پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

به‌روزرسانی الگوریتم سرچ لینکدین: هوشمندی بیشتر نتایج!

زهرا محبی زهرا محبی
16 شهریور 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به‌روزرسانی الگوریتم سرچ لینکدین: هوشمندی بیشتر نتایج!
زمان مطالعه: 3 دقیقه

لینکدین در تلاشی هدفمند در حال بهبود قسمت‌های مختلف این شبکه اجتماعی است و حالا، در جدید‌ترین تغییرات خود، به سراغ نتایج سرچ رفته است. طبق گفته لینکدین، در آگوست 2022 ساختارهای پیشینی سرچ پست‌ها با یک بازنگری اساسی تغییر داده شده‌اند تا نتایج مرتبط‌تر و سریع‌تری به دست کاربر برسد.

نتایج جست‌وجوی لینکدین، بهینه‌تر از همیشه

لینکدین اعلام کرده است که پیرو مجموعه‌ای از تغییرات و بهینه‌سازی‌ها، سیستم جست‌وجوی لینکدین حالا نتایج سریع‌تر و مرتبط‌تری را در یک رابط کاربری ساده‌شده به کاربر ارائه می‌دهد. در این گزارش کوتاه، مروری بر اطلاعاتی خواهیم داشت که لینکدین از معماری سیستم جدید و مقایسه آن با سیستم قدیمی سرچ خود ارائه داده است.

نتایج جست‌وجوی پست‌ها در لینکدین، قبلا در دو بخش ارائه می‌شد: یکی برای پست‌ها در فید اصلی لینکدین و دیگری برای مقالات (Articles). چنین ساختار پیچیده‌ای، جست‌وجو را سخت می‌کرد پس لینکدین تصمیم گرفت این دو بخش را در نتایج سرچ جدا کند. در تصویر زیر، توضیحی دقیق از تغییر شکل‌گرفته آمده است.

سرچ لینکدین

تصویر بالا و بسیاری از اطلاعات دیگری که لینکدین در خصوص این تغییرات منتشر کرده است، بیشتر برای مهندسین و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است. در ادامه، با صرف نظر از جزییات فنی کار، توضیح می‌دهیم که نمودار بالا دقیقا چه تاثیری در فعالیت و جست‌وجوی کاربران لینکدین دارد.

نتایج سریع‌تر و مرتبط‌تر

با توجه به بهینه‌سازی صورت‌گرفته، حالا نتایج جست‌وجوی لینکدین سریع‌تر و مرتبط‌تر از گذشته است. برای رسیدن به چنین هدفی، لینکدین سیستمی را توسعه داده است که فاکتورهای زیر را در نظر بگیرد:

  • ارتباط پست با کوئری سرچ‌شده
  • کیفیت پست
  • شخصی‌سازی
  • قصد کاربر از سرچ
  • اینگیجمنت پست‌ها
  • به‌روز بودن و جدید بودن پست‌ها (به لحاظ زمان انتشار)

لینکدین می‌گوید این سیستم جدید، نتایج سرچ را از چندین منبع مختلف به کاربر ارائه می‌دهد. همچنین، با استفاده از چند تکنیک ماشین لرنینگ، لینکدین حالا انتظارات کاربر را برای رسیدن به نتایج مرتبط و متنوع، بهتر برآورده می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم، بهینه‌سازی شدن آن با فاکتورهای رتبه‌بندی انسانی است؛ یعنی لینکدین در یک بازه زمانی طولانی داده‌های مختلفی از اقدامات مختلف افراد را جمع‌آوری کرده است تا بتواند خط‌کش درستی برای تشخیص کیفیت نتایج داشته باشد.

سیستم جدید سرچ VS. سیستم قدیمی سرچ

لینکدین توضیح داده است که سیستم جدید سرچ لینکدین، با اتکا به چه روش‌هایی بهینه‌سازی شده است:

  • مرتبط بودن: استفاده از سیگنال‌های عمیق و در لحظه در خصوص علایق و اهداف کاربر برای شخصی‌سازی کردن نتایج
  • تنوع: تشخیص پتانسیل محتواهای مختلف برای وایرال شدن هرچه بیشتر و کاهش احتمال نمایش دادن محتواهای تکراری
  • رتبه‌بندی: استفاده از ابرداده‌های موجود در پایگاه لینکدین برای بهبود رتبه‌بندی پست‌ها
  • پیمایش و هدایت: توسعه یک رابط کاربری جدید که امکان جست‌وجو در پست‌های یک کاربر خاص، پست‌هایی که به‌تازگی دیده شده‌اند و… را به کاربر می‌دهد

داده‌ها می‌گویند که سیستم جدید لینکدین بهتر است

به گزارش لینکدین، نتایج جست‌وجویی که توسط سیستم جدید ارائه شده‌اند، رضایت و بازخورد مثبت کاربران را تا 20 درصد بالا برده است. نتایجی که با کوئری سرچ‌شده توسط کاربر بیشترین ارتباط و انسجام را دارند و لینکدین آن‌ها را با عنوان «نتایج مربوطه» شناسایی می‌کند، باعث بهبود 10 درصدی در نرخ کل کلیک‌ها شده‌اند. افزایش تنوع پست‌ها در نتورک شخصی کاربر، موقعیت جغرافیایی آن‌ها و زبانی که انتخاب کرده‌اند، باعث شده‌اند که پیام‌رسانی و تعامل در دایره نتورک کاربر تا 20 درصد افزایش پیدا کند.

در سیستم جدید، زمان لازم برای لود شدن نتایج نیز 62 میلی‌ثانیه برای اندروید، 34 میلی‌ثانیه برای iOS و 30 میلی‌ثانیه برای مرورگرهای وب کاهش یافته است. لینکدین نهایتا قول تغییرات بیشتر و بهتر را در آینده برای این شبکه اجتماعی داده است. باید دید تیم محصول لینکدین چه فکرهای جدیدی برای این برنامه در سر دارند.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات