ادامه فعالیت بیمیتو و ازکی، با نام و برند «ازکی»

⏱زمان مطالعه: 5 دقیقه

نشست خبری بیمیتو و ازکی با حضور مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت استارتاپی ازکی و بیمیتو، علاقمندان به صنعت اینشورتک و همچنین با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست “تیم لطیف”،  رئیس هیات‌مدیره ازکی و بیمیتو به معرفی این سرویس بیمه‌ای پرداخت. وی گفت: “ایده ایجاد ازکی به سال 97 و تحقیق درباره لزوم وجود پلتفرمی با قابلیت مقایسه مالی برمی‌گردد. پس از آن با ایده مقایسه شروع به کار کردیم.

در سال 98 و پس از یک سال تلاش توانستیم به بازیگران اصلی فروش آنلاین بیمه نزدیک شده و پس از آن طی مذاکرات موفقی که بین دو مجموعه انجام شد، به ادغام دو مجموعه “بیمیتو” و “ازکی” برسیم.

بیمیتو ازکی

لطیف افزود: “اکنون پس از گذشت نزدیک به 2 سال از ادغام ازکی و بیمیتو تصمیم‌مان بر آن شد تا با یک تصمیم استراتژیک و هدفمند تنها با اسم ازکی به فعالیت خود ادامه دهیم.”

وی درخصوص ادغام ازکی و بیمیتو به چالش‌های این ادغام نیز اشاره کرد و عنوان کرد: “فرهنگ سازمانی، دورکاری، انتخاب چشم‌انداز و کرونا از قبیل این چالش‌ها بود. مذاکره ما زیر سه ماه طول کشید. در آن زمان تعداد نیروهای هر مجموعه حدود ۶۰ نفر بودند که این تعداد در ابتدای شروع همکاری با مقداری ریزش همراه شد؛ ولی در انتهای سال 99 تعداد پرسنل ما به بالای 200 نفر رسید که خود این افزایش نیروی انسانی در مدت زمان کم یکی از نتایج ادغام این دو مجموعه بود.”

لطیف در پایان گفت: “یکی از چشم‌اندازهای مشترک هر دو مجموعه تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت خرید آنلاین بیمه بود که با این ادغام حدود 80 درصد این بازار آنلاین دست ماست و در حال حاضر شرکت به طور مستقیم و غیر مستقیم حدود 450 نفر نیروی کار دارد. ”

سهم بازار

به گفته تیم لطیف بیش از ۸۰درصد سهم بازار آنلاین بیمه در اختیار بیمیتو و ازکی‌ست!

بزرگ‌ترین تبلیغات تلویزیونی پس از ادغام بیمیتو و ازکی

ولی پوری افزود: “ادغام دو شرکت و جذب سرمایه در ابتدای ادغام ما را به جایی رساند که توانستیم بزرگ‌ترین قرارداد تبلیغاتی تلویزیونی را در صدا و سیما بگیریم و این نشان دهنده قرارگرفتن شرکت در وضعیت مالی بسیار خوب است. این تبلیغات تلویزیونی برای ما بسیار موثر بود و تاثیر مثبتی بر روی فروش گذاشت.”

وی در پایان خاطرنشان کرد: “ما همواره سعی کردیم یک برند حساس روی مشتری باشیم و کماکان یک برند حساس بر روی مشتری باقی خواهیم ماند. اگر در آینده در هر صنعت دیگری هم اسمی از ازکی شنیده شود کماکان روند تمرکز روی مشتری را ادامه خواهیم داد. ضمن اینکه تاکنون هم‌صدا بوده‌ایم، از این پس یک‌صدا شدیم و اسم یک برند را از ما خواهید شنید؛ ازکی دات کام.

تجربه موفق اسنپ فود در ادغام با سوپراپ اسنپ

“ژوبین علاقبند” مدیرعامل لیان کپیتال و مدیر عامل سابق اسنپ، در این پنل گفت: زمانیکه اسنپ فود به سوپر اپ اسنپ اضافه شد 10 تا 15 درصد افزایش فروش را تجربه کرد. اسنپ فود در آن زمان سرویس کوچکی نبود و ظرف یک هفته 25 درصد رشد فروش را داشت.

سرویس تبلیغاتی آپارات راه‌اندازی شد

وی افزود: عقاید بسیار زیادی درخصوص سوپراپ‌ها وجود دارد. به طور مثال : در گوگل‌پلی تعداد بالایی اپ وجود دارد و این درحالی است که در یک گوشی موبایل نهایتا بتوان 30 اپ را دانلود و استفاده کرد. بسیاری بر این باورند اگر شما بتوانید یکی از آن اپ‌ها باشید برنده شده‌اید.

مدیر عامل لیان کپیتال افزود: بعضی موارد در زمینه سوپراپ‌ها به فرهنگ بستگی دارد. به عنوان مثال: علت استفاده از سوپراپ وی چت در آسیای جنوب شرقی تا حد زیادی به قوانین و فرهنگ آن کشورها وابسته است ولی در اروپا به دلیل وجود قوانین دست و پاگیر سوپراپ‌ها نمی‌توانند مشابه این فعالیت را انجام دهند. از سوی دیگر در ایران و چین این قوانین وجود نداشته، لذا می‌توان سرویس بیشتری به کاربران ارائه داد.

در بحث استراتژی علاقبند درخصوص مقایسه بین مدیریت یک وی سی و مدیریت یک سوپر‌اپ گفت: چالش‌های اسنپ با چالش‌های لیان کپیتال تفاوت‌هایی دارد ولی چالش‌های مشابهی نیز در این زمینه وجود دارد که جذب نیروی انسانی نخبه و متخصص از آن دسته است.

علاقبند موضوع سوپراپ‌ها را دارای ریسک بالا دانست بطوریکه طبق آمارها مردم به طور متوسط ماهانه ماهی 46 سوپر اپ استفاده کرده‌اند ولی باید دید از این تعداد کدام سوپراپ‌ها اقبال بیشتری کسب می‌کنند.

ضرورت وجود محتوا در کسب‌وکارهای جدید

در ادامه مهدی امیری به بیان تجربیات خود در بحث اضافه کردن سرویس‌های جدید در کافه بازار پرداخت.

وی گفت: کافه بازار متعلق به هلدینگ هزاردستان متشکل از اپلیکیشن‌های “دیوار”، “بلد”، “ستون”، “کافه بازار” و “قرار” است.

در دیوار مهمترین دغدغه ما این است که تقاضا به کدام سمت هدایت می‌شود. درحال حاضر استقبال بازار به سمت استخدام است و فکر می‌کنیم جای رشد و تقاضای زیادی دارد و “نگهداشت” عامل موثری است که در بحث استخدام باید به آن نگاه ویژه‌ای داشت.

همچنین وجود محتوا و کانسپت حس موثر بودن را برای هر کسب‌وکاری در پی داشته و باعث می‌شود فرآیند مفید بودن در همه ابعاد آن کسب‌وکار اتفاق افتد. این فعالیتی است که امروز آغاز شده و در این راستا ادغام شرکت‌ها می‌تواند به عملکرد بهتری از سوی آنها منجر گردد.

چالش انتخاب برند بین بیمیتو و ازکی

یکی از بحث‌های داغ روز رویداد، این بود که چرا از میان بیمیتو و ازکی، برند ازکی برای ادامه راه انتخاب شد. توضیح تیم لطیف پیرامون این موضوع این بود که اولا برند ازکی راحت‌تر در ذهن می‌ماند و تلفظ بهتری دارد.

ضمن این که تحقیقی هم انجام داده‌اند که در آن مشخص شده نام ازکی درست‌تر در ذهن مخاطبان می‌ماند و همچنین در زمان نوشتار، آن را به یک صورت می‌نویسند:

امادر ادامه امیر مستکین سردبیر دیجیاتو با این پرسش که این توضیحات قانع‌کننده نبود و به نظر می‌رسد به نوع دیگری این تصمیم اتخاذ شده، رئیس هیئت مدیره ازکی را دچار چالش؛ در پاسخ نیز لطیف عنوان کرد که تصمیم‌گیری پیرامون برند اصلی کاملا اصولی صورت گرفته است.

ازین پس بیمیتو و ازکی با نام و برند ازکی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید