پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها اخبار

مراسم ۱۰سالگی تپسل با حضور فعالان اکوسیستم استارتاپی ایران برگزار شد

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
19 اسفند 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مراسم ۱۰سالگی تپسل با حضور فعالان اکوسیستم استارتاپی ایران برگزار شد

۱۶ اسفند پگاه داده کاوان شریف (تپسل) با شعار ۱۰ سال توسعه در کنار هم (10 years of evolution, we did it together) با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از فعالان اکوسیستم استارتاپی ایران ۱۰سالگی خود را جشن گرفت.

به گزارش روابط عمومی تپسل، در این رویداد که با حضور برندهای مطرح و بزرگ اکوسیستم استارتاپی، حوزه رمزارز و کریپتو، فین‌تک و تبلیغات برگزار شد، ضمن ارائه توضیحات کامل به حضار در رابطه با زیر مجموعه‌های هلدینگ پگاه داده کاوان شریف مانند تپسل، فانتوری، متریکس، مدیاهاوس و جنیکس و عملکرد آنها به این موضوع نیز اشاره شد که روی‌هم رفته ۱۴۰ هزار ناشر در حوزه وب و اپلیکشن با تپسل همکاری می‌کنند و در طول‌ سال‌های فعالیت این مجموعه، بیشتر از ۷۰ هزار برند برای اجرای تبلیغات خود، به تپسل اعتماد کرده‌اند.

در ادامه این رویداد دو پنل با موضوع تحلیل و بررسی وضعیت تبلیغات در اکوسیستم استارتاپی و بازار حوزه گیم و بازی‌سازی برگزار شد.

در پنل اول که با مدیریت حمید قنبری انجام شد، دانا عنایتی (مدیر دیجیتال مارکتینگ اسنپ)، صفا صیرفی، پویا خجسته (مدیر مارکتینگ ورتیکال آپ)، سیامک رحمانی (مدیرعامل رسانه برترین‌ها)، مصطفی لامعی (مدیر دیجیتال مارکتینگ سابق گروه سولیکو) و محسن ارقند (مدیر فروش فیلم‌نت) به بحث و تبادل نظر در این رابطه پرداختند‌.

سهم از بازار در همکاری با مجموعه‌های دیگر، دغدغه هیئت‌‌مدیره و مدیران ارشد مجموعه‌هاست

مصطفی لامعی در ابتدای این پنل در پاسخ به حمید قنبری مبنی بر اینکه اولین بودجه کمپین دیجیتال خود را چطور و برای چه کمپینی صرف کردید، گفت: «حوالی سال ۹۳ مسئولیت راه‌اندازی یک واحد دیجیتال مارکتینگ در گروه سولیکو به من سپرده شد. در آن زمان اولین بودجه ما ۳۰ هزار تومان در ماه بود که می‌توانستیم با آن عکاسی کنیم؛ البته این بودجه در آینده به میلیاردها تومان در سال توسعه پیدا کرد.»

او ادامه داد: «در ابتدای کار، هدف ما افزایش فروش از طریق کمپین‌های دیجیتال نبود، بلکه هدف ما این بود که مخاطب با برند ارتباط بگیرد. کمی بعد فرایند به‌گونه‌ای چیده شد که ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی سولیکو به طور مستقیم به سیستم CRM متصل بودند و می‌توانستند در کل کارخانه مشکل مشتری را پیگیری کرده و به او گزارش دهند.»

دانا عنایتی نیز در این پنل، کمپین حراجمعه را یکی از بزر‌گ‌‌ترین کمپین‌های خود دانست و به این نکته اشاره کرد که خلاقیت بامیلو در تبدیل بلک فرایدی به حراجمعه، توانست این کلمه را به کلیدواژه سایر فارسی‌زبانان نیز اضافه کند.

صیرفی با بیان این نکته در سال ۱۳۹۵ برای اولین بار مسیر معکوس شد و تبلیغات آفلاین برای یک کسب‌وکار دیجیتال انجام شد، گفت:‌ «شهریور ۱۳۹۵ اولین کمپین محیطی شیپور با نام «سمساری به وسعت یک شهر» اجرا شد. ماجرا از این قرار بود که برند شیپور به رتبه ۱۳۵ الکسا در ایران رسیده بود و این در حالی‌ بود که رقیب این مجموعه یعنی دیوار رتبه ۱۰ تا ۱۲ را داشت. شیپور می‌خواست این فاصله را تاحدی کم کند که بتواند رتبه دوم را حفظ کند پس در نتیجه تصمیم به ریسک کردن گرفت.»
او ادامه داد: «هرچند این کمپین که به صورت محیطی و تبلیغات تلوزیونی اجرا شد، انتقاداتی را به همراه داشت اما با وایرال شدن بیلبوردها در شبکه‌های اجتماعی، بازخوردها نیز تغییر کردند.»

مراسم ۱۰سالگی تپسل با حضور فعالان اکوسیستم استارتاپی ایران برگزار شد 1

قنبری در ادامه این پنل از شرکت‌کنندگان که تقریبا اغلب آنها کار تبلیغات را در اپلیکیشن‌های خود انجام می‌دهد، پرسید که اگر برندی بخواهد همه بنرهای سایت شما را بگیرد و هزینه خوبی برای آن بپردازد، می‌پذیرید؟

سیامک رحمانی با اشاره به اینکه اگر عددی چشمگیر باشد در مدت کوتاه ممکن است خوب باشد، اما شاید اجرای چنین کاری به صورت بلند مدت نه برای ما خوب است و نه تبلیغ‌دهنده، افزود: «من به عنوان کسی که به هویت رسانه و ذائقه مخاطب اهمیت می‌دهم، به تبلیغ دهنده مشورت خواهم داد که باید جنس کارش را تنوع بدهد که در ذوق مخاطب نخورد و حس نکند که فقط یک برند در حال تبلیغ است و حداقل از نظر شکلی و فرمی حالتی به خود بگیرد که حتی در آن مدت کوتاه بتوان این کار را با محتوای متنوعی که مخاطب را اذیت نکند، انجام بدهیم.»

مدیرعامل همراه کارت نیز در پاسخ به این سؤال گفت: «به نظر من این موضوع به کیفیت رسانه و ارتباط رسانه با صنعت خود و مشتریان آن برند مربوط می‌شود. ممکن است طبیعت یک پلتفرم چنین چیزی را بطلبد اما در جایی مانند همراه کارت مهم است تجربه کاربر خراب نشود.»

دانا عنایتی در این باره گفت: «نظر شخصی خود من این است که بیزنس، بیزنس است و همه بیزنس می‌کنند که درآمد داشته باشد. در نتیجه از هر فضایی برای داشتن درآمد استفاده می‌کنند و این یک موضوع منطقی است. اما اولویت ما در اسنپ این است که تجربه کاربر از کار با اپ خراب نشود و تا زمانی که لطمه‌ای به تجربه کاربر وارد نشده است، قطعا از هر راه درستی که به واسطه آن می‌توان درآمد داشت، استفاده می‌کنیم.»

او تاکید کرد: «ما در اسنپ بسیار مراقب این موضوع هستیم، اکنون هم بنرهای تبلیغاتی خارج از اپ اسنپ هنوز روی صفحه اصلی سوپر اپ نیامده است و فقط به عنوان تست روی کلاب قرار گرفته است و در حال سنجش آن هستیم که کانورژن ریت چگونه است. اولویت ما این است که کاربر اذیت نشود و از هدفی که به اپ آمده است جدا نشود. هر میزانی که تبلیغات درآمد دارد، نباید از درآمد یک گروه خدماتی دیگر در اسنپ جلوگیری کند.»

قنبری در ادامه از حضار در رابطه با اهمیت سهم از بازار پرسید و به عنوان تبلیغ‌دهنده این پرسش را از اعضای پنل مطرح کرد که تاثیر سهم از بازار یک مجموعه در همکاری با آن مجموعه چقدر است؟

نکته جالب اینجا بود که تقریبا همه اعضای پنل توافق نظر داشتند که موضوع سهم از بازار بیشتر دغدغه هیئت‌مدیره و مدیران درجه بالای هر سازمان است.

پنل دوم در حوزه گیم نیز توسط شهاب عظیمیان اداره شد و محمد زهتابی (مدیرعامل استدیو پاییزان)، شهریار ازهاریان‌فر (بازی آمیرزا)، محمد مهدی بهفر (مدیرعامل استودیو مدریک) و امین فروغی (مدیرعامل فانتوری) حضور داشتند.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی