشاهده کنند.

این کار ویرایش و دستکاری داده‌های ورودی یا تنظیم پارامترهای هر مدل را بسیار آسان‌تر می‌کند.

با استفاده از این خاصیت (مشاهده تغییرات در لحظه) می‌توانید از گردش کاری تعاملی و تکراری برای تولید محتواهای خلاق خود بهره ببرید.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که Runway ML از Deep Learning Integration نیز استفاده می‌کند. کاری که انجام می‌دهد این است که به شما این امکان را می‌دهد تا مدل‌های یادگیریِ عمیقِ سفارشیِ خود را با استفاده از داده‌هایی که به دست آوردید، آموزش دهید.

با انجام این کار، می‌توانید خطوط تولید محتوای بصری مبتنی بر هوش مصنوعی خود را ایجاد کنید و آنها را با نیازهای خاص خود تنظیم و شخصی‌سازی کنید.

همچنین Runway ML به عنوان یک برنامه دسکتاپ برای مک، ویندوز و لینوکس در دسترس است. می‌توانید نسخه رایگان با دسترسی محدود به برخی مدل‌ها یا نسخه Pro مبتنی بر اشتراک را با دسترسی کامل به همه مدل‌ها و ویژگی‌ها دریافت کنید.

شایان ذکر است که در حالی که Runway ML ابزارهای قدرتمندی برای تولید محتوای بصری با استفاده از هوش مصنوعی ارائه می‌کند، اما همچنان به خلاقیت هنری و قضاوت برای ایجاد تصاویری واقعا منحصر به فرد و قانع‌کننده نیاز دارد.

آیا نسخه رایگان دارد؟ بله

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 6

آیا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟ بله

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 7

4- Artbreeder:

فرض کنید شما یک مجموعه‌ی کامل از محتوای بصری را به صورت ذخیره شده دارید. طبیعتاً استفاده مجدد از آنها برای ‌تولید محتواهای آینده یک گزینه مناسب است.

اما، احتمالاً انقدر هم که فکر میکنیم مؤثر نخواهد بود. شما همچنین می‌توانید ایجاد محتوای جدید را امتحان کنید، که این کار هم خیلی آسون نیست و زمان‌بر است.

خب، راه دیگری که می‌توانید این مشکل را حل کنید استفاده از Artbreeder است.

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 8

این یک پلتفرم آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی است که به کاربران اجازه می‌دهد با ترکیب مجدد تصاویرِ موجود، محتوای بصری جدیدی ایجاد کنند.

که از الگوریتم‌های یادگیری عمیق برای تولید تصاویر ترکیبی از ورودی‌های متعدد استفاده می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا با ترکیب عناصر بصری مختلف، آثار هنری جدیدتر و خلاقانه‌تری ایجاد کنند.

نحوه عملکرد آن این است که به شما اجازه می‌دهد تصاویر را وارد کنید، و سپس از تکنیکی به نام  “Breeding” یا “پرورش” استفاده می‌کند.

این تکنیک به این شکل کار می‌کند که ویژگی‌های تصاویر انتخابی را با هم ترکیب می‌کند و تصاویر جدیدی را تولید می‌کند. 

همچنین شما می‌توانید پارامترهای مختلفی مانند میزان ترکیب تصاویر، رنگ‌ها و سبک‌ها را برای ایجاد محتوای بصری منحصر به فرد خود تنظیم کنید.

وقتی نوبت به تست A/B و انتخاب بین گزینه‌های طراحی مختلف می‌رسد، این برنامه بسیار مفید است.

پس از اتمام کار، می‌توانید تصاویر به دست آمده را دانلود کرده و از آنها برای ‌محتواهای خود در تمامی پلتفرم‌های شبکه‌‌های اجتماعی استفاده کنید.

توجه به این نکته مهم است که Artbreeder به تصاویر موجود آپلود شده توسط کاربران متکی است.

این بدان معناست که هنگام استفاده از پلتفرم، انتساب و احترام به حق چاپ و حقوق مالکیت معنوی ضروری است.

بنابراین، نباید سعی کنید از محتواهای دیگران تقلید کنید، امیدواریم که محتوای شما به اندازه کافی متفاوت باشد تا از تقلید جلوگیری بشه.

آیا نسخه رایگان دارد؟ بله

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 9

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 10

آیا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟ نه

5- OpenAI DALL-E:

در نهایت، ما یک ابزار هوش مصنوعی داریم که اساساً ایده‌های شما را به محتوای بصری تبدیل می‌کند. DALL-E OpenAI یک مدل هوش مصنوعی قدرتمند است که می‌تواند تصاویر را از توضیحات متنی تولید کند.

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 11

این ابزار مبتنی بر همان فناوری مدل زبان GPT-3 OpenAI است.

اما به جای تولید متن، DALL-E تصاویری با کیفیت بالا ایجاد می‌کند که منسجم و از نظر بصری جذاب هستند.

می‌گویند DALL-E انقدر حرفه‌ای است که طیف وسیعی از تصاویر، از جمله اشیاء، حیوانات، صحنه‌ها و مفاهیم انتزاعی را از پیام‌های متنی مانند “یک ماشین آینده‌نگر در حال پرواز در هوا” تولید می‌کند! تا این حد خفن!

بسیاری از مردم برای کاربردهای خلاقانه مختلف از جمله کارهای هنری، طراحی، تبلیغات، سرگرمی و داستان سرایی به DALL-E اعتماد کرده‌اند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که DALL-E مانند سایر مدل‌های هوش مصنوعی دارای محدودیت‌هایی است.

در واقع این ابزار به مقدار زیادی داده‌ی آموزشی و منابع محاسباتی نیاز دارد و خروجی آن بر اساس الگوهای آموخته شده از داده‌های آموزشی تولید می‌شود که ممکن است همیشه کامل یا عاری از سوگیری نباشد.

به منظور استفاده صحیح از DALL-E برای ایجاد محتوای بصری، باید از قابلیت‌ها و محدودیت‌های ابزار کاملاً آگاه باشید.

آیا نسخه رایگان دارد؟ بله

آیا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟ نه

6- InVideo:

بهترین ابزار برای ایجاد محتوای ویدیویی با هوش مصنوعی.

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 12

ویژگی‌های کلیدی:

InVideo یک ابزار ویرایش ویدیو قدرتمند است که می‌تواند توسط همه افراد از یوتیوبرهای حرفه‌ای گرفته تا افرادی که تازه برند خود را ایجاد کردند و به دنبال ایجاد محتوا برای کانال‌های آنلاین هستند، مورد استفاده قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که اکثر ابزارها پیشرفته هستند، ولی خوشبختانه کار با ابزار InVideo ساده است.

شما حتی برای شروع نیازی به انجام کار زیادی ندارید بلکه بیش از هزار قالب آماده و جذاب برای انتخاب وجود دارد، و همچنین به آرشیوهای  آنلاینی مانند Shutterstock و Storyblock دسترسی خواهید داشت.

قیمت‌گذاری:

می توانید از InVideo به صورت رایگان استفاده کنید، اما هر محتوای تولید شده با یک واترمارکی همراه خواهد بود.

اما برای دسترسی کامل، می‌توانید هزینه 30 دلار در ماه پرداخت کنید. همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه اشتراک سالانه، 50 درصد هزینه رو کاهش بدید.

ویژگی‌های مثبت:

  • دسترسی به آرشیو بزرگی از تصویر و ویدئو.
  • رابط کاربر پسند.
  • دارای قالب‌های آماده برای تولید ویدیوی مورد نظر.

ویژگی‌های منفی:

  • پروژه ها در همان قالبی که انتخاب می‌کنید قفل می‌شوند.
  • برای اتصالات با پهنای باند کم، انتخاب خوبی نیست.
  • رندر و خروجی گرفتن ویدیوها کمی طول می‌کشد.

آیا نسخه رایگان دارد؟ بله

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 13

آیا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟ بله

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 14

7- Synthesia:

بهترین ابزار برای ایجاد ویدیوی آواتاری با هوش مصنوعی.

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 15

ویژگی‌های کلیدی:

با Synthesia، می‌توانید ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را تو چند لحظه ایجاد کنید. عمدتاً با تمرکز بر ایجاد آواتارهای واقعی استفاده می‌شود.

با این حال، این ابزار برای اهداف بازاریابی و فروش نیز مفید است.

شما حتی می‌توانید محتوای صوتی خود را با پشتیبانی از بیش از 120 زبان، بومی‌سازی کنید.

قیمت گذاری:

افراد می‌توانند ماهیانه با 30 دلار هزینه از Synthesia لذت ببرند. با این حال، کاربران سازمانی که به دنبال دسترسی تیمی هستند، می‌توانند یک درخواست قیمت سفارشی ارائه دهند.

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 16

ویژگی‌های مثبت:

  • کیفیت ویدیو به طرز شگفت انگیزی خوب است.
  • گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی برای ایجاد محتوای سفارشی دارد.
  • برای ایجاد محتوای ویدیویی کوتاه مانند تیزر و تبلیغات بسیار مفید است.

ویژگی‌های منفی:

  • با پروفایل شخصی به بسیاری از ویژگی‌ها دسترسی ندارید. (اگر پروفایل بیزنسی داشته باشید، دسترسی‌های بیشتری خواهید داشت.)
  • برای سیو نگه داشتن محتوای ویدیویی تولید شده محدودیت زمانی وجود داره.
  • دسترسی ضعیف API، پتانسیل این ابزار را محدود می‌کند.

آیا نسخه رایگان دارد؟ بله

آیا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟ بله

معرفی ۷ ابزار برتر تولید محتوای بصری با هوش مصنوعی 17

در پایان:

در حالی که این پلتفرم‌های «هوش مصنوعی برای تولید محتوای بصری» با گذشت زمان بهتر می‌شوند، اما عوامل خاصی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

اولین مورد، مشکل کپی رایت است.

همونطور که استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان راهی برای اصلاح محتوای شما کاملاً خوب است، اما هنوز مشخص نیست که چه کسی صاحب تصویری است که کاملاً توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است.

اگر امیدوارید که هوش مصنوعی بتواند تمامی محتوهای شما را به طور کامل ایجاد کند، این یک نگرانی اصلی است که باید در نظر داشته باشید.

در مرحله دوم، مهم است که هنگام ایجاد محتواهای خود، خلاقیت را در نظر داشته باشید.

ما واقعاً معتقدیم که می‌توان احساسات، نکات ظریف و دیدگاه‌های منحصر به فرد را از طریق محتواها منتقل کرد. و ما می‌ترسیم که تکیه بیش از حد به هوش مصنوعی این موضوع را نفی کند.

بنابراین، ما قویاً از شما می‌خواهیم که به طور کامل تحقیق کنید و از چیستی محتواهای خود اطمینان حاصل کنید و کار خود را استارت بزنید و بعدش صرفاً برای بهبود محتوای خود سراغ «هوش مصنوعی» بروید.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
سمانه محمد‌زاده
سمانه محمد‌زاده
نظرات

اشاره