دانا پرداز
گزارش‌ها

لذت اسکی در تابستان، مروری بر کمپین تبلیغاتی پاکشوما

کیمیا منصوری کیمیا منصوری
1 مهر 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
لذت اسکی در تابستان، مروری بر کمپین تبلیغاتی پاکشوما

اسکی، برف، یخ و هوای سرد آن هم در چله تابستان شاید فانتزی و رویای ساختگی ذهن آدمی برای فرار از گرمای تابستان باشد. پاکشوما که یکی از بازیگران بازار لوازم خانگی در ایران است، تابستان ۱۴۰۳ در شهر لوازم خانگی و باغ کتاب تهران یک کمپین BTL و از جنس برند اکتیویشن اجرا کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

به گزارش واحد برند و ارتباطات پاکشوما، پاکشوما کمپین تبلیغاتی تابستانی خود را با هدف جذب توجه مخاطبان هدف به ویژه قشر متوسط رو به بالا و نسل زد به محصول کولر گازی برگزار کرده است. کولر گازی‌های پاکشوما که در مقایسه با سایر محصولات جدید به حساب می‌آید، هنوز مانند دیگر محصولات این برند نظیر ماشین لباسشویی و ظرفشویی توسط مخاطبان شناخته نشده‌اند. پس به نظر می‌رسد این برند کمپین تبلیغاتی خود را به منظور افزایش آگاهی از برند و تقویت فروش کولرهای گازی اجرا کرده است. 

کولر گازی ممنوع التصویر است

نکته‌ای که نباید آن را از یاد برد این است که تبلیغات محیطی برای کولرهای گازی به دلیل مسائل مربوط به مصرف انرژی و قوانین مربوطه با محدودیت روبروست و امکان تبلیغات در رسانه‌های سنتی و ATL برای کولرگازی فراهم نیست، به نظر می‌رسد به همین دلیل است که پاکشوما در این کمپین به سراغ BTL وتبلیغات دیجیتال رفته است.

ایده اولیه پاکشوما برای این کمپین شامل استفاده از فناوری‌های نوین مانند واقعیت مجازی (VR) و گیمیفیکیشن (Gamification) برای ایجاد یک تجربه متفاوت و جذاب برای مخاطبان بوده است.

وقتی مخاطب در فصل تابستان و پس از طی کردن مسیر خودرو تا ورودی دوم باغ کتاب به سمت سالن‌های سینما و کتاب‌ها می‌رود، کمی که چشم بچرخاند با جمله «نگذارید گرما محدودتان کند» چشم در چشم می‌شود و سپس با اتاقک آبی آسمانی‌رنگی با نشان پاکشوما مواجه می‌شود. اولین قدم به داخل رودشو (Roadshow) همزمان است با صدای خرد شدن برف یخ‌زده زیر پایش و خنکی اتاقک باعث می‌شود فکر کند در یک یخچال بزرگ ایستاده؛ اسکی تجربه سخت‌دسترسِ زمستان و ناممکن تابستان، اینجا در دسترس مخاطب است. یک ویدئو مپینگ با طراحی فضای یک پیست اسکی کوهستانی که محیط اطراف با کولرهای گازی پاکشوما خنک و سرد شده. مخاطب عینک واقعیت مجازی (VR) را می‌زند و دسته‌های بازی را در دست می‌گیرد. بازی آغاز می‌شود، هرچه تندتر برود و مسیر مسابقه اسکی را زودتر طی کند و بتواند وارد لیست رکوردداران زیر ۲۰ ثانیه شود، جایزه نقدی ۱۰، ۱۵ و ۲۵ میلیونی می‌برد.

لذت اسکی در تابستان، مروری بر کمپین تبلیغاتی پاکشوما 1

تناقض به یاد می‌ماند

پاکشوما با انتخاب اسکی به عنوان بازی تجربه‌محور تبلیغاتی خود برای کمپین تابستانی، دست روی نقطه مهمی از ناخودآگاه مخاطب و حافظه تجربی-حسی او گذاشته است. از سوی دیگر رقابتی کردن روند این بازی تجربه‌محور توسط پاکشوما و قرار دادن جایزه نقدی، به جلب توجه بیشتر مخاطبان و به یادماندنی‌تر شدن این تجربه کمک کرده است.

اولین بخش یک کمپین دومرحله‌ای

کمپین تبلیغاتی پاکشوما برای محصول کولر گازی این برند در دو مرحله از ابتدای تابستان ۱۴۰۳ آغاز شد. مرحله اول این کمپین در «شهر لوازم خانگی» تهران که یکی از مهم‌ترین مراکز فروش لوازم خانگی در پایتخت است اجرا شد. هدف اصلی این مرحله، افزایش فروش کولرهای گازی در فصل اوج تقاضا برای این محصول بود. مخاطبان می‌توانستند ضمن انجام بازی تجربه‌محور طراحی شده، ووچر مخصوصی دریافت کنند که در صورت خرید کولر گازی پاکشوما بخشی از مبلغ خرید به حسابشان بازگردانده شود.

بیش از ۴۸۴۰ نفر در کمپین پاکشوما مشارکت کردند

به گزارش ارتباطات و برند پاکشوما، این کمپین توانست اهداف خود را در زمینه افزایش آگاهی از برند و تقویت فروش کولرهای گازی پاکشوما را محقق کند. بازخوردهای مثبت از مخاطبان، به‌ویژه در باغ کتاب تهران که طبق وبگاه این کمپین حدود ۵۰۰۰ نفر در این تبلیغات تجربه‌محور شرکت کرده‌اند، نشان داد که این کمپین تجربه‌ای متفاوت و جذاب را برای آن‌ها فراهم کرده است. این تجربه تبلیغاتی به پاکشوما کمک کرد تا جایگاه خود را در بازار کولرهای گازی تقویت کند و مخاطبان نسبت به محصول کولر گازی پاکشوما آگاه شوند. 

پاکت
به اشتراک بگذارید:
کیمیا منصوری
کیمیا منصوری
هنرهای دراماتیک را دوست داشتم و خواندم، روزنامه‌نگاری چندرسانه‌ای را انتخاب کردم و حالا خبر می‌نویسم. دی‌ام برد فرصتی است تا دنیای بازاریابی دیجیتال را روایت کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...