زمان مطالعه: 2 دقیقه

محمدحسین خمجانی مدیر دیجیتال مارکتینگ آپارات درمورد ریتنشن مارکتینگ یا همان بازاریابی بازگشتی، نحوه‌ی اجرای کمپین ریتنشن سنجش و بهبود آن می‌گوید.

معرفی وبینار

ریتنشن مارکتینگ (Retention Marketing) یا بازاریابی بازگشتی در واقع استراتژی و فرایندهای بازاریابی برای مشتریان فعلی است. این روش روی حفظ مشتریان فعلی و بازگرداندن مشتریانی تمرکز دارد که تراکنشی با کسب‌وکار ما داشته‌اند.

در ابتدای قیف فروش و چرخه عمر مخاطب، بیشترین هدف ما روی ایجاد آگاهی از برند، جلب توجه، کشف مخاطبان بیشتر، آموزش آن‌ها و در ادامه تبدیل سرنخ‌ها به خریدار است. در پایان چرخه نیز باید به دنبال حفظ مشتریان، تعامل با آن‌ها و فعال‌ نگه‌داشتن مشتریان یا به فکر بازگرداندن مشتریان به قیف فروش باشیم که از آن خارج شده‌اند.
بدون یک طرح ریتنشن، تمام استراتژی‌های بازاریابی در فاز جذب مخاطبان و مراحل اولیه، ناقص و بیهوده خواهد بود. این‌که یک برند باید برای جذب مشتری بیشتر تلاش کند، موضوعی بدیهی است، ولی اینکه چطور تعاملش را با آن‌ها حفظ کرده و دوباره آن‌ها را بازاریابی کند، موضوع مهم‌تری است. از دست دادن مشتریان یک اتفاق هزینه‌بر و خطای راهبردی است. اینجاست که ریتنشن مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا ضمن حفظ مشتریان، وفادارسازی آن‌ها و افزایش درآمد، با صرف منابع کمتر نسبت به بازاریابی برای جذب خریدار، بتوانید نتایج بهتری بگیرید.

سرفصل‌ها

  • ریتنشن مارکتینگ چیست؟
  • چرا ریتنشن مارکتینگ اهمیت دارد؟
  • انواع KPI در ریتنشن مارکتینگ
  • معرفی ابزارهای ریتنشن مارکتینگ
  • انواع کمپین‌های ریتنشن مارکتینگ
  • تکنیک‌ها و ترفند های ریتنشن مارکتینگ

دانلود ویدیو

مخاطبین

  • کارشناسان میانی و ارشد دیجیتال مارکتینگ
  • کارشناسان محصول
  • کارشناسان مارکتینگ

حامیان وبینار

ریتنشن مارکتینگ اجرا سنجش و بهبود 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 17 =