گزارش YouGov از وضعیت تبلیغات در پادکستها: «بیش از ۸۵ درصد مخاطبان تبلیغات را مزاحمتآمیز تلقی میکنند»
فهرست مطلب
تحقیقات نشان میدهد که تنها بخش کوچکی از شنوندگان پادکستها به تبلیغات در این فضا واکنش مثبت دارند.
YouGov موسسهای بریتانیایی در حوزه نظرسنجیهای آنلاین است که بیش از ۵ عضو در ۴۰ کشور جهان دارد. پژوهشهای YouGov نشان میهد در ۸۶ درصد موارد، تبلیغات در فضای پادکستها مزاحمت تلقی میشود.
YouGov در گزارشی که بهتازگی در سایت Marketing week منتشر کرده است، استقبال مخاطبان پادکستها را از تبلیغات در این فضا تبیین میکند. براساس نتایج این گزارش، اغلب افراد تبلیغات را در پادکستها عامل اختلال تلقی میکنند. این در حالی است که تنها ۱۴ درصد از کسانی که مخاطب پادکستها هستند، تبلیغات را مناسب این فضا میدانند.
نتایج این بررسی نشان میدهد که بیش از دو نفر از هر پنج شنونده (۴۲ درصد مواقع) تبلیغات پادکستها را به طول کل رد میکنند؛ نتایج همین تحقیق در سال گذشته نشان داد که ۳۶ درصد موارد از تبلیغات پادکستها رضایت نداشتند.
تقریباً یک نفر از هر پنج نفری که بهطور مرتب مخاطب پادکست هستند (۱۸%) تبلیغات در پادکست را مزاحمتآمیز مییابند اما به هر حال به آنها گوش میدهند؛ اگرچه این که انگیزه آنها حمایت از پادکست است یا واقعا نمیخواهند آن را رد کنند، مشخص نیست. ۱۴% از مخاطبان دائمی پادکستها میگویند تبلیغات را در پادکستها عامل مزاحمت نمیدانند اما برایشان جذابیتی نیز ندارد. (این آمار در سال ۲۰۱۹ با ۱۷% بود).
برندها چگونه در پادکستها تبلیغ میکنند؟
برندها معمولا تبلیغ در پادکستها را به گونهای انجام میدهند که امکان لینکدهی و تماس با برند در همه قسمتها وجود داشته باشد؛ در این حالت تمایل به رد کردن تبلیغ از سمت مخاطب کاهش مییابد.
تبلیغات پادکستها تا پیش از ظهور ابزارهای برنامهریزی، عمدتا توسط میزبان یا راوی پادکست خوانده میشد و صمیمیتی که در ارتباط میان میزبان و شنونده ایجاد شده بود، دلیل اصلی موفقیت تبلیغ بود. در حالی که در سال ۲۰۲۱ این ابزارهای برنامهریزی تنها ۱% از کل هزینههای تبلیغاتی پادکست را در برمیگرفت (براساس IAB)، پیشبینی میشود که تا سال ۲۰۲۴ تاثیرگذاری این ابزارها به سرعت رشد کند.
با توجه به اینکه بازگشت سرمایه (ROI) اهمیت بسیاری از جهت بازاریابی دارد، رد کردن تبلیغات پادکست مسئلهای مهم برای صاحبان پلتفرم و فعالان این حوزه است.
متن کامل این گزارش را از اینجا بخوانید.