سنجاب
گزارش‌ها
براساس بینش‌های مصرف‌کننده ۲۰۲۴ موبایل:

فروشگاه‌های پوشاک، بیشترین میزان پیامک را ارسال می‌کنند

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
18 آذر 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فروشگاه‌های پوشاک، بیشترین میزان پیامک را ارسال می‌کنند

آمارهای جدید نشان می‌دهد که علی‌رغم باور رایج جامعه نسبت به پیامک‌های تبلیغاتی، ۶۰ درصد افراد تمایل دارند تا حداقل هفته‌ای یکبار از برندها پیام دریافت کنند و ۷۵ درصد نیز توسط پیامک‌ها ترغیب به خرید می‌شوند.

به گزارش دی‌ام برد و به نقل از Vibes، در حال حاضر، موبایل‌ها به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره مصرف‌کنندگان تبدیل شده‌اند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد، برندهایی که می‌خواهند با مصرف‌کنندگان ارتباط مؤثر برقرار کنند و آن‌ها را از تخفیف‌ها و پیشنهادهای خود، آگاه کنند، باید به بهترین شکل از طریق کانال‌های موبایلی مانند SMS، MMS و کیف پول استفاده کنند. در این گزارش (که توسط Vibes منتشر شده) بررسی شده کاربران موبایل چگونه با برندها تعامل می‌کنند و چقدر تمایل به ارتباطات مداوم از طریق پیامک (SMS/MMS) دارند.

۶۰ درصد افراد تمایل دارند تا هفته‌ای یک‌بار از برندها پیامک دریافت کنند

پیام‌رسانی از طریق تلفن همراه همچنان یکی از محبوب‌ترین کانال‌های بازاریابی در صنایع مختلف محسوب شده و استفاده از این ابزار روزبه‌روز در حال گسترش و رشد است.

  • مشتریان انتظار دارند که برندها به طور منظم و از طریق پیامک با آن‌ها در ارتباط باشند. ۶۰ درصد افراد تمایل دارند تا حداقل یک‌بار در هفته این ارتباط برقرار شود.
  • استفاده از پیامک همچنان دارای پتانسیل رشد است، چرا که ۷۵ درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند در اغلب اوقات پیام‌های متنی آن‌ها را به خرید از برندها تحریک می‌کند.
  • در گذشته کیف پول موبایل عمدتاً برای ذخیره کارت‌های اعتباری استفاده می‌شد، اما حالا ۵۲٪ از مصرف‌کنندگان از کیف پول موبایل برای ذخیره اقلام دیگری مانند کارت‌های وفاداری، پیشنهادها یا کوپن‌ها، کارت‌های هدیه و بلیت‌های رویدادها استفاده می‌کنند.
  • کیف پول موبایل باعث افزایش مراجعه مشتریان به فروشگاه‌ها برای برندها شده است. ۵۴ درصد از مصرف‌کنندگان با استفاده از پیشنهادها موجود در کیف پول موبایل خود از فروشگاه‌های فیزیکی خرید کرده‌اند و نزدیک به ۶۰٪ از آن‌ها هنگام خرید حضوری از کارت وفاداری کیف پول موبایلشان استفاده کرده‌اند.
  • همچنین مصرف‌کنندگان گفته‌اند که بیشترین پیامک‌های تبلیغاتی را از چه کسب‌وکارهایی دریافت کرده‌اند. در صدر این لیست فروشگاه‌های لباس و کفش با ۶۰ درصد قرار دارد.

فروشگاه‌های پوشاک، بیشترین میزان پیامک را ارسال می‌کنند 1

محتوای پیام‌ها مهم‌تر از تعدادشان است

مربوط بودن محتوا نقش کلیدی در حفظ بلندمدت مشتریان دارد. چرا که بیش از یک‌چهارم مصرف‌کنندگان می‌گویند که تعداد پیامک‌ها برایشان مهم نیست، به شرطی که پیام برای آن‌ها مفید باشد. همچنین ۷۱٪ از مصرف‌کنندگان می‌گویند که دریافت پیام‌ها یا به‌روزرسانی‌های زیاد از برندها، مهم‌ترین دلیل عدم تمایل آن‌ها به دریافت پیامک از برندهاست.

اگر برندها در ارتباطات خود با مشتریان موبایلی دقت و هدف‌گذاری داشته باشند، نه‌تنها بیشتر مصرف‌کنندگان اهمیتی به تعداد پیام‌هایی که دریافت می‌کنند نخواهند داد، بلکه این کار منجر به افزایش درآمد برند نیز خواهد شد.

فروشگاه‌های پوشاک، بیشترین میزان پیامک را ارسال می‌کنند 2

آدام پرایس، مدیر ارشد مهندسی نرم‌افزار در این باره می‌گوید: «برقراری تعامل از طریق پیامک (SMS) بسیار سریع‌تر از ایمیل است و Vibes به ما کمک کرده تا از این قابلیت بهره‌برداری کنیم. حالا می‌توانیم به‌صورت هم‌زمان و به شیوه‌ای کارآمدتر به تعداد بیشتری از افراد دسترسی پیدا کنیم.»

مطابق این گزارش، پیام‌رسانی موبایلی فرصتی حیاتی برای برندها در سال ۲۰۲۴ است تا روابط خود را با مصرف‌کنندگان تقویت کنند.
البته این کار به این سادگی‌هایی که به نظر می‌آید نیست و یک چالش مهم دارد: برقراری ارتباط مؤثر و اشتراک‌گذاری تبلیغات محصول با مشتری، بدون آنکه آن‌قدر زیاد باشد که مشتری را خسته کرده و باعث انصراف او از دریافت پیامک شود.

گزارش کامل را می‌توانید از اینجا بخوانید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...