گزارش گردهمایی سالانه دانشجویان دوره پرفورمنس مارکتینگ آنالیتیپس
فهرست مطلب
روز پنجشنبه، 24 آبانماه 1403، گردهمایی هیجانانگیز سالانه دانشجویان دوره پرفورمنس مارکتینگ آنالیتیپس با حضور بیش از 500 نفر از دانشجویان، متخصصین و فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ با حمایت مالی گروه افراک و سرویس ابری اپینگ برگزار شد.
این گردهمایی سالانه که این بار با تم «جادوی دیجیتالمارکتینگ» برگزار شد، با هدف شبکهسازی و ایجاد فضایی صمیمی برای شکل دادن به همکاریهای بین فردی و کسبوکارها برای افراد فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ طراحی شده بود. تم جادویی و انتخابهای خلاقانه مرتبط با آن، حال و هوای خاصی به این گردهمایی داده بود و از یک پیشنهاد ویژه (مجیکال فرایدی با تخفیف 60 درصدی روی دوره جامع پرفورمنس مارکتینگ) و مسئولیت اجتماعی امسال آنالیتیپس (اختصاص 10 درصد از مبلغ کل فروش برای بورسیه افرادی که توانایی تهیه آموزشهای با کیفیت را ندارند و تسهیل اشتغال آنها) رونمایی شد!
پیش از برگزاری
یکی از ویژگیهای متمایز گردهمایی سالانه دانشجویان دوره پرفورمنس مارکتینگ، طراحی و ارسال دعوتنامههای ویژه به سبک مدرسه جادوگری هاگوارتز بود. این بخش پیش از رویداد بهطور خلاقانه و با دقت فراوان طراحی شد تا شرکتکنندگان از لحظه دریافت دعوتنامهها، حس دعوت به یک رویداد خاص را تجربه کنند.
طراحی دعوتنامهها
دعوتنامهها با الهام از نامههای پذیرش هاگوارتز طراحی شده بودند و بر روی کاغذهای مخصوص با طرحی مشابه پوست کهنه و قدیمی چاپ شده بودند. سربرگ اصلی شامل لوگوی قلمرو دیجیتال مارکترهای دادهمحور و عنوان “Realm of Data-Driven Digital Marketers” بود تا حس اصالت قلمرو دیجیتال مارکترهای داده محور را القا کند. این دعوتنامههای رمزآلود، حال و هوایی نوستالژیک و جادویی داشت که باعث شد شرکتکنندگان از همان ابتدا با هیجان بیشتری منتظر رویداد باشند.
فضای رویداد
فضای برگزاری رویداد، با اقتباس از المانهای معروف دنیای جادویی هریپاتر تزئین شده بود؛ از سالن بزرگ هاگوارتز گرفته تا پلتفرم ۹ و ۳/۴. در بدو ورود، شرکتکنندگان با کلاه گروهبندی دیجیتال مواجه شدند، که به کمک یک اسکن QR کد، هر فرد را به یکی از چهار خانه دیجیتال مارکتینگ منتقل میکرد:
• گریفینفور – بر اساس ابزار تحلیل GA4، قهرمانان شجاع تحلیل دادهها
• ادزلیترین – استراتژیستهای زیرک تبلیغات و کمپینها
• لوکرپاف – بر اساس ابزار نمایش لوکراستدیو، بازیکنان تیمی قهار و وفادار نمایش دادهها
• تگونکلا – بر اساس ابزار جمعآوری داده تگ منیجر، متخصصان دقیق و باهوش استخراج دیتا
برنامههای برگزار شده
اولین فعالیت، مراسم گروهبندی دیجیتال بود. شرکتکنندگان با اسکن QR کد قرار گرفته روی پوستر کلاه گروهبندی، به یکی از چهار گروه دیجیتال مارکتینگ پیوستند. هر گروه به نوعی با یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (گوگل ادز، تگ منیجر، لوکر استودیو و آنالیتیکس ۴) ارتباط داشت و افراد بر اساس تجربیات و مهارتهایشان به گروههای مربوطه ملحق میشدند.
پس از آن رویداد با سخنرانی افشین زندی، موسس و سرپرست قلمرو دیجیتال مارکترهای دادهمحور، آغاز شد. او درباره نقاط جادویی زندگی و اهمیت اثر رفتارهای هرچند کوچک در زندگی صحبت کرد و از یک پیشنهاد ویژه (مجیکال فرایدی با تخفیف 60 درصدی روی دوره جامع پرفورمنس مارکتینگ) و مسئولیت اجتماعی امسال آنالیتیپس (اختصاص 10 درصد از مبلغ کل فروش برای بورسیه افرادی که توانایی تهیه آموزشهای با کیفیت را ندارند و تسهیل اشتغال آنها) رونمایی شد.
بازی شبکهسازی “جادوگران دادهها”
افراد هر گروه پس از مراسم گروهبندی، در یک مسابقه جذاب شرکت کردند. در این مسابقه، هر گروه باید چند چالش مشخص بر روی کارت شبکهسازی تیم خود را با بقیه تیمها انجام میداد و به ازای هر چالش سکه دریافت میکرد تا به کارت شانس برسد!
نتایج و بازخوردها
رویداد با استقبال کمنظیری از سوی شرکتکنندگان مواجه شد. بسیاری از حاضرین از تم خاص و نوآورانه رویداد و همچنین موضوع جذاب همایش و فرصت شبکهسازی سرگرمکننده رویداد تقدیر کردند. برگزاری چنین رویدادهایی نه تنها باعث اشتراک تجربیات، ارتقای دانش و مهارتهای دیجیتال مارکترها خواهد شد، بلکه فرصتی عالی برای شبکهسازی و تبادل تجربیات نیز فراهم میآورد!
نظرات شرکتکنندگان:
• زهرا نجفلو، Digital Marketing Specialist:
همایش نه فقط یه فرصت یادگیری، که جایی برای آشنایی با آدمهایی بود که میتونن تو مسیر رشد، الهامبخش باشن. اجرای حرفهای و نگاه خلاقانهتون واقعاً ستودنیه!
• محمدجواد مهآبادی، Senior Campaign Manager at Okala:
تمامی بخش های ایونت جذاب بود. از همه بهتر، گیمیفیکیشنی بود که برای شکستن یخ جمع طراحی کرده بودن. هر کسی با یه سری کارت و سکه باید با بقیه تعامل میکرد، سوال میپرسید و دوست جدید پیدا میکرد. ایدهش عالی بود، ارتباطها سریعتر شکل میگرفت!
• مهسا رحمانیان، Google Ads Expert:
دیروز تو یه ایونت شرکت کردم که خیلی بهتر از چیزی بود که انتظارش رو داشتم. ترکیب بازی و فرصت آشنایی با آدمای جدید، یکی از بهترین تجربههایی بود که تا الان داشتم! دم تیم Analytips گرم که پنجشنبهم رو به یه روز خاص و به یاد موندنی تبدیل کردن
• پروین میرزایی، Digital Marketing Specialist at Quera:
یه کمپین خفن و خلاق و برنامهریزی شده حتی از کمپینهای آنالیتیپس هم میشه یاد گرفت
• مهدی سالاری، Digital Marketing Specialist at Eghamat24:
روز گذشته افتخار حضور در اولین گردهمایی فارغالتحصیلان دوره پرفورمنس مارکتینگ آنالیتیپس را داشتم. این رویداد که با محوریت شبکهسازی برگزار شد، فرصتی عالی برای آشنایی با متخصصین حوزه مارکتینگ و تبادل ایدهها بود!
• فائزه دوستی، Digital Marketing Specialist at Asiatech:
گفتنی ها گفته شد و چیزی که ذهن من رو به خودش مشغول کرد این بود که چقدر فقدان قدردانی این روزها حس میشه و چه خوبه گاهی میون تعریف کردن از داستانهایی که قهرمان قصه اش خودمون هستیم قدردان آدم هایی که مسیر رو برامون روشنتر کردن هم باشیم.
• فاطمه رمضانی، Performance Marketer at Hamyar Academy:
بعد از تولد آنالیتیپس، این ایونت یکی از ایونتهای به یادموندنی و جذابی بود که دعوت شدم. از کارت دعوتش بگیر تا بازیها و لباس و دیزاین سالن و… همه تو سبک هری پاتر دیزاین شده بود. جزئیترین آیتم از نظرشون دور نمونده بود و همه چیز هماهنگ و مرتب بود!
گردهمایی امسال با موفقیت برگزار شد و تجربهای فراموشنشدنی برای شرکتکنندگان به ارمغان آورد. سال آینده، برای یک رویداد جادویی دیگر آماده باشید!