گزارش سال ۹۹ شبکه تبلیغاتی «مدیااد»

⏱زمان مطالعه: 4 دقیقه

شبکه تبلیغات دیجیتال مدیااد گزارشی از آمار و ارقام خود را مربوط به تبلیغات وبسایت‌های ایرانی در سال ۹۹ منتشر کرده است که صاحبین کسب‌وکار و دیجیتال مارکترها بهتر بتوانند برای کمپین‌های تبلیغاتی خود برنامه‌ریزی کنند. مدیااد، یک شبکه تبلیغات آنلاین ایرانی است که به صاحبان کسب‌وکارها و برندها کمک می‌کند تا تبلیغات خود را در وبسایت‌های ایرانی به مخاطبان هدفشان نمایش دهند و همچنین، به صاحبان وبسایت‌های ایرانی کمک می‌کند تا به درآمدزایی از طریق نمایش تبلیغ برسند.

چکیده‌ایی از مطالب بخش‌های این گزارش را برایشما مخاطبین و مارکترها در اینجا آورده‌ایم:
همچنین می‌توانید گزارش کامل را از اینجا دانلود کنید.

مدیااد در یک نگاه

بیش از ۶۰ میلیون کاربر در طول ماه تبلیغات مدیااد در سایت‌های مختلف را می‌بینند و بیش از ۲هزار وبسایت، همکار تجاری مدیااد هستند و جایگاه‌های تبلیغاتی خود را در اختیار این شبکه تبلیغاتی گذاشته‌اند.

تغییرات سالیانه میزان نمایش تبلیغات (impression) در مدیااد

توزیع ترافیک تبلیغاتی مدیااد در طول شبانه روز

طبق داده‌های استخراج‌شده از مدیااد، ساعت ۱۵ و بعد از آن ۱۳، ۱۶ و ۱۲ شب تایمی‌ست که کاربران ایرانی در سایت‌ها وقت بیشتری می‌گذرانند.

ساعات اوج و افت ترافیک تبلیغات مدیااد (بر ساس تعداد کلیک)

در تابستان سال گذشته ساعاتی که کاربران بیشترین میزان کلیک را بر روی تبلیغات داشته‌اند بین ساعات ۱۴ تا ۱۶ عصر بوده و کمترین میزان آن نیز ۴ تا ۶ صبح بوده است. در پاییز سال ۹۹ کاربران بین ساعات ۱۳ تا ۱۴ ظهر بیش از زمان‌های دیگر شبانه‌روز بر روی تبلیغات کلیک کرده‌اند و میزان کلیک بین ساعت ۳ تا ۵ صبح در کمترین مقدار خود بوده است. بیشترین مقدار کلیک بر روی تبلیغات وبسایت در زمستان ۹۹ در دو نوبت ۱۳ تا ۱۴ ظهر و ۱۹ تا ۲۳ شب بوده و کاربران همچنان بین ساعت ۳ تا ۵ صبح چندان تعاملی با تبلیغات آنلاین نداشته‌اند. و اما در بهار امسال، مشابه تابستان گذشته بیشترین آمار کلیک بر روی تبلیغات آنلاین در وبسایت‌ها بین ساعات ۱۴ تا ۱۶ عصر اتفاق افتاده است و کمترین مقدار آن نیز بین ساعات ۵ تا ۷ صبح بوده است.

توزیع ترافیک تبلیغاتی مدیااد به تفکیک دستگاه

۸۷درصد کاربرانی که تبلیغات مدیااد را دیده‌اند، از طریق موبایل دیده‌اند که عدد بسیار بالاییست و نشان می‌دهد تمرکز پابلیشرهای مدیااد کاربران گوشی‌های موبایل است.

توزیع ترافیک تبلیغاتی مدیااد به تفکیک سن کاربران

توزیع ترافیک تبلیغاتی مدیااد به تفکیک جنسیت کاربران

درصد ترافیک آقایان در سال ۹۹، ۶۷ درصد و خانم‌ها ۳۳ درصد بوده است.

تغییرات تعداد وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده تبلیغات مدیااد

تغییرات درآمد ناشران مدیااد

مدیااد، در فاصله زمانی میان اردیبهشت ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان فِراد (کلیک تقلبی) را در تبلیغات وبسایت تشخیص داده و هزینه آن‌ها را به مشتریان بازگردانده است. در همین فاصله یک ساله، درآمد ناشران مدیااد بیش از ۱۳۵٪ رشد داشته است.

قیمت کلیک در کمپین‌های تبلیغاتی

دانستن قیمت کلیک در تبلیغات کلیکی این امکان را برای تبیلغ‌دهندگان ایجاد می‌کند که کمپین‌هایشان را بر مبنای صحیح‌تری اجرا نمایند. کلیک گرفتن روی دسکتاپ گران‌تر از کلیک گرفتن در موبایل است.

تغییرات تعداد کمپین‌های پرداخت به ازای اکشن (CPA)

کمپین‌های CPA یا Click Per Action آن دسته از تبلیغات هستند که در آن‌ها تبلیغ‌کننده در ازای هر عمل (اکشن)، هزینه می‌پردازد. این اکشن یا عمل می‌تواند فرآیند نهایی کردن خرید به‌دست کاربر، ثبت نام، نصب اپلیکیشن یا مواردی نظیر این‌ها باشد. بودجه مصرف شده به ازای هر بازه قیمتی در کمپین‌های اکشنی در سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، تعداد کمپین‌هایی که در آن‌ها به ازای هر اکشن، ۱۰ هزار تومان بودجه مصرف شده بیشتر از بقیه بوده و درصد آن ۸۱.۵ است. ۷.۸٪ از کمپین‌های CPA متعلق به آن دسته از تبلیغات بوده که در آن به ازای هر عمل ۹ هزار تومان هزینه شده است. و به همین منوال درصدهای کمتری به اکشن‌های ۸ تا ۲ هزار تومانی مربوط می‌شوند.

تغییرات تعداد اکشن‌های محقق شده در مدیااد

گزارش‌ها نشان داده است که بیشتربن اکشن‌های محقق شده (معمولا جذب سرنخ Lead) مربوط به ماه‌های خرداد، آبان، دی‌ و اسفند بوده است.

برای مطالعه کامل این گزارش اینجا کلیک کنید.

وبینار برندسازی دیجیتال برای استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید