گزارش سال ۹۹ بیمه‌بازار؛ رشد ۵۵درصدی کاربران و افزایش بازدهی ترافیک سایت

⏱زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیمه بازار فعالیت خود را از سال ۹۴ شروع کرده است و طی این سال‌ها به یکی از باریگرهای اصلی مارکت پلیس‌های بیمه ایران تبدیل شده است. ﮔﺰارش ﻣﻨﺘﺸﺮ ﺷﺪه ﮔﺰﯾﺪه‌ای از وﺿﻌﯿﺖ و آﻣﺎر بیمه بازار در ﺳﺎل ۹۹ ﺑﻮده ﮐﻪ ﺑﺎ ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﯿﻢھﺎی ﻣﺎرﮐﺘﯿﻨﮓ، ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ و ﻓﺮوش بیمه بازار ﺟﻤﻊآوری ﺷﺪه اﺳﺖ.

بازیگران اصلی این بازار، بیمه‌بازار، بیمیتو و ازکی هستند که بیمیتو و ازکی از دو سال پیش طی یک قرارداد Merge شدند.

آمار بازدیدکنندگان

تعداد بازدیدکنندگان بیمه‌بازار (User) در سال ۹۹ نسبت به سال قبل ۵۵ درصد، مقایسه‌های بیمه ۲۲۸ درصد و تعداد کل یادآورها ۳۲۲ درصد رشد داشته است. این که رشد مقایسه و یادآور بسیار بالاتر از رشد بازدیدکننده بوده، نشان از افزایش بازدهی فعالیت‌های مارکتینگ و مفیدتر بودن ترافیک ورودی سایت بوده است.

پرفروش‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای

پرفروش‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای تعاون، ایران و آسیا بوده اند. حضور بیمه تعاون در بین دو برند شناخته‌شده دیگر به دلیل پایین‌تر بودن قیمت بیمه شخص ثالث این شرکت، نسبت به سایر شرکت‌های بیمه‌ای‌ست.

معیارهای انتخاب شرکت بیمه

بیش از ۵۵ درصد بیمه‌گذاران، تعداد شعب پرداخت خسارت و اعتبار شرکت بیمه را از مهمترین معیارهای انتخاب عنوان کردند. این چیزی‌ست که مشتریان بیمه‌بازار عنوان کرده‌اند، اما واقعیت بالا (حضور بیمه تعاون در میان ۳ شرکت پرفروش) نشان می‌دهد قیمت اهمیت بیشتری دارد! چراکه این شرکت نه سابقه و اعتبار خاصی نسبت به بسیاری از رقبای خود دارد و نه تعدد مراکز پرداخت خسارت!

پوشش جغرافیایی بیمه‌بازار

بیمه‌بازار در طول سال ۹۹، تقریبا به ۵۰۰ شهر ایران خدمات فروش و ارسال بیمه‌نامه ارائه داده است. استانهای تهران، البرز، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی و فارس بیشترین میزان خرید را در بیمه‌بازار به خود اختصاص داده‌اند.‌

توزیع سنی

بیش از ۶۰ درصد مشتریان بین ۳۰ تا ۴۵ سال سن دارند. کمتر بودن کاربران زیر ۳۰ سال نسبت به افراد بالای ۴۵ سال هم جالب توجه است.

طراحی مزیت رقابتی!

بیمه‌بازار با بررسی نیاز شرکتهای بیمه تصمیم به طــــــراحی الگوریتم‌های اختصاصی یـــادگیری ماشین در قالب محصولی جدید پرداخته. تمرکز اصلی بیمه‌بازار در ارائه سرویس ارزیابی ریسک، امـکان پیشبینی احتمال بـروز خـــسارت در هر یک از بیــمه‌نامه‌های صادره اسـت؛ گامی تاثیرگذار در جهت تکـمیل زنجیره ارزش فروش آنلاین بیمه، میان بیمه‌گذاران و شرکتهای بیمه. این استارتاپ در این راسنا به جمع‌آوری و تحـــلیل بیش‌از 30000 داده بینام پرداخته و در نهایت موفق به دستیابی به دقت ۴۷ درصدی در پیشبینی خسارت شده است.

و یک داده جالب

میزان تخفیف عدم خسارت مشتریان بیمه‌بازار چقدر بوده است؟ بیش از ۴۵ درصـــــد از مشتریان بیمه‌بازار که برای خودرو خود بیمه خریداری کرده‌اند، تخفیف عدم خسارت بالاتر از ۵۰ درصد داشته‌اند.

این گزارش شامل بخش‌های کامل‌تری‌ست که فایل گزارش کامل آن را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

یک دیدگاه

  1. بیمه های انلاین خیلی پررنگ شدن و تحولی در صنعت قدیمی بیمه داشتن. بیمیتو و ازکی و بیمه تایم از جمله قدیمی ها هستن.

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید