گزارش سال ۱۴۰۰ «دیجی‌پی» منتشر شد

دیجی پی
⏱زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به گزارش دی‌ام برد، دیجی‌پی در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ گزارشی از عملکرد سالانه خود منتشر کرد که در آن جزئیات مهم و جذابی برای مارکترها و علاقه‌مندان به این حوزه یافت می‌شود. این گزارش با استناد به آمار ارائه‌شده از سوی واحدهای کسبوکار، تجربه مشتریان، بازاریابی، پشتیبانی مشتریان، تکنولوژی و داده گردآوری شده است. قابل توجه است که آمار موجود در این گزارش، مربوط به فعالیت دیجی‌پی از ۱ دی سال ۱۳۹۹ تا ۳۰ آذر سال ۱۴۰۰ است.

دیجی‌پی در یک نگاه

دیجی‌پی بستری برای انجام و هدایت انواع فرآیندها و فعالیت‌های پرداخت موبایلی است. این شرکت از سال ۱۳۹۷ و با سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا شروع به کار کرد و از آن پس تا به امروز، با ۲۰۰ نفر نیروی انسانی، خدمات و امکانات خود را گسترده کرده است. به صورت کلی، عملکرد دیجی‌پی در سالی که گذشت را می‌توانید در یک نگاه ببینید.

دیجی‌پی

نخستین اپلیکیشن دیجی‌پی در پاییز ۹۷ و با امکاناتی محدود همچون خرید شارژ و بسته اینترنتی، پرداخت قبض و انتقال وجه به صورت کارت به کارت لانچ شد. به گفته دیجی‌پی، این اپلیکیشن حالا به یک «سوپراپلیکیشن» با انواع مختلفی از سرویس‌های پرداختی و مالی تبدیل شده است.

فانل فروش دیجی‌پی!

به گفته دیجی‌پی تعداد ۵,۷۱۶,۵۴۱ کاربر از صفحه خرید اقساطی دیجی‌پی بازدید کرده‌اند. در بخش دیگری از گزارش عنوان کرده که ۴۴۶,۵۲۲ نفر برای خرید اقساطی درخواست ثبت کرده‌اند. و در نهایت در قسمت دیگری از گزارش آمده که بیش از ۸۸ هزار اعتبار به کاربران دیجی‌پی ارائه شده (سفارشات نهایی). در نتیجه نرخ تبدیل بازدید به سفارش اولیه ۷.۸ درصد و نرخ تبدیل سفارش اولیه به سفارش نهایی ۱۹.۷ درصد است که شاخص‌های مهمی به‌خصوص برای بازیگران بازار خرید اقساطی در کشور است.

ساعات استفاده کاربران از دیجی‌پی

طبق آمار منتشرشده، کاربران دیجی‌پی بیشترین مراجعه به اپلیکیشن و استفاده از خدمات را در ساعات عصر به بعد روز سه‌شنبه دارند.

دیجی پی

پرسونای مخاطب در دیجی‌پی

طبق آماری که دیجی‌پی در این گزارش در اختیار مخاطبان گذشته است، عمده کاربران دیجی‌پی را آقایان با میزان ۷۸ درصدی تشکیل می‌دهند.

دیجی‌پی

به لحاظ سنی، ۳۸ درصد از کاربران دیجی‌پی، افراد ۱۸ تا ۲۴ هستند که بزرگ‌ترین گروه کاربر این اپلیکیشن محسوب می‌شوند. گروه ۲۵ تا ۳۴ با ۳۴ درصد، در یک رقابت نزدیک در رتبه بعدی قرار دارد.

دیجی پی

ابزار اصلی کاربران برای مراجعه، تلفن همراه (۹۰ درصد) و عمدتا با سیستم عامل اندروید (۷۷ درصد) است.

بازخورد کاربران به دیجی‌پی

دیجی‌پی

دیجی‌پی به ما می‌گوید که در سال ۱۴۰۰، سه میلیون فرم نظرسنجی برای کاربران خود ارسال کرده است که نزدیک به ۶ درصد از کاربران در این نظرسنجی‌ها مشارکت کرده‌اند. ۵۳ درصد از این شرکت‌کنندگان، استفاده از دیجی‌پی را به دیگران پیشنهاد کرده‌اند.

علایق کاربران

خرید اقساطی از آن دسته خدماتی بود که در ابتدا در دیجی‌پی وجود نداشت و تقریبا پس از گذشت یک سال از لانچ شدن، در پاییز ۱۳۹۸ به کلیت دیجی‌پی اضافه شد. کاربران با استفاده از این خدمت، می‌توانند به صورت مستقیم از دیجی‌کالا خرید قسطی داشته باشند.

دیجی‌پی
طبق این گزارش، «گوشی موبایل» محبوب‌ترین دسته در کالاها خریداری‌شده اقساطی است.

در دسته‌هایی که در خرید اقساطی بیشترین محبوبیت را بین کاربران دارند، دوربین عکاسی با کمترین و گوشی موبایل با بیشترین میزان محبوبیت شناخته شد.

تیم پشتیبانی دیجی‌پی

مرکز پشتیباﻧﯽ و خدمات مشتریان در دیجی‌پی، وظیفه پاسخ‌گویی به تماس مشتریان و برقراری ارتباط با آن‌ها در تمام مراکز تماس شامل شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت، اپلیکیشن و مرکز تلفن را به عهده دارد.

دیجی پی
عملکرد تیم پشتیبانی و خدمات مشتریان دیجی‌پی در سال ۱۴۰۰

به گفته دیجی‌پی، همه‌گیری کرونا و تاثیراتی که بر نیازهای و درخواست‌های مشتریان گذاشت در کنار شرایط دورکاری، باعث شده بود که مرکز عملیات دیجی‌پی در سال ۱۴۰۰ روزهای پرچالشی داشته باشد.

رسانه‌های اجتماعی دیجی‌پی

دیجی‌پی توانسته است در سال ۱۴۰۰، حضور فعال و موثری در رسانه‌های اجتماعی داشته باشد.

دیجی‌پی

این گزارش به تاثیرات کرونا، رویدادهای دیجی‌پی، مسئولیت اجتماعی، سرویس‌های اعتباری و اقتصاد دیجیتال در ایران به تفصیل پرداخته شده است. برای دیدن جزئیات بیشتر از آمارها اینجا و برای دسترسی به گزارش کامل دیجی‌پی، اینجا کلیک کنید. می‌توانید برای دیدن گزارش‌های سالانه بیشتر از کسب‌وکارها، بخش «گزارش‌ها» در رسانه دی‌ام برد را ببینید.

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید