سهم ۷ درصدی محصولات لبنی از تبلیغات محیطی مواد غذایی و نوشیدنی
فهرست مطلب
مجموعه پژوهش بازار امروز (emrc) یکی از گزارشهای دورهای خود، وضعیت تبلیغات محیطی محصولات لبنی را در فصل پاییز ۱۴۰۲ بررسی کرده است. در این گزارش مطرح شده است که برند عالیس سهمی ۱۰۰درصدی از تبلیغات محیطی محصول دوغ را داشته است و بهصورت کلی بیشترین میزان تبلیغ برای محصول پنیر صورت گرفته است.
طبق گزارشی که emrc در اختیار دیام برد قرار داده است، از میان ۷۲۰ اکران محیطی در گروه محصولی مواد غذایی و نوشیدنی در فصل پاییز ۱۴۰۲، محصولات لبنی با ۵۵ اکران محیطی، سهمی ۷ درصدی داشتهاند. در این مطلب مروری بر «گزارش بررسی تبلیغات محیطی محصولات لبنی» خواهیم داشت.
بیشترین میزان تبلیغ برای محصول پنیر صورت گرفته است
لازم به ذکر است که در این گزارش شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز مورد بررسی قرار گرفتهاند و پس از تهران، بیشترین اکران تبلیغات محیطی محصولات لبنی در تبریز رقم خورده است.
محصولات اکران شده از رسته لبنیات شامل پنیر، دوغ، شیر، کره، کشک، ماست و محصولات لبنی بوده است. مساحت اختصاص یافته به رسته محصولات لبنی در حدود ۱۳۰۵ متر مربع بوده که این میزان فضا روی ۲۳ سازه منحصر به فرد اکران شده است.
بیشترین میزان تبلیغ برای محصول پنیر و بیشترین فضای اکران نیز برای محصولات لبنی (اکران همه محصولات لبنی در کنار هم) صورت گرفته است.
مهم: محصولات لبنی یعنی آن تبلیغ برای مجموعهای از محصولات لبنی بوده، نه یک محصول خاص مانند شیر.
توزیع ماهانه اکران محصولات لبنی به شرح زیر صورت گرفته است که بیشترین میزان اکران در آذرماه بوده است:
عالیس، سهم ۱۰۰درصدی از تبلیغات محیطی محصول دوغ داشته است
با بررسی برندهایی که تبلیغات محیطی محصولات لبنی در پاییز ۱۴۰۲ انجام دادهاند، نتایج زیر به دست آمده است:
- برندهای فعال برای محصول پنیر به ترتیب کاله، پگاه، کالین، آنا و روزانه بودهاند.
- تنها برند عالیس محصول دوغ را در تبلیغات محیطی خود قرار داده است و سهمی ۱۰۰درصدی از تبیلغات محیطی محصول دوغ داشته است.
- برندهای میهن و صباح تمام محصولات لبنی را در اکران محیطی نشان دادهاند و به صورت تکمحصولی فعالیت نکردهاند.
سازههای عرشههای پل سواره و بیلبوردها، محبوبترین سازهها برای محصولاتلبنی بودهاند. همچنین سازه عرشههای پل سواره محبوبترین سازه تبلیغات برای پنیر بوده است.