زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش دی‌ام برد، نشست خبری آژانس تبلیغاتی «صباویژن» امروز 5 مرداد در سالن همایش رایزن برگزار شد. در این نشست مدیران هلدینگ صباویژن و صباایده و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند. هدف از این نشست خبری مرور سال‌های فعالیت صباویژن، معرفی ابزار آنالیز اینستاگرام تیک آبی و اعلام برند رفرش این آژانس بود و به مدت یک ساعت و نیم به طول انجامید.

مسیر 16 ساله

در قسمت ابتدایی نشست، محمد ولی‌پور، قائم مقام مدیرعامل و مدیر تجاری صباایده صحبت‌های خود را با روایتی از مسیر 16 ساله صباویژن آغاز کرد. او در این خصوص گفت: «صباویژن آژانس تبلیغات دیجیتالی هلدینگ صباایده محسوب می‌شود. این آژانس چیزی قریب به ۱۶ سال سابقه فعالیت دارد که یعنی از زمان اینترنت دیال آپ در حال کار بوده است. حول‌وحوش سال 84 فقط تبلیغات بنری وجود داشت و ما به شکل فعالانه در این حوزه کار می‌کردیم و کم‌کم حیطه فعالیت‌مان را گسترش دادیم.»

ولی‌پور این روایت را اینگونه پیش برد:
«داستان ما در ۶ پرده روایت می‌شود.

  • سال ۸۴ و شروع صباایده که تمرکزمان روی محصولات خودمان بود؛ محصولاتی مثل میهن‌بلاگ و کلوپ
  • تکمیل سبد برای تسهیل جذب و گسترش کار
  • ظهور آپارات و شروع دوران ویدیو مارکتینگ که در نوع خودش تحولی بزرگ برای این صنعت محسوب می‌شد
  • فرم‌دهی آژانس تخصصی دیجیتال
  • توسعه شاخه‌های فعاليت و پلتفرم‌ها
  • امروز؛ روزهای بهتر با مهاجرت معکوس؛ معرفی ابزار جدیدمان، تیک آبی و برند رفرش صباویژن»
بخوانید  گزارش اسنپ‌اکسپرس: «تحلیلی بر بازار کالاهای سوپرمارکتی»

رهبر تبلیغات ویدیویی ایران

ولی‌پور در خصوص فعالیت‌های گذشته صباویژن توضیح داد: «ما قبلا فقط بر قسمت B2B متمرکز بودیم و حالا داریم به سمت تبلیغات B2C نیز می‌رویم. سال 89 سال ظهور آپارات بود و ما به واسطه آن به دنیای تبلیغات ویدیویی وارد شدیم. آپارات کمک کرد که ویدیو مارکتینگ را به عنوان یکی از حیطه‌های مهم تمرکز خود داشته باشیم و هم‌اکنون رهبر تبلیغات ویدیویی کشور هستیم. ما زمانی که در این حوزه کار خود را شروع کردیم، کمبود محتوای تبلیغاتی ویدیویی در ایران بیداد می‌کرد. این شد که ما صباویژن را فرم‎‌دهی دوباره کردیم تا از ایده‎‌پردازی و مشاوره گرفته تا اجرا و توزیع به کسب‌وکارها کمک کند.»

ولی‌پور اشاره کرد که ظهور شبکه‌های اجتماعی در ایران در مسیر تبلیغات ویدیویی بسیار به آن‌ها کمک کرده است و به واسطه این برنامه‌ها بود که صباویژن کم‌کم به تبلیغات حوزه سوشال مدیا پا گذاشت تا اینکه امروز، به ابزار جدید «تیک آبی» رسیده‌اند.

تیک آبی، ابزاری برای آنالیز پیج‌های اینستاگرامی

حمیدرضا سلیمانی، مدیر مارکتینگ صباویژن در قسمت دوم نشست به معرفی ابزار تیک آبی پرداخت. او در خصوص این ابزار گفت: «تیک آبی جدیدترین محصول ماست که مبتنی بر هوش مصنوعی و Data Gathering طراحی شده است.طراحی و توسعه این ابزار چیزی بیش از یک سال و نیم طول کشید و نهایتا، حوزه فعالیت تیک آبی در سه قسمت خلاصه می‌شود:

  1. تجزیه و تحلیل اطلاعات صفحه کاربر
  2. تجزیه و تحلیل صفحه هدف یا رقبا
  3. ارائه لیستی شامل 3500 صفحه تبلیغ‌کننده»

سلیمانی ادامه داد: «ما با کمک هوش مصنوعی توانسته‌ایم برای تشخیص فالوئرهای روح الگوریتم‌هایی را مبتنی بر ۴ فاکتور طراحی کنیم:

۱. فالوئرهایی با اعداد و حروف بهم‌ریخته و با نام کاربری نامتعارف
۲. بدون عکس پروفایل
۳. بدون پست و محتوای منتشرشده
۴. و بدون تعامل با پیج شما

این الگوریتم‌ها فالوئرهای روح را شناسایی می‌‌کنند و همین پاکسازی، اینگیجمنت پیج اینستاگرام شما را بالا خواهد برد. از دیگر ویژگی‌های تیک آبی، می‌توان به  امکانات قرعه‌کشی آن اشاره کرد که شامل جمله قرعه‌کشی در یک صفحه، قرعه‌کشی در یک پست خاص یا قرعه‌کشی بین کامنت یا لایک‌ها اشاره کرد». او در ادامه اذعان کرد که تا این لحظه، رقیب خارجی یا داخلی مشابهی برای ابزار تیک آبی وجود ندارد.

صباویژن، از برند رفرش تا رونمایی از ابزار تحلیل اینستاگرام «تیک آبی» 1
لوگوی تازه صباویژن

نشست خبری صباویژن با پرسش و پاسخ خبرنگاران و اصحاب رسانه از این دو مدیر آژانس صباویژن به پایان رسید. ولی‌پور در خصوص اهداف نوسازی صباویژن گفت: «ما درواقع ری‌برند نکردیم، برند رفرش کردیم؛ به این معنا که حس کردیم نیاز داریم برند را مدرن‌تر از قبل کنیم. در همین راستا سعی کرده‌ایم تغییراتی ایجاد کنیم که سيمای برند را با فضای مدرن امروز همگام کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =