
نستله از بستهبندی جدید محصولات نسکافه رونمایی کرد


فهرست مطلب
برند نسکافه امروز در رویدادی با حضور اصحاب رسانه از بستهبندی جدید محصولات خود رونمایی کرد. به گفته مدیران نسکافه، این تغییرات ناشی از یک تغییر کلی در نگرش این مجموعه بوده است و نستله قصد داشته با این تغییرات المانهای بصری را سادهتر کند تا پیامهای اصلی نسکافه، شفافتر و موثرتر منتقل شوند.
به گزارش دیام برد، الناز سخائیان، مدیرعامل نستله ایران در ابتدای رویداد رونمایی از بستهبندی جدید نستله که با حضور خبرنگاران برگزار شد، ضمن اشاره به شکلگیری نسکافه به اولویت بالای اشتغالزایی و گسترش صنایع وابسته در این مجموعه اشاره کرد و گفت: «در حال حاضر حدود ۷۵۰ نفر به طور مستقیم در شرکت نستله ایران مشغول به فعالیت هستند. تلاش همیشگی ما کمک به رشد و توسعه اقتصاد جوامع محل فعالیتمان بوده است.»
روزانه ۴۳۰ میلیون فنجان نسکافه در جهان نوشیده میشود
طناز حسامی، معاون کسبوکار قهوه شرکت نستله ایران، در بخش دیگری از این مراسم با اعلام آمارهایی در مورد میزان مصرف قهوه فوری در جهان گفت: «روزانه در جهان بیش از ۲.۲ میلیارد فنجان قهوه مصرف میشود که نزدیک به نیمی از آن را قهوه فوری تشکیل میدهد. نکته قابل توجه این است که ۵۰ درصد از این قهوههای فوری، محصولات نسکافه هستند، به این معنی که روزانه حدود ۴۳۰ میلیون فنجان نسکافه در جهان و دو میلیون فنجان در ایران نوشیده میشود».
لحن برند از حالت کلاسیک فاصله گرفت
حسامی با بیان اینکه تغییرات اخیر بخشی از یک استراتژی جهانی بوده است، تاکید کرد: «نستله از سال گذشته کمپین جدیدی را با عنوان «دنیاتو بساز»، برگزار کرد که ما اخیرا به آن پیوستهایم و در چارچوب این رویکرد و بر اساس یک استراتژی جهانی، بستهبندی و لحن برند نسکافه بازطراحی شد. لحن برند از حالت کلاسیک فاصله گرفته و حالا مدرنتر و نزدیکتر به سلیقه نسل جوان است. در طراحی جدید، المانهای بصری سادهتر شدهاند تا پیامهای اصلی نسکافه شفافتر و موثرتر منتقل شوند.»
معاون کسبوکار قهوه شرکت نستله ایران در بخش دیگری از سخنان خود به تغییرات طعم محصولات و تستهای انجام شده اشاره کرد و افزود: « برای هماهنگی بیشتر با ذائقه مصرفکنندگان ایرانی، تستهای گستردهای انجام دادیم و در نهایت نمونههایی اجازه تولید گرفتند که موفق شدند رضایت بیش از ۶۰ درصد شرکتکنندگان را جلب کنند.»

بستهبندی جدید محصولات نسکافه
این تغییر یک تغییر کلی در نگرش است
حسامی در رابطه با بستهبندی جدید محصولات نسکافه گفت: «این تغییر برای ما یک تغییر در نگرش کلی برند است و فقط یک تغییر بسته بندی نیست. هدف ما این است که لحن جدیدی را وارد مکالماتمان با مصرفکننده کنیم.»
او با اشاره به اینکه بستهبندی درواقع اولین و تنها رسانه ماست که مصرفکننده در شلف فروشگاه با آن برخورد میکند، گفت: «بستهبندی جدید تغییرات مهم و گستردهای دارد و یکی از این تغییرات جدید این است که یک هاب و دایره قهوهای رنگ از لوگو حذف شده و مهمترین المانی که واردشده اکسان نسکافه روی لوگوست. در کنار همه این موارد تمام المانهای بستهبندی سادهسازی شدهاند.»
در حال حاضر برنامهای برای اجرای کمپین وجود ندارد
حسامی در پاسخ به سوال دیام برد مبنی براینکه آیا برند نستله برای اجرای کمپین تبلیغاتی و ارتباطی برای شناساندن این بستهبندیهای جدید برنامهای دارد یا خیر، پاسخ داد: «در حال حاضر برای به اشتراک گذاشتن بستهبندی جدید با مخاطبانمان برنامهای برای اجرای کمپین نداریم و سعی میکنیم در نقاط فروش و در همان نقاطی که در واقع مصرفکننده تصمیم میگیرد که کدام برند را انتخاب کند؛ این بستهبندی جدید را معرفی کنیم.»
به گفته او این رویکرد بر اساس شناخت دقیق از لحظه و محل تصمیمگیری مصرفکننده طراحی شده است؛ جایی که تأثیرگذاری بر ذهنیت و انتخاب مخاطب، بالاترین شانس را برای نستله دارد.
او درباره چگونگی معرفی این بستهبندی به مخاطبان گفت:« «ما روی بستهبندی محصول، اطلاعات کامل درباره تغییر ظاهر محصول را درج کردهایم. در عین حال، در وبسایت برند نیز این تغییرات توضیح داده میشود. تیم ارتباط با مشتری ما نیز کاملاً آماده پاسخگویی به سؤالات احتمالی مخاطبان است. در آیندهای نزدیک، حتماً کمپینهای بزرگتری نیز برای پوشش بیشتر برگزار خواهد شد.

مطالب پیشنهادی

بهترین ابزارها و روش های تحلیل فروش سازمان
