در پنل گفتگوی اولویتهای روابط عمومی دیام برد مطرح شد: ارتباط PR با مدیرعامل یک مهارت نرم است
فهرست مطلب
پنل گفتگوی دیام برد در الکامتاکز با موضوع مدیریت افکار عمومی و اولویت واحدهای روابط عمومی با حضور جمال احمدی به عنوان گرداننده پنل، احمد واحدی، استراتژیست روابط عمومی و سهند فردی، مدیر ارتباطات سازمانی گروه کوبل به عنوان سخنران برگزار شد.
احمد واحدی، استراتژیست روابط عمومی در این پنل با اشاره به اینکه رسانه تمام هدف روابط عمومی نیست بلکه یکی از ابزارها برای رسیدن به اهداف است، گفت: «صرفا حضور در رسانهها خروجی کار به حساب نمی آید بلکه نتیجه حضور در رسانه است که اهمیت دارد.»
او همچنین توضیح داد که رفتار مدیران یک سازمان بازتاب گسترده داشته و روی خوشنامی برند تاثیر دارد.
سهند فردی، مدیر ارتباطات سازمانی گروه کوبل نیز در این پنل اشاره کرد که روابط درون سازمانی با منابع انسانی مرز باریکی دارد. روابط عمومی واحد اجرایی HR نیست بلکه در کنار آن میتواند به روابط درون سازمانی کمک کند.
تبعات رفتار مدیران بر خوشنامی برند تاثیر دارد
واحدی در ادامه به رابطه بین روابط عمومی و مدیرعامل سازمان اشاره کرد و گفت: «روابط عمومی گاهی باید حتی مدیرعامل را راهبری کند. یعنی به او بگوید کجا برود و کجا نرود. چه بگوید و چه نگوید. چراکه تبعات رفتار مدیران روی خوشنامی برند تاثیر دارد. در واقع صفحه توییتر مدیر یک سازمان صفحه شخصی نیست و هر حرفی زده شود، بر ذهنیت مردم نسبت به برند اثرگذار است.»
او همچنین درباره ویژگیهای نامناسب برخی مدیران گفت: «درخواست KPI عددی، و گوش ندادن به توصیههای روابط عمومی از رفتارهای نامناسب یک مدیر است.»
فردی نیز با اشاره به اینکه روابط عمومی در یک سازمان باید با تمام قسمتها و مدیران سازمان تعامل داشته باشد، توضیح داد: «مدیر روابط عمومی همواره باید این توانایی را داشته باشد که با مدیران سایر واحدها در تعامل باشد و علاوه بر شنیدن حرفهای آنان، چالشهایشان را بشناسد. ارتباط پیآر با مدیران بیش از آنکه بعد فنی داشته باشد، یک مهارت نرم است.»