
تعداد سفارشات خرید اقساطی اسنپپی در سال ۱۴۰۳ دوبرابر شده است


فهرست مطلب
گروه اسنپ گزارش عملکرد سال ۱۴۰۳ خود را منتشر کرد. اسنپ در این گزارش به بررسی عملکرد بخشهای مختلف سوپراپ اسنپ مانند اسنپتاکسی، اسنپباکس، اسنپفود، اسنپپی، اسنپدکتر، اسنپشاپ و اسنپتریپ پرداخته است.
به گزارش دیام برد، گروه اسنپ گزارشی کامل از نحوه عملکرد تمام زیر مجموعههای این گروه در سال ۱۴۰۳ منتشر کرد. در این گزارش سوپراپ اسنپ، ۵ سرویس با بیشترین میزان رشد در تعداد سفارشهای موفق را معرفی کرده است که محبوبترین آن سرویس اعتباری (اسنپپی) است که تعداد سفارشهای موفق آن در سال گذشته ۲۰۲ درصد رشد داشته است. رتبه دوم بیشترین رشد در تعداد سفارش نیز به اسنپشاپ تعلق دارد که در سال گذشته رشدی ۱۱۷ درصدی را ثبت کرده است.
سهم ۹۰ درصدی از بازار؟
اسنپ در این گزارش اشاره کرده است که اسنپخودرو در سالی که گذشت بهطور میانگین ۸۸.۷ درصد از سهم بازار تاکسیهای اینترنتی در سراسر کشور را در اختیار داشته است و با وجود مشکلاتی که جنگ ۱۲روزه برای تاکسیهای اینترنتی رقم زد، طبق جدیدترین دادههای اسنپخودرو، سهم بازار این شرکت در مرداد ۱۴۰۴ نسبت به اسفند ۱۴۰۳ رشد داشته است و اسنپخودرو در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار تاکسیهای اینترنتی را در اختیار دارد. این در حالی است که علیرغم رشد سهم بازار، درآمد شرکت حدود ۷ درصد نسبت به قبل از جنگ کاهش داشته است که دلیل اصلی این کاهش به اختلالات سامانههای موقعیتیاب (GPS) برمیگردد.
اسنپ در این گزارش اعلام کرده است که تعداد کاربران در سرویس اسنپ فود به ۲۴ میلیون، و در اسنپمارکت ۲۸ میلیون و در اسنپپی به ۶ میلیون نفر رسیده است. همچنین تعداد کاربران فروشنده در سرویس اسنپمارکت در سال ۱۴۰۳ حدوداً ۲۲ هزار نفر افزایشیافته است.
گزارش عملکرد گروه اسنپ در ۱۴۰۳ را میتوانید در این لینک مطالعه کنید.
اسنپ خودرو همچنان محبوبترین سرویس است
بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۳ حدود ۹ میلیون حساب کاربری به این سوپراپ اضافه شده و مجموع تعداد حسابهای کاربری در اسنپ به بیش از ۸۱ میلیون کاربر و تعداد کاربران فعال به ۳۹ میلیون کاربر رسیده است.
گزارش اسنپ در بخشی دیگر به پربازدیدترین سرویسهای سوپراپ اسنپ پرداخته است که آمارهای آن نشان میدهد سرویس خودرو (کب) با اختلافی چشمگیر از سایر سرویسهای اسنپ، پربازدیدترین سرویس این گروه است.

پنج سرویس با بیشترین میزان بازدید
۶۹ درصد از کل سفارشهای اسنپفود، سفارش غذاست
گزارش سالیانه گروه اسنپ در بخشی دیگر به آمارهای مرتبط با سرویس اسنپ فود پرداخته است که دادههای آن نشان میدهد که بیشتر از ۶۹ درصد از سفارشات ثبت شده در اسنپفود، مربوط به سفارش غذاست و سهم سفارشات سایر سرویسها مانند کافه، شیرینی، نان، میوه، پروتئین، آبمیوه بستنی و … حدود ۳۰ درصد است.
این گزارش در ادامه اشاره کرده است که تعداد کل کاربران مشتری اسنپفود بیشتر از ۲۶ میلیون است که از این تعداد بیشتر از ۹ میلیون، کاربر فعال هستند.
لوازم آرایشی و سلامت، محبوبترین دستهبندی در اسنپپی است
این گزارش در ادامه به آمار عملکردی اسنپپی میپردازد که براساس آن در سال گذشته مجموع مبلغ سفارشها با سرویس اعتبار اقساطی ۲۹۵ درصد رشد کرده است.
این گزارش تعداد کل کاربران مشتری در سرویس اسنپپی را بیشتر از ۶ میلیون اعلام کرده است که از این تعداد ۳ میلیون ۹۰۰ هزار کاربر فعالاند. اسنپپی همچنین اشاره کرده است که تعداد فروشگاههای پذیرنده آنلاین بیشتر از ۱۶۰۰ فروشگاه و تعداد فروشندگاههای پذیرنده حضوری بیشتر از ۳۳۰۰ است که تعداد این پذیرندگان در یک سال گذشته به ترتیب ۱۷۱ و ۴۴۱ درصد رشد کرده است.
این گزارش همچنین اشاره میکند که محبوبترین دستهبندی در سرویس اعتباری اسنپ (اسنپپی)، دسته محصولات زیبایی و سلامت است که ۳۵ درصد از کل آمار سفارشها را به خود اختصاص داده است.
نوشابه کوکاکولا بیشترین تقاضا و فروش را در اسنپمارکت داشته است
طبق گزارش عملکرد اسنپ از پلتفرم اسنپمارکت، برندهای شفهو، لایفاستایل، فیلفیل، کالین و مکنزی برندهایی هستند که بیشترین فروش ریالی را در سال ۱۴۰۳ در این سرویس داشتند.
تعداد کاربران مشتری در سرویس اسنپمارکت، حدود ۲۸ میلیون اعلام شده که ۵ میلیون آنها را کاربران فعال تشکیل داده است. همچنین حدوداً ۳ هزار حساب کاربری مربوط به فروشگاه در این سرویس وجود دارد که تقریباً هزار حساب کاربری فعال را شامل میشود.
اسنپ در این گزارش، نموداری از محصولات دارای بیشترین تقاضا (براساس تعداد) را قرار داده است که به ترتیب شامل نوشابه کوکاکولا ۱.۵ لیتری، ویفر کرمدار کاراملی رنگارنگ و شیر کمچرب ماهشام است.
در نموداری دیگر محبوبترین دستهبندی کالاها برای کاربران اسنپمارکت را نشان میدهد که دستهبندیهای تنقلات و لبنیات در صدر این نمودار قرار دارند. دادههای این گزارش نشان میدهند که گرانترین سبد خرید در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان برای یک سفارش غیرسازمانی است.
اسنپتریپ در سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است
در گزارش عملکرد اسنپتریپ عنوان شده است که تمام سرویسهای اسنپتریپ ۴۱ درصد رشد داشته است. محبوبترین فصل در استفاده از این سرویس نیز فصل زمستان اعلام شده است.
کاربران اسنپ شاپ در سال ۱۴۰۳ حدود ۲۲ هزار نفر افزایش یافته است
مطابق گزارش عملکرد تیم اسنپ از سرویس اسنپشاپ، کاربران فروشنده در سال ۱۴۰۳ حدود ۲۲ هزار نفر افزایشیافته است. همچنین تعداد کل کاربران فروشنده ۳۸ هزار و تعداد کل حساب کاربران مشتری، یک میلیون و ۷۲۰ هزار اعلام شده است.
در تحلیل رفتار کاربران نیز عنوان شده که در سرویس اسنپشاپ ۵ محصول که شامل هدفون، اسپیکر، کفش، ساعت و طلا است؛ بیشترین جستجو را توسط کاربران داشته است.
سفارش آنلاین دارو محبوبترین سرویس اسنپدکتر در سال گذشته بوده است
در سرویس اسنپدکتر نیز اعلام شده که تعداد کل حساب کاربری درمانجوها حدود ۱۷ هزار است که از این تعداد ۵۰۰ هزار حساب کاربری فعال است. همچنین ۶ هزار حساب کاربری مربوط به پزشکان است که از این تعداد حدوداً هزار و ۷۰۰ پزشک حساب کاربری فعال دارند.
در تحلیل رفتار کاربران در سرویس اسنپدکتر نشان میدهد که محبوبترین سرویس اسنپدکتر، سفارش آنلاین دارو است و بزرگترین سبد خرید آنلاین دارو مبلغی حدود ۴۸ میلیون تومان اعلام شده است.
