پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن

مرجان عبدی مرجان عبدی
20 فروردین 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه
حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن
زمان مطالعه: 5 دقیقه

گزارش سالانه جاب ویژن که با کمک نظرات بیش از ۱۰۰ هزار نفر شاغل تهیه شده، میزان حقوق مشاغل مختلف در سال ۱۴۰۲، انتظارات افراد نسبت به حقوق دریافتی در سال ۱۴۰۳ و همچنین داده‌های دیگری درباره حقوق انواع مشاغل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در انتهای هر سال جاب ویژن با برگزاری یک نظرسنجی درباره میزان حقوق و انتظارات افراد فعال در حوزه‌های مختلف برای حقوق سال آینده، گزارشی تهیه می‌کند. گزارش سراسری میزان افزایش حقوق در سال ۱۴۰۳ به کارکنان و کارفرمایان کمک می‌کند درک درستی از میزان درآمد هر شغل، سطح ارشدیت شغل و شهر محل اشتغال داشته باشند و بتوانند با کنار گذاشتن انتظارات غیر واقعی با همدیگر به توافق برسند.

در ابتدای گزارش می‌خوانیم عمده نتایج این گزارش بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده در نظرسنجی حقوق و دستمزد جاب‌ویژن (برگزار شده در نیمه دوم اسفند ۱۴۰۲ و نیمه اول فروردین ۱۴۰۳) به دست آمده است. با توجه به اینکه شرکت‌کنندگان در نظرسنجی نمونه معرف (تصادفی) کاملی از کل بازار کار ایران نیستند، نتایج این گزارش ممکن است به طور کامل نمایان‌گر وضعیت بازار کار ایران نباشد. با این حال امیدواریم نتایج به دست آمده به اندازه کافی حاوی نکات قابل تامل و مفید بوده باشد. مقایسه نتایج گزارش سال گذشته با حقوق‌های محقق شده نشان می‌دهد تا حد خوبی نتایج گزارش پیشبینی کننده واقعیت است.
تمرکز این گزارش شاغلان بخش خصوصی رسمی است و کارمندان دولت یا نهادهای حکومتی، کارگران و کارمندان با حداقل حقوق کار، شاغلان بنگاه‌های خرد یک یا چند نفره، و شاغلان بخش غیررسمی در این گزارش پوشش داده نشده‌اند.  گزارش کامل را از اینجا بخوانید.

دیجیتال مارکتینگ و سئو

در بخش دیجیتال مارکتینگ و سئو این گزارش ۱۱۰۴ فرد شاغل در این حوزه شرکت داده شده‌اند. نمونه مشاغل بررسی شده در این بخش از گزارش در حوزه‌های کارشناس دیجیتال مارکتینگ، کارشناس سئو، مدیر واحد دیجیتال مارکتینگ، مدیر سئو و مدیر کمپین‌های تبلیغاتی بوده‌اند.

افراد شاغل در تهران در پوزیشن کارشناس دیجیتال مارکتینگ و سئو

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 1

افراد شاغل در تهران در پوزیشن کارشناس ارشد دیجیتال مارکتینگ و سئو

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 2

افراد شاغل در تهران در پوزیشن مدیر دیجیتال مارکتینگ و سئو

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 3

برای اطلاع از گزارش حقوق و دستمزد افراد در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو در شهرهای بزرگ و کوچک، نسخه کامل گزارش را مطالعه کنید.

فروش و بازاریابی در سطوح کارشناسی و مدیریتی

در بخش فروش و بازاریابی در سطوح کارشناسی و مدیریتی این گزارش ۳۸۲۶ فرد شاغل در این حوزه شرکت داده شده‌اند. نمونه مشاغل بررسی شده در این حوزه کارشناس بازاریابی، کارشناس مارکتینگ، مدیر مارکتینگ، مدیر برند،  سرپرست تحقیقات بازار  و کارشناس تحقیقات بازار بوده‌اند.

افراد شاغل در تهران در پوزیشن کارشناس فروش و بازاریابی

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 4

افراد شاغل در تهران در پوزیشن کارشناس ارشد فروش و بازاریابی

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 5

افراد شاغل در تهران در پوزیشن مدیر فروش و بازاریابی

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 6

رشد حقوق بخش خصوص بیش از تورم و دولتی کمتر از تورم

در ۱۴۰۲، میانه حقوق دریافتی در بخش خصوصی ٪۶ از تورم پیشی گرفته است. حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 7

به طور کلی میانه حقوق دریافتی بخش خصوصی نسبت به سال ۱۳۹۹، ۳/۳ برابر شده است.

حداقل حقوق کارکنان دولت با ٪۱۸۰ رشد، ٪۲ از تورم عقب است. حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 8

در سال ۱۴۰۰، حداقل حقوق کارکنان دولت از تورم۱۵٪ عقب ماند و این فاصله در سال ۱۴۰۱ جبران شد، در سال ۱۴۰۲ افزایش حقوق کارکنان تقریبا با نرخ تورم برابر بوده است. در پایان بازهی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲، حداقل حقوق کارکنان دولت از تورم در این بازه، فاصله‌ای حدودا دو درصدی دارد.

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 9

بررسی عوامل اثرگذار بر حقوق و دستمزد حقوق و دستمزد در ایران

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 10

تحلیل‌های جاب‌ویژن حاکی از آن است که گروه شغلی، سطح ارشدیت و سابقه کاری موثرترین عوامل بر حقوق و دستمزد هستند و هر کدام به تنهایی می‌توانند تاثیر دو تا سه برابری بر حقوق داشته باشند. همچنین، شهر محل کار و نوع دانشگاه نیز بر حقوق دریافتی افراد تاثیر دارند. در این گزارش به نقش جنسیت و تحصیلات در حقوق و دستمزد پرداخته نشده است.

گروه شغلی

برنامه‌نویسان بیشترین میزان افزایش را نسبت به سال ۱۳۹۹ داشته‌اند.

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 11

به دلیل رشد جدی صنعت فناوری اطلاعات و شرکت‌های فعال در این حوزه، موقعیت‌های شغلی مربوط به آن، هم رشد زیادی را تجربه کرده‌اند و هم حقوق‌های بالایی دارند.

سطح ارشدیت

سطح ارشدیت، اثرگذارترین عامل بر حقوق: افزایش سطح ارشدیت می‌تواند میانه حقوق را تا ۳ برابر و نرخ افزایش حقوق را تا ۷۰٪ بیشتر کند.

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 12

حقوق مدیران در سال ۱۴۰۳، ۳ برابر حقوق کارکنان خواهد بود. حقوق مدیران در سال ۱۴۰۳ بیش از ۴/۹ برابر (۳۹۰٪ رشد) سال ۱۳۹۹ خواهد بود که به نسبت کارمندان (۴/۲ برابر معادل ۳۲۰ ٪ رشد) ۷۰ درصد بیشتر است.

سابقه کاری

افراد با سابقه بیش از ۱۰ سال ۲ برابر افراد کم تجربه حقوق دریافت خواهند کرد.

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 13

بیشترین افزایش حقوق نسبت به سال ۱۳۹۹ متعلق به افراد با سابقه ۲ تا ۵ سال است که معادل ۴/۵ برابر حقوق ( ٪۳۵۰ رشد) است. کمترین میزان افزایش نسبت به سال ۱۳۹۹، متعلق به افراد با سابقه کمتر از ۲ سال یا بیشتر از ۱۰ سال است که معادل با ۴ برابر شدن حقوق (٪۳۰۰ رشد) است.

شهر محل کار

میانه حقوق در تهران ٪۳۰ بیشتر از سایر شهرها است.

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 14

میانه حقوق کارکنان بخش خصوصی در تهران ۳۰٪ بیشتر از سایر شهرها است. میانه حقوق در شهرهای بزرگ و کوچک تفاوتی با هم ندارد. همچنین مقدار رشد حقوق نسبت به سال ۱۳۹۹ در تهران و سایر شهرها تقریبا برابر است و ۴/۶ برابر شده است که معادل با ٪۳۶۰ رشد است.

نوع دانشگاه

دانشگاه محل تحصیل، کمترین اثر بر میانه حقوق: میانه حقوق فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی و آزاد برابر است و تنها ٪۱۰ از سایر دانشگاه‌ها بیشتر است.

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 15

فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی و آزاد حقوق برابری دریافت می‌کنند. فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی و آزاد تنها ٪۱۰ از فارغ التحصیلان دانشگاه علمی-کاربردی، پیام نور و غیر انتفاعی حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. نوع دانشگاه محل تحصیل تاثیر قابل توجهی بر میزان حقوق افراد ندارد.

 

در انتهای گزارش در بخش جامعه آماری گزارش می‌بینیم که جنسیت ۶۸ درصد شرکت‌کنندگان گزارش آقا بوده است، ۵۵درصد افراد از شهر تهران بوده‌ند، ۵۷ درصد در پوزیشن کارشناس در این گزارش شرکت کرده‌اند و ۳۳ درصد آنها بیش از ۱۰ سال سابقه کار داشته‌اند.

حقوق دسته بازاریابی و فروش از دیجیتال مارکتینگ بیشتر است؛ گزارش حقوق و دستمزد جاب‌ویژن 16

در صورت تمایل گزارش کامل را می‌توانید از اینجا بخوانید.

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک