پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها اخبار

علی برومند، مدیر توسعه مشتریان یونیلیور: ۳۵ درصد مردم خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای را ترجیح می‌دهند

مهسا بهادری مهسا بهادری
31 مرداد 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
علی برومند، مدیر توسعه مشتریان یونیلیور: ۳۵ درصد مردم خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای را ترجیح می‌دهند
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در هفتمین نشست تخصصی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، درباره موضوعات کلیدی واحد بازاریابی در توسعه و رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرداختند.

سید جواد موسوی، مدیر عامل گروه مشاوران توسعه آوید، علی برومند مدیر ارشد توسعه مشتریان و عضو هیات مدیره یونیلیور ایران، حامد جمالی، مشاور و مدرس تبلیغات و مجتبی شفی‌زاده، مدیر عامل داپ اپ در این نشست حضور داشتند.

تعطیلی بیش از ۱۵۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای

سید جواد موسوی، مدیر عامل گروه مشاوران توسعه آوید درباره تعطیلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: «در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیشتر از ۱۵۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای ما تعطیل شد.»

او ادامه داد: «امروز بزرگترین خرده فروش ما افق کوروش است که با ۳۷۰۰ شعبه فروش، فعالیتشان را پیش می‌برند اما مسئله ما این است که بازار اجازه ورود ما را نمی‌دهد.»

علی برومند، مدیر توسعه مشتریان یونیلیور: ۳۵ درصد مردم خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای را ترجیح می‌دهند 1

سیدجواد موسوی  

اولویت ۳۵ درصد از مردم، خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است

در ادامه این رویداد، علی برومند مدیر ارشد توسعه مشتریان و عضو هیات مدیره یونیلیور ایران، درباره تجربه همکاری یونیلیور ایران با فروشگاه‌های زنجیره‌ای صحبت کرد. او درباره تمایل افراد جامعه به خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: «آمار نشان می‌دهد که اولویت ۳۵ درصد از مردم، خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. از آن‌جایی که جایگاه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار ویژه است انتخاب کانال‌های فروشگاهی بسیار اهمیت دارد.»

برومند توضیح داد: «بر اساس تحقیقات متوجه شدیم که بین ۲۰ تا ۲۵ درصد مصرف‌کنندگان و خریداران، برندها را در سوشال مدیا دنبال می‌کنند، یعنی در تلاشند تا در سوشال مدیا درباره آن برند بخوانند و نکته جالب‌تر این است که ۶۰ درصد آن افراد در رده سنی ۲۵ سال تا ۴۵ سال هستند.»

او درباره دو پلتفرم اسنپ و اُکالا گفت: «این دو پلتفرم کار را برای مصرف‌کننده و برای ما به عنوان تامین‌کننده راحت کرده‌اند.»

در بهار ۱۴۰۳، تعداد سازه محیطی در تهران ۴۴۶۹ عدد بود

حامد جمالی، مشاور و مدرس تبلیغات و درباره گزارش مدیا پلنینگ در حوزه صنعت ریتیل ایران صحبت کرد و گفت: «در بهار ۱۴۰۳، ما در تهران ۴۴۶۹ سازه محیطی داشتیم که تقریبا ۱۳۰۳ سازه تبلیغاتی در حوزه خدمات، ۷۷۵ سازه در حوزه مواد غذایی و ۷۷۴ سازه تبلیغاتی در حوزه خدمات فروشگاهی اجرا شد.»

او ادامه داد: «۱۳۰۳ سازه تبلیغاتی در حوزه خدمات انجام شده، به ۱۲ برند اختصاص دارد و سه برند پراستفاده عبارتند از سرای ایرانی با ۳۵۵ سازه، ۱۹۱ سازه برای شهر فرش و ۲۰۹ سازه برای گروه اسنپ.»

جمالی با ارائه دیتای دیگر گفت: «در بهار ۱۴۰۳ تبلیغات تلویزیونی برای شهر فرش ۴۲۷۰۰ بار، برای سرای ایرانی ۱۵۱۷۴ بار، برای هایپر قدمت ۱۲۹۴ بار، دی‌پوینت۱۲۸۹ بار، جی‌پلاس ۹۰۳ بار، زنجیره‌ای گندم ۵۹۱ بار، کلور ۵۶۷ بار، ال‌سی‌من ۱۹۹بار، درسا ۱۵۹ بار، دیجی كالا ۱۱۷بار و دیجی‌لند ۳۷ بار انجام شده است.»

علی برومند، مدیر توسعه مشتریان یونیلیور: ۳۵ درصد مردم خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای را ترجیح می‌دهند 2

حامد جمالی

تبلیغات تلویزیونی در بهار ۱۴۰۳ نسبت به ۱۴۰۲، ۳۰ درصد رشد داشته است

حامد جمالی، درباره رشد تبلیغات تلویزیونی برندهای زنجیره‌ای در بهار امسال توضیح داد:«در سه ماه ابتدایی ۱۴۰۳ میزان آگهی‌های تلویزیونی با ۳۰ درصد رشد نسبت به سه ماه ابتدایی ۱۴۰۲ همراه بود، در واقع امسال آگهی‌ها از ۴۴۰۰۰ اسپات به ۶۳۰۰۰ اسپات رسیده است.»

او درباره رشد ۶۵ درصدی تبلیغات محیطی در سال ۱۴۰۳ نیز توضیح داد: «در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ آگهی‌های محیطی به ۹۵۰ رسانه رسید این در شرایطی است که در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ این نوع از تبلیغات در ۴۶۰ رسانه انجام می‌شد.»

او درباره تاثیر اتفاقات سیاسی و اجتماعی در میزان تبلیغات توضیح داد: «به واسطه موضوعات سیاسی و اجتماعی از ابتدای تیرماه ۴۰ درصد از تبلیغات محیطی کاهش پیدا کرده است.»

BNPLها تاثیرگذاری بالایی دارند

مجتبی شفی‌زاده، مدیر عامل داپ اپ درباره استراتژی‌های بهینه‌ساز در راستای هدفمندسازی باشگاه‌های مشتریان صحبت کرد و گفت: «در سال‌های گذشته ما به صورت جدی باشگاه مشتریان نداشتیم و مسئله امروز بلوغ این جریان است.»

او درباره مدرن سازی باشگاه مشتریان توضیح داد: «اولین و شاخص‌ترین مسئله‌ای که برای باشگاه مشتریان مطرح می‌شود BNPLها است که می‌توانند برای حوزه Chain stores و صنعت FMCG تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد؛ چون سبب گسترده‌تر شدن سبد خرید محصولات شده است. موضوع بعدی که در باشگاه مشتریان سبب می‌شود تا مشتریان با ما همراه‌تر باشند، بحث فرندلی بودن جرنی است تا ما بتوانیم با یک طرح دوستانه و راحت مشتری را با خودمان همراه کنیم.»

شفی‌زاده توضیح داد: «نکته بعدی که سبب موثر بودن باشگاه مشتریان می‌شود، مولتی چنل و ۳۶۰ درجه بودن سرویس است، هر قدر میزان راحتی و خدمات رسانی بیشتر و بهتر باشد، می‌توانیم مشتریان بیش‌تری داشته باشیم. این موارد از این جهت اهمیت دارد که دیگر در عصر حاضر، زمان ارسال یک پیامک ثابت به همه کاربران آن هم با یک محتوای ثابت نیست. ما در حال حاضر باید رفتار تک تک پرسوناهایمان را بررسی کنیم و با استفاده از دیتاها نیازهای اساسی مخاطبانمان را به آن‌ها ارائه دهیم.»

علی برومند، مدیر توسعه مشتریان یونیلیور: ۳۵ درصد مردم خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای را ترجیح می‌دهند 3

مجتبی شفی‌زاده

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

پلاتین