باید و نبایدها و اصول هشتگ گذاری در اینستاگرام
فهرست مطلب
یکی از روشهایی که میزان بازدید از استوریها و پستها را در اینستاگرام افزایش میدهد، استفاده از هشتگ مناسب است. استفاده اصولی و صحیح از هشتگ سبب افزایش بازدید خواهدشد و بالعکس عدم استفاده از هشتگ مناسب نیز میتواند تا حد بسیاری به پیج شما آسیب وارد نماید. اینستاگرام الگوریتمهای مختلفی را در برنامه خود قرار داده است تا استفاده از هشتگ بهترین بازدهی را برای مخاطبان به همراه داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با تعاریف اصولی هشتگ گذاری و الگوریتمهای مختلف آن آشنا شوید.
هشتگ اینستاگرام چیست؟
هنگامی که صحبت از تبلیغ در شبکههای اجتماعی میشود، استفاده از هشتگ به خصوص هشتگ زدن در اینستاگرام راهی برای دیده شدن محتوای برند شما است. علامت پوند یا نماد هشتگ (#) در فناوری اطلاعات، برای برجسته کردن معانی خاص استفاده میشود. به عبارتی دیگر، هشتگ یک راه برای گروهبندی و طبقهبندی مطالب مشابه در کنار هم به شمار میرود. هشتگ در شبکههای اجتماعی مختلفی کاربرد دارد و به کاربران این اجازه را میدهد تا از طریق سرچ، پست مدنظر خود را راحتتر پیدا کنند.
استفاده از یک کلمه یا عبارت کلیدی و خاص همراه با علامت (#) که شامل حروف، اعداد یا ایموجیهایی که به صورت سر هم و یا در زبان فارسی به همراه علامت (_) میشود، در متن کپشن یا استوریها اجازه میدهد تا محتوای شما به صورت گستردهتر نمایش داده شود. مثل #رسانه_دیجیتال_مارکتینگ یا digitalmarketingmedia# توجه داشته باشید که در نامگذاری هشتگها، اگر فاصلهای بین کلمات قرار گیرد، دیگر کلمه بعدی جزو عبارت تگ شده به شمار نمیآید. به همین خاطر در زبان فارسی لازم است تا از نماد (_) برای هشتگ گذاری استفاده گردد.
مطالعه کنید: ابزارهای تولید و مدیریت محتوا در اینستاگرام
هشتگها قابل کلیک هستند. یعنی اگر روی آن کلیک کنید یک صفحه از تمامی پستها و استوریهایی که از این هشتگ استفاده کردهاند، به شما نمایش داده خواهد شد. هشتگها را میتوانید مانند اکانتهای شخصی و بیزینسی فالو کنید. با این کار محتواهایی که شامل این هشتگها هستند، در قسمت Home به شما نمایش داده میشوند. تعداد هشتگهای فالو شده به Following شما اضافه نمیشود اما وقتی روی آن کلیک میکنید در قسمت هشتگها میتوانید آنها را ببینید.
تاریخچه هشتگ گذاری
در سال ۱۹۷۸ برای اولین بار برایان کرنیهان و دنیس ریچی در زبان برنامه نویسی C برای کلمات کلیدی خاصی که میبایست پردازش شوند، از (#) استفاده کردند. کریس مسینا هم با الهام از این کاربرد علامت پوند، پیشنهاد کرد برای تگ کردن موضوعات مورد علاقه در توییتر از این ساختار استفاده شود. به این ترتیب هشتگها اولین بار در توییتر مورد استفاده قرار گرفتند، اما در سایر شبکههای اجتماعی از جمله لینکدین، فیسبوک و اینستاگرام هم متداول شدهاند.
چرا استفاده از هشتگ در اینستاگرام اهمیت دارد؟
مهمترین هدف هشتگ زدن در اینستاگرام افزایش مخاطبان و ریچ است. وقتی از هشتگ استفاده میکنید، پست شما در صفحه آن هشتگ دیده میشود. اگر در استوریتان هشتگ بگذارید، استوری شما در استوریهای مرتبط به آن هشتگ و همچنین در صفحه پستها دیده میشود. بهعلاوه مخاطبان میتوانند یک هشت خاص را فالو کنند. وقتی مخاطب هشتگ مربوط به شما را فالو میکند، هر دفعه که پست میگذارید، صفحهتان را میبیند.
ممکن است بعضی از مخاطبان حتی صفحه شما را فالو نکنند، ولی با فالوکردن هشتگ محتوای شما را ببینند و لایک کنند. با هشتگ زدن در اینستاگرام میتوانید گروهی از مخاطبان فعال را بسازید. این افراد با اشتیاق با محتوا و برند شما ارتباط برقرار میکنند. مثلا بعد از اینکه کرونا شیوه ورزشکردن مردم را تغییر داد، برند نایک از هشتگ #playinside برای تشویق مردم به فعالیت و ورزش در منزل استفاده کرد.
استراتژیهای هشتگگذاری در اینستاگرام در سال 2023
اگر به درستی از هشتگها استفاده کنید، میتوانید قدرت هشتگهای اینستاگرام را کشف کنید. در این بخش بهترین استراتژیهای هشتگگذاری در اینستاگرام را آموزش میدهیم.
چه زمانی از هشتگ استفاده کنیم؟
هر وقت که محتوایی را منتشر میکنید، میتوانید هشتگ بگذارید. این محتوا میتواند پست یا استوری باشد. اگر هدف شما دیدهشدن بیشتر است، باید از هشتگ استفاده کنید. گاهی اوقات لازم نیست هشتگ بگذارید. مثلا استوریهایی که موضوع خاص و حساسیتبرانگیزی دارند و فکر میکنید، شما را دچار حاشیه میکنند.
تعداد مناسب هشتگ چقدر است؟
متاسفانه قانون مشخصی برای تعداد هشتگها وجود ندارد اما محدودیت حداکثر 30 هشتگ در پست اینستاگرام وجود دارد. بعضی از متخصصین شبکههای اجتماعی توصیه میکنند که هشتگهای بیشتری بگذارید. بعضیها هم توصیه میکنند که ۵ تا ۱۰ هشتگ کافی است. تعداد مناسب هشتگ تا حد زیادی به شما و پیجتان بستگی دارد. اگر میتوانید ۳۰ هشتگ مرتبط با پستتان استفاده کنید، ۳۰ تا هشتگ را بگذارید.
از چه هشتگهایی استفاده کنیم؟
مهمترین مسئله در انتخاب هشتگ، درنظر گرفتن مخاطب هدف است. هشتگهایی استفاده کنید که مخاطب هدف شما به دنبال آنها میگردند و آنها را جستوجو میکنند. در هر پست، هشتگها را تغییر دهید. میتوانید از هشتگهای فالو و لایک هم استفاده کنید، چون این هشتگها بیش از ۱ میلیونبار در اینستاگرام استفاده میشوند.
گرچه این هشتگها لایکهای بیشتری برای شما میآورند، ولی مخاطب هدف شما را زیاد نمیکنند. به دنبال هشتگهای نیچ بگردید. هشتگهایی که مرتبط به کار شما هستند. مثلا اگر یک فروشگاه لباس کوچک دارید، میتوانید از هشتگهای نیچ مرتبط به کسبوکارتان استفاده کنید. این هشتگها میتوانند در مورد فشن یا فروش آنلاین باشد.
آیا هشتگها باید قابل دید باشند؟
طبق آخرین اطلاعات اینستاگرام، میتوانید هشتگها را در کپشن یا کامنت بگذارید. اضافهکردن هشتگ در کپشن بازدید بیشتری برای شما دارد. چون برای گذاشتن هشتگ در کامنت باید صبر کنید و آن را بعد از پستشدن محتوا بگذارید. اگر دوست دارید کپشن تمیز و مرتبی داشته باشید، میتوانید بخشهای مختلف کپشن و هشتگها را با نیمفاصله و اینتر جدا کنید.
کاربرد هشتگها در اینستاگرام چیست؟
هشتگها کاربردهای متنوعی دارند. سادهترین کاربرد هشتگ زدن در اینستاگرام افزایش دسترسی پست به مخاطبان اینستاگرام است. با این کار پست شما در معرض دید کسانی که به آن هشتگ علاقهمند هستند و آن را فالو میکنند، قرار میگیرد. بهعلاوه، هشتگهایی که خاص برند و کسبوکار شما هستند، میتوانند آگاهی برند را افزایش دهند. مثلا هشتگهای مخصوص هر کمپین بازاریابی به دیدهشدن کسبوکار شما کمک میکند.
بعضیها از هشتگ برای انتشار مطالب یک رویداد خاص استفاده میکنند. در چنین مواقعی، هشتگ باعث ارتباط بیشتر آدمها، پیداکردن صفحههای رقیب و همکار و دیدهشدن بیشتر میشود. مثلا هرکدام از رویدادهای دیجیتال مارکتینگ از یک هشتگ خاص استفاده میکنند. اعضا و شرکتکنندگان هم همان هشتگها را در اینستاگرام بهکار میبرند.
از دیگر کاربردهای هشتگ گذاری میتوان به طبقهبندی مطالب در یک اکانت مشخص، کمک به اینستاگرام برای تشخیص بهتر محتوا، انتقال پیام و بار احساسی مطلب به مخاطب و کمک به یافتن مطلب جستجو شده در اینستاگرام اشاره نمود.
انواع هشتگ در اینستاگرام
اینستاگرام هشتگها را در 9 گروه متفاوت دستهبندی میکند. بعضی از هشتگها مربوط به یک محصول یا خدمات خاصی هستند. مثلا اگر شما کیف و کفش تولید میکنید، طبیعتا باید از کلمات کیف و کفش و ترکیبهای مختلف آن در هشتگها استفاده کنید.
دومین گروه هشتگها، هشتگهای نیچ هستند. این کلمات جنبه خاصتری دارند و محصولات و خدمات شما را به خوبی توصیف میکنند. مثلا اگر محصول شما کوله کوهنوردی است. این کلمه هشتگ نیچ شما است یا اگر کلمه بلاگر را یک هشتگ عمومی درنظر بگیرید، بلاگر سفر و بلاگر غذا هشتگهای نیچ هستند.
هر گروهی در اینستاگرام برای خودشان هشتگ دارند. مثلا بلاگرهای اینستاگرام، هنرمندان اینستاگرام میتوانند هشتگهای یک گروه خاص باشند. با استفاده از این هشتگها میتوانید پستتان را به افراد بیشتری نشان دهید.
با تغییر فصل و ماه، هشتگها هم تغییر میکنند. روزهای تعطیل یا ماههای سال میتوانند برای خودشان هشتگ داشته باشند. مثلا روزهای تعطیل، روز جهانی بستنی هشتگهای یک رویداد یا زمان خاصی هستند.
اگر محصولات و خدماتتان را در شهر یا کشور خاصی عرضه میکنید، میتوانید از هشتگهای مربوط به آن مکان استفاده کنید. مثلا درصورتی که بیشتر مشتریهای شما از تهران هستند، هشتگهای مربوط به تهران میتواند گزینه مناسبی باشد.
بعضی از هشتگها مربوط به روز خاصی هستند؛ مثلا هشتگ معروف sundayfunday هشتگ مربوط به روز تعطیل در کشورهای اروپایی است. از این هشتگ در ایران کمتر استفاده میکنند. شما میتوانید از اسامی روزهای هفته یا مناسبتهای هرروز خاص برای هشتگهای روزانه استفاده کنید.
هشتگهایی که با استیکرها ترکیب شدهاند، هشتگهای ایموجی هستند. این هشتگها طرفدار زیادی دارند و افراد زیادی هم در پستهایشان از آنها استفاده میکنند. بعضی از هشتگها هم مخفف اسامی هستند که بیشتر در هشتگهای انگلیسی کاربرد دارند.
در نهایت، گروه آخر هشتگها، عباراتی هستند که با ترکیب هشتگهای مختلف درست میشوند. مثلا میتوانید کلمههای یک محصول خاص را با عبارت نیچ ترکیب کنید. هشتگ #amphoto یکی از هشتگهای ترکیبی است که در زبان انگلیسی استفاده میشود. در شکل زیر میتوانید تعداد پستهای مربوط به #amphoto را ببینید. وقتی هشتگ خاصی را در نوار بالای اینستاگرام جستوجو میکنید، میتوانید تعداد پستهای مربوط به آن را ببینید. پستهای برتر، پستهای اخیر و ریلزهای آن هشتگ در این قسمت قابل مشاهده است.
در دستهبندی دیگر، هشتگها را به سه دسته هشتگ توضیح، هشتگ برند و هشتگ کمپین طبقهبندی نمودهاند. هشتگ توضیح جهت طبقهبندی موضوعات و یا انتقال حس محتوای پست شده به مخاطبان استفاده میگردد. هشتگ برند همانطور که از نام آن نیز پیداست، به صورت ثابت بر روی تمام پستهای یک برند ثبت میشود و معرف کسبوکار آن برند میباشد. در نهایت هشتگ کمپین که به آن هشتگ مدتدار نیز میگویند، در مدتهای کوتاه و مشخص در یک رویداد یا مسابقه طراحی و استفاده میشود و پس از زمان معینی به پایان میرسد.
تاپ هشتگ چیست
تاپ هشتگها معمولا کلماتی هستند که در بیشتر پستهای اینستاگرام استفاده میشوند. مثلا کلمههای Love, fashion, art, beautiful, follow, , happy, Instagram, travel, follow, followme از تاپ هشتگهای زبان انگلیسی هستند. تقریبا همین کلمات هم در زبان فارسی در گروه تاپ هشتگ قرار میگیرند. کلمههای عشق، تهران، ایران، لایک، لاکچری، کرونا، لباس و عروس جزو تاپ هشتگهای فارسی هستند.
یکی از بهترین روشها برای تاپ هشتگ شدن در اینستاگرام، تحلیل و ارزیابی پستهایی است که در آن تاپ هشتگها دیده شدهاند. از طرف دیگر تاپ هشتگ شدن در هشتگهای ترند که میلیونها پست در آن به انتشار میرسد کمی سختتر از هشتگهای ساده است.
چه زمانی و چگونه هشتگ بزنیم؟
هشتگها برای افزایش بازدید و تعداد فالوورها ایدهآل هستند. با استفاده از این استراتژی، افرادی که جزو دنبال کنندگان شما نیستند، هم میتوانند محتوای شما را مشاهده کنند. یک هشتگ خوب برند شما را در معرض دید قرار میدهد، پس استفاده درست از آن به افزایش نفوذ برند، افزایش تعامل (Engagement rate) و افزایش دنبال کنندگان که مشتریان بالقوه برند هستند، کمک میکند.
هشتگهایی که استفاده میکنید باید جالب، ساده و کوتاه، مرتبط، قابل جستجو و تعامل برانگیز باشند. برای اینکه متوجه شوید از هشتگها چقدر ورودی برای بازدید محتوا داشتید کافی است تا قسمت Insight و بعد from hashtags را ببینید. فراموش نکنید برای دیدن Insight شما باید اکانت بیزینسی داشته باشید.
اخیرا فرمت اینسایت اینستاگرام تغییر کرده است و به صورت زیر به شما نشان داده میشود. در حالت جدید، بعد از اینکه روی اینسایت کلیک کنید، به صفحه جدیدی هدایت میشوید. در این صفحه اول اطلاعات مربوط به ریچ، اینتراکشن و پروفایل را میبینید و بعد تعداد اکانتهایی که به پست شما دسترسی پیدا کردند به دو دسته فالوئرها و غیرفالوئرها تقسیم میشود. در قسمت آخر هم آمار مربوط به لایک، سیو، کامنت و انتشار نشان داده میشوند.
مزیتهای استفاده از هشتگ در اینستاگرام
مطالعات انجامشده در حوزه اینستاگرام نشان میدهد که هشتگ باعث افزایش تعامل در پست میشود. با حداقل 11 هشتگ میتوانید بهترین تعامل را در پستهایتان داشته باشید. اگر هیچ هشتگی نگذارید، به ازای هر 1000 فالوئر، 18% اینتراکشن خواهید داشت. بنابراین مهمترین مزیت هشتگ افزایش اینتراکشن است. از دیگر مزایای هشتگ گذاری میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:
- یک روش جستجوی گسترده پیرامون موضوع خاصی را فراهم میآورد.
- مطالبی که با هشتگ منتشر شوند در سرچها نمایش داده میشود.
- با هشتگ گذاری مناسب میتوانید یک موضوع خاص را به سرعت در میان سایر کاربران جستجو نمایید.
- هشتگگذاری به خصوص در اینستاگرام، برای پیجهای تجاری بسیار کاربردی خواهدبود؛ زیرا استفاده از آن به بیشتر دیده شده برندها کمک شایانی میکند
ارتباط با مشتریان
می توانید با کمک یک هشتگ، تصویری از محصول جدید منتشر کنید و نظرات مشتریان خود را متوجه شوید. کاربران هم محصول شما را سریعتر پیدا کرده و نظراتشان را بیان میکنند که باعث جهتدهی به کسبوکارتان میشود. همچنین میتوانید بر اساس یک هشتگ، مسابقه ایجاد کنید و دنبال کنندههای جدیدی را جذب کنید.
استفاده از هشتگ در کمپینهای اینستاگرامی به دیده شدن بیشتر آن کمک میکند. مثل کمپین مسئولیت اجتماعی #سپاس_قهرمانان_سلامت برند روزانه که 10 هزار بسته از محصولات خود را با این هشتگ تولید کرده و بخشی از فروش این محصولات را به حمایت از کادر درمانی اختصاص داده است.
دسترسی به مخاطبان جدید
یکی از راههایی که کاربران اطلاعات جذاب و جدید را پیدا میکنند از طریق هشتگ است. استفاده از هشتگهای مربوط به محصول شما باعث افزایش مخاطبان میشود. دقت کنید مخاطبان هدف شما چه چیزهایی را دوست دارند و از آنها در هشتگها استفاده کنید.
آنالیز رقبا
هشتگ گذاری در اینستاگرام نه تنها مخاطب هدف یا پرسونای شما را جذب میکند، بلکه شما میتوانید از آنها برای بررسی رقبای خود نیز استفاده کنید. با جستجوی هشتگها محتواهای مرتبط با موضوع مورد نظرتان را مشاهده و تحلیل کنید. به این ترتیب نقاط قوت و ضعف رقبای خود را بشناسید و در جهت بهبود محتوا و کسبوکار خودتان تلاش کنید.
نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام
برای هشتگ زدن در اینستاگرام باید نحوه استفاده از هشتگ را بدانید. بهتر است تعداد مناسبی برای هشتگها انتخاب کنید. نظرات مختلفی در مورد تعداد مناسب هشتگها وجود دارد. اگر دوست دارید کپشن مرتب و خلوتی داشته باشید، میتوانید از ۱ تا ۳ هشتگ استفاده کنید. ولی میتوانید در کامنت هشتگهای بیشتری بگذارید. 30 هشتگ در کامنت اول قابل قبول است. استفاده از هشتگهای زیاد در کپشن توصیه نمیشود. چون هم ظاهر کپشن را به هم میریزد و هم جلوه زشتی به آن میدهد.
بهتر است بقیه هشتگها را در کامنت اول بگذارید. با استفاده از ابزارهای هشتگیابی و هشتگ تاپ پستها، بهترین هشتگ را پیدا کنید. آسانترین روش برای پیداکردن هشتگها، بررسی هشتگهای اینفلوئنسرها و پیجهای رقبا است. یک روش دیگر جستوجوی کلمات و هشتگها در نوار سرچ اینستاگرام است.
مثلا اگر پست شما به سفر ربط دارد، میتوانید هشتگ سفر را در اینستاگرام جستوجو کنید و عبارتها و هشتگهای مرتبط را استفاده کنید. برای اینکه بتوانید هشتگها را در صفحه اینستاگرام مدیریت کنید، بهتر است آنها را در یک اکسل بنویسید. بعد از چند وقت، متوجه ارتباط هشتگها میشوید و هشتگهای محبوب را هم پیدا میکنید.
بایدها و نبایدهای هشتگ زدن در اینستاگرام
اگرچه قرار دادن هشتگ در جلوی کلمه یا عبارت کلیدی ساده به نظر میرسد، اما نکات مهمی درباره آن وجود دارد که باید هنگام استفاده از هشتگها به آن توجه کنید:
هشتگ بیشتر یا کمتر؟
تعداد هشتگهای مجاز در اینستاگرام برای هر پست حداکثر 30 و برای هر استوری حداکثر 10 عدد میباشد. اما با توجه به الگوریتم جدید اینستاگرام به جای استفاده از همه 30 هشتگ مجاز برای هر پست، از 5 یا 6 هشتگ کاربردی و مرتبط استفاده کنید. این کار به حضور شما در قسمت Top hashtags و explore کمک میکند.
به جای استفاده از هشتگهای زیاد از آن استفاده بهینه کنید، چون تعداد بالای هشتگ تضمین برای بیشتر دیده شدن آن نیست. استفاده از هشتگ زیاد نشان دهنده این است که شما در تلاش برای تبلیغ صفحه خود هستید و همچنین ممکن است اینستاگرام پستهای شما را به عنوان اسپم شناسایی کند.
هشتگهای عمومی یا خاص؟
استفاده از هشتگهای دقیق منجر به نتایج بهتر نسبت به هشتگهای عمومی خواهد شد. برای نمونه فرض کنیم، شما قصد فروش یک کیف چرم زنانه را دارید. به جای استفاده از هشتگ #چرم که دامنه بسیار گستردهای دارد و شامل تمامی محصولات چرمی میشود، هشتگ #چرم_زنانه فقط افرادی که قصد خرید محصولات چرمی زنانه دارند یا به آن علاقهمند هستند را هدف میگیرد.
استفاده از هشتگی که هیچکسی در جستجوی آن نیست، باعث نادیده گرفته شدن محتوای شما خواهد شد. پس برای گرفتن بازدید هنگام هشتگ گذاری در اینستاگرام، از هشتگهای عمومی و اختصاصی در کنار هم استفاده کنید. پیشنهاد میشود پیش از انتخاب هشتگ مناسب، آن را جستجو نمایید. بدین ترتیب هشتگهای مشابه دیگری نیز به شما پیشنهاد میشود که میتوانید از آنها ایده دریافت کنید.
هشتگ تکراری ممنوع!
برای هشتگ گذاری در اینستاگرام، هشتگهای تکراری را فراموش کنید! به جای استفاده از هشتگهای ثابت و تکراری از هشتگهایی استفاده کنید که باعث تحریک گفتگو و افزایش تعامل میشوند. مثلاً یک کافه بهتر است در تمام کپشنهای تصاویر از هشتگ #کافه استفاده نکند، به جای آن از هشتگهای #قهوه یا #موهیتو (هشتگ مرتبط هر تصویر) استفاده کند.
اگر در 5 پست پشت سر هم از هشتگ تکراری استفاده کنید، اینستاگرام شما را شناسایی میکند و احتمالاً ShadowBan خواهید شد. توصیه ما به شما این است که هشتگهای پرکاربرد و خاص را با هم ترکیب نموده و استفاده نمایید.
شادوبن به چه معناست و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟
عاملی که منجر خواهدشد تا پستهای شما در هشتگها ظاهر نشوند را شادوبن مینامند. این اتفاق زمانی رخ میدهد که قوانین استفاده از هشتگ گذاری را رعایت نکنید و از هشتگهای نامناسب استفاده کنید. اما نگران نباشید، با کارهای ذکر شده در ذیل میتوانید از این امر جلوگیری به عمل آورید:
- از هشتگهای تکراری و ممنوعه استفاده نکنید.
- برای هر پست بیش از حد مجاز هشتگ گذاری انجام ندهید.
- از رباتهای افزایش فالور به هیچ وجه استفاده نکنید.
- در فاصله زمانی کوتاه فعالیت زیادی نداشته باشید.
- از ریپورت شدن بیش از حد جلوگیری کنید.
اما اگر به هر دلیلی دچار شادوبن شدید، به روشهای گفته شده میتوانید از آن خارج شوید:
- هشتگهای استفاده شده در پست اخیرتان را پاک کنید.
- رمز ورود به اینستاگرام خود را تغییر دهید و به مدت چند روز فعالیتی در اینستاگرام نداشته باشید.
- اکانت تجاری خود را به اکانت شخصی تغییر دهید.
- در نهایت میتوانید به اینستاگرام گزارش دهید.
مطالعه بیشتر: شادوبن اینستاگرام چیست
هشتگ در بیو فایدهای دارد؟
از هشتگهای مرتبط با کسبوکارتان در بیو اینستاگرام استفاده کنید. در قسمت بیو شما میتوانید با استفاده از 150 کاراکتر برندتان را به بقیه معرفی کنید. پس از این موقعیت برای هشتگهای برندینگ، استفاده هوشمندانه کنید. به این ترتیب درست است که پیج شما به بقیه نشان داده نمیشود اما اگر مخاطبانتان ذهنیتی از فعالیت شما نداشته باشند، با کلیک روی هشتگ میتوانند درباره آن اطلاعات کسب کنند.
در این تصویر بیو پیج رسانه تخصصی دی ام برد را میبینید که در آن از هشتگ #دیجیتال_مارکتینگ استفاده شده است.
تاثیر هشتگ گذاشتن در کامنت
طبق گفتههای اینستاگرام، هشتگ در کامنت هیچ فرقی با هشتگ در کپشن ندارد. ولی با گذاشتن هشتگ در کامنت، کپشن شما یکدست میشود و ظاهر زیبایی پیدا میکند. تعداد هشتگها در کامنت هم تفاوتی با تعداد هشتگ در کپشن ندارد. بنابراین میتوانید حداکثر 30 هشتگ در کامنت استفاده کنید. اگر تعداد هشتگها در کامنت بیشتر از 30 باشد، اینستاگرام کامنت شما را نشان نخواهد داد. بعضیها هم معتقدند که اگر هشتگ را در کپشن بگذارید، حواس مخاطب پرت میشود و نمیتواند روی سوال و کال تو اکشن پست تمرکز کند. طبق این نظر، توصیه میشود که هشتگ را در کامنت بگذارید.
مطالعه کنید: نحوه تغییر فونت فارسی در اینستاگرام
هشتگهای ممنوعه
به هیچ وجه از هشتگهای نژادپرستانه، تروریستی، خشونت آمیز، پورن و بی ربط به محتوا استفاده نکنید. اینستاگرام این مدل هشتگها را شناسایی میکند و با تکرار این موضوع مجازات خواهید شد. مجازاتی که باعث میشود مدتها از هشتگ بازدید نگیرید. به این ترتیب پستهایتان از افرادی که شما را فالو نمیکنند، مخفی شده و باعث کاهش نرخ رشد فالوورها و اینگیجمنت خواهد شد. همچنین در هشتگ گذاری از کاراکترهای خاصی نظیر @&*% و …. نیز امکان استفاده ندارید.
مرتبسازی هشتگها
برای مرتب شدن کپشن، هشتگها را با چند فاصله، نقطه و یا خط افقی از متن جدا کنید تا متن طولانی دیده نشود. میتوانید هشتگها را داخل متن یا در کامنت اول هم استفاده کنید. برخی معتقدند استفاده از هشتگها در کامنت بهتر است چون ظاهر بهتری دارد، اما برخی طبق این نظریه که هشتگ در کپشن فقط بازدید میآورد و ثابت هم نشده با آن مخالف هستند.
در مورد هشتگهای مورد استفاده در استوریها، میتوانید آنها را به رنگ زمینه در آورید تا استوری شلوغ نشود.
ابزارهای هشتگیابی
برای یافتن هشتگهای خوب و کاربردی از سایتهای پیشنهاد کلمات کلیدی مثل سئو ابزار و اپلیکیشنهایی مثل Best hashtags for instagram و Hashtag Expert استفاده کنید. خود اینستاگرام هم هشتگهای پیشنهادی را به شما نشان میدهد.
مثلاً شما میخواهید محتوایی مربوط به دکوراسیون منزل منتشر کنید. بعد از جستجوی #دکوراسیون خود اینستاگرام هشتگهای مرتبط با این موضوع را در قسمت Related به شما نمایش میدهد.
همانطور که در تصویر بالا میبینید هر پیج مربوط به هشتگها، یک قسمت Recent و یک قسمت Top دارد. در قسمت Recent پستها بعد از انتشار و در مدت زمان کمتر نمایش داده میشوند، برخلاف قسمت Top که مدت زمان بیشتر نمایش داده میشوند و بیشترین میزان بازدید هم از این صفحه میآید. جذابیت بصری محتواهای قسمت Top بسیار مهم است؛ چون باعث میشود مخاطب جذب شده و آن را ببیند.
پس هشتگها راهی برای دیده شدن کسبوکار و محتوای شما در دریایی از محتواهای مختلف هستند. حال که با بایدها و نبایدهای هشتگ گذاری در اینستاگرام آشنا شدید، مطالعه مطالب نوشتن بیوگرافی در شبکههای اجتماعی و تکنیکهای افزایش انگیجمنت در اینستاگرام هم به شما کمک میکند تا بهتر در این پلتفرم فعالیت کنید.
سخن پایانی
در این مقاله سعی داشتیم هر آنچه درباره هشتگ گذاری در شبکههای مجازی به خصوص اینستاگرام نیاز دارید را به شکلی اصولی به شما عزیزان آموزش دهیم. از هشتگ گذاری در استوری و پست گرفته تا انواع هشتگها و کاربرد آنها. طبق عقیده اکثر کاربران، استفاده از هشتگها کار بسیار آسانی است. اکنون باید درک کرده باشید که شرایط مختلفی در استفاده صحیح از هشتگها در شبکههای اجتماعی دخیل هستند. بنابراین میتوان گفت که استفاده بی هدف از هشتگها به نظر کار آسانی است اما زمانی هشتگ گذاری اهمیت مییابد که کاربران از آن برای موفقیت در اهدافشان استفاده کنند. به نظر شما هشتگ گذاری مناسب برای موفقیت در بازاریابی برند چقدر حائز اهمیت است؟
حیف چرا باید این برنامه تو ایران مسدود بشه . ای کاش دوباره باز بشه
مقاله خیلی مفیدی بود مخصوصا بخش تاپ هشتگ هاتون
سلام وقت بخیر…قسمت هشتگ یکی از پیج هام خیلی متفاوت شده و فقط پست های برتر و پست های برتر اخیر رو نشون میده اما بقیه پیج هام همون روال قبل رو داره ،فکر کردم بخاطر آپدیت باشه که آپدیت کردم مشکلم حل نشد به نظرتون چه اتفاقی برای پیجم افتاده؟
ممنون از این مطلب کاربردی
سلام وقت بخیر گذاشتن هشتگ تکراری مشکل داره یعنی اگه هشتگارو کپی کنیم و تو هر پستمون همونارو بذاریم
سلام وقت بخیر ممنون از مطالب مفیدتون.یه سوال داشتم چطور می تونیم تاپ هشتگ های مربوط به بیزینسمون رو پیدا کنیم؟
ممنون از مقاله خوبتون
طلاا
واقعا عالی عالی عالی بود همه چی خدایی خسته نباشید🍃🍃🍃🍃
سلام
ببخشید یه سوال داشتم
من از یه هشتگ در ۵ پست قبل استفاده کردم
و از اون به بعد از اون هشتگ استفاده نکردم
و مدت زیادی هم گذشته ولی دوباره که میخوام استفاده کنم هشتگ تکراری مینویسه واسم
قبلا اینجوری نبود و بعد از یه مدت میشد از اون هشتگاستفاده کرد ولی الان نمیشه
ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام بسیار کاربردی بود بود سپاس
سلام طوفان عزیز
ممنون و موفق باشید ????
سلام و خداقوت
بابت مقاله کامل و در عین حال کوتاه در مورد هشتگ گذاری بود، تشکر می کنم.
یک سوالی که بنده داشتم این بود منظور از هشتگ تکراری این هست که تمام هشتگ ها در پست ها تکرار نشود یا اینکه می توانیم هر بار از هر 5-10 هشتگ ، چند مورد تکراری باشد بقیه جدید:
مثلا پست اول:
#1 -#2-#3-#4
پست دوم:
#2- #3-#5#6
ایا این هم تکراری محسوب می گردد. اگر تکراری است برای کارفرمایانی که هشتگ برند استفاده می کنند چگونه تشریح نماییم؟
سلام علی عزیز ????
در رابطه با هشتگ های برند شما تعدادی هشتگ ثابت و متغیر خواهید داشت که متناسب با هر پست باید از آنها استفاده کنید. (میتوانید برای تولید محتوایتان لیستی از هشتگهای ثابت و متغیر تهیه کنید)
برای مثال بیزینس شما مبلمان و لوازم چوبی است. شما هشتگ هایی مثل #مبلمان، #مبلمان_چوبی و #دکوراسیون به طور ثابت و هشتگهایی مثل #مبل_راحتی یا #تختخوابشو به طور اختصاصی برای محتوا خواهید داشت.
شما باید با توجه به نوع محتوایتان استفاده بهینه و درست از هشتگها بکنید. منظور از استفاده نکردن از هشتگهای تکراری این است که برای هر پست عیناً نباید از هشتگهای ثابتی استفاده کرد، هرچند ترتیب آن را تغییر دهید.
درود فراوان…
خانم آهویی..پیج بنده به صورت بیزینس بود و محتوای پیج هم موزیک و ترانه هست..من به ناچار یکپست رو حذف کردم و بعد از انجام این عمل دیگه هشتگ هام اون کارایی لازم رو ندارند.به طور مثال از بازدید هشتگ هام که ۵ هزار بود الان نهایت رسیده به ۳۰ یا ۵۰ عدد…
کارهای زیادی هم امتحان کردم از جمله زمان، تعداد و …ولی نتیجه بخش نبود…الان۲ روز هست که پیج رو از حالتبیزینس خارج کردم و پیج را هم خصوصی کردم و هیچ فعالیتی هم انجام ندادم..
سوالم از شما اینه که اولا حذف پست چقدر میتونه دخیل باشه در اینمشکل؟ و اینکه کارهایی که بعد از این مشکل انجام دادم تاثیر گزار هست یا نه؟
ممنون میشم راهنماییم کنید????
با سپاس: ایمان سرمدی
سلام. تا میتونید از هشتگهای جدید و غیرتکراری استفاده کنید
سلام گفته بودین که توی پنج تا پست پشت هم نباید از هشتگ تکراری استفاده بشه
حالا من اگر یک ست هشتگ اختصاصی واس کسب و کار خودم دارم چجوری باید استفاده کنمشون؟ و این که اصن پنج تا پشت سر هم دقیقا منظورتون با چه فاصله ایه؟؟
سلام عزیزم ،من تمام مطالب و خوندم کلی نکات خوب یاد گرفتم ،خیلی عالی بود ،سپاس ????????????
سلام الی جان
خیلی خوشحالم از این بابت و امیدوارم موفق باشید????
بسیار مفید بود
من اولین بار وارد این سایت میشم و به دلیل همین محتوای خوب، حتما مابقی مطالب رو هم میخونم
ممنون آیدا جان ????????????
تصاویر کاربردی و مفید بود
سلام طاهره جان
خوشحالم مفید بوده براتون.
سلام نحوه پیدا کردن هشتگ های مخفی یک استوری یا پست اینستاگرام به چه صورت است؟؟؟