سنجاب
رپورتاژ

چگونه با تکنیک‌های فروش مستقیم، مشتریان بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم؟

شقایق پرورش شقایق پرورش
28 آذر 1403
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چگونه با تکنیک‌های فروش مستقیم، مشتریان بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم؟

فروش مستقیم یکی از روش های فروش محصولات و خدمات بدون واسطه گری است که در آن فروشنده، مستقیما با خریدار ارتباط برقرار کرده و محصول خود را به آنها معرفی می کند. این روش فروش مستقیم در بیشتر صنایع و بخش های تجاری مانند نوشیدنی، غذایی، محصولات بهداشتی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش مستقیم یکی از روش های کارآمد در صنایع و تجارت است. انواع آن در سری مدلهای فروش D2C و فروش تک سطحی تقسیم می شود که با تکنیک هایی چون BYAF، اسپین (SPIN)، ارجاع، طرفداری و … که در جزوی از موارد کوچینگ در فروش به شما می رود، می توانید افزایش مستقیم فروش داشته باشید.

انواع مدل های فروش مستقیم

فروش های مستقیم به 2 صورت D2C و تک سطحی انجام می شوند.
1. فروش D2C
• در این نوع فروش محصولات به صورت مستقیم به دست مصرف کننده می رسند.
• فروش SAAS: با افزایش فروش آنلاین تعداد بسیار کمی از خریدهای نرم افزاری نیاز به خرده فروشی دارند.
• فروش سازمانی: معاملات بزرگ با یک تماس به بهترین نحو انجام می شود.
• فروش SMB: شغل های کوچک اکثرا در بازارهای محلی سرمایه گذاری می کنند و بعد به سمت فروش های غیر مستقیم می روند.
2. فروش تک سطحی
گزینه دیگری که برای فروش های مستقیم وجود دارد، فروش تک سطحی است که باید دقت داشته باشید فقط بر روی یک پورسانت فروش کار کنید و ساعات کاری منظمی را در کار خود داشته باشید و سرنخ و ایده های متفاوتی تولید کنید.

مراحل فروش مستقیم

اگر شما هم دوست دارید کسب و کار خود را راه اندازی کنید، باید تکنیک های فروش مستقیم را یاد بگیرید تا بتوانید فروش موفقی داشته باشید.
قبل از هر چیزی لازم است بدانید آیا این شغل برای شما مناسب است؟ یا برای چه هدفی دارید تلاش می کنید؟
ابتدا لازم است اهداف شخصی و مالی خود را مورد بررسی قرار دهید، سپس سعی کنید با عقل و واقع گرایانه فکر و عمل کنید، در غیر این صورت با شکست در کار خود روبرو می شوید. موفقیت هر شخص بستگی به میزان تلاش او برای رسیدن به کسب و کار و هدف خود دارد.
مراحل زیر برای رسیدن شما به موفقیت در فروش مستقیم شما مهم هستند:
• تعیین اهداف مشخص
• تدوین استراتژی فروش
• ایجاد هماهنگی بین فروش و بازاریابی
• یادگیری تکنیک های فروش
• شناسایی محصول و خدماتی که می خواهید انجام دهید.
• انتخاب یک شرکت مناسب برای خرید از آنجا
• بررسی تاریخچه فعال و سوابق شرکتی که برای خرید محصولات انتخاب می کنید.
• پرسیدن تمامی سوالات از مسئول فروش محصول
• حتما برای بازپس گیری محصولات سوال بپرسید و قرارنامه ای را در این موضوع تنظیم کنید.
• حتما از طرح درآمدزایی و سرمایه گذاری خود در جلسات مذاکره صحبت کنید.

انواع موضوعات فروش مستقیم

تکنیک های فروش مستقیم روشی مناسب برای تمامی کسب و کار ها است اما برای برخی که محصولات یا خدمات خاص و متفاوتی را ارائه می دهند که باید با مشتری ارتباط کلامی مستقیم داشته باشند مناسب تر است. این شغل ها عبارتند از:
• کسب کار هایی که به دنبال سود بیشتر هستند
• کسب و کارهایی که لازم است توضیحات به خصوصی به مشتریان داده شود
• کسب و کارهایی که به دنبال ایجاد ارتباط محکم با مشتریان خود می باشند
حال نیز دسته بندی از کسب و کارهایی که به دنبال تکنیک فروش مستقیم هستند را برای شما آماده کرده ایم:
1. محصولات غذایی
2. لوازم خانگی
3. محصولات فناوری
4. محصولات پوشاک
5. خدمات بیمه
6. محصولات آرایشی
7. محصولات مربوط به سلامت

رابطه میان فروش مستقیم و شبکه ای

یک فروشنده باید مهارت بالایی در برقراری ارتباطات کلامی، تکنیک های حل مسئله، انتخاب جملات مناسب داشته باشد، همچنین او باید شنونده خوبی برای صحبت ها و نظرات مشتریانش باشد.
روش بازاریابی شبکه ای توسط بسیاری از کسب و کار ها به کار گرفته شده است. این روش بازاریابی مورد استفاده برای نمایندگان معاملات املاک و بیمه، کلوپ های سلامتی و … برای جذب مشتری و خریدار مورد استفاده قرار گرفته است.
در فروش شبکه ای تبلیغات به صورت شفاهی بوده، زیرا مشتریان مشتاق هستند تبلیغات را شفاهی مشاهده کنند. این شیوه فروش پرطرفدار برای مشاغلی مانند لوازم مصرفی عمومی و لوازم آرایشی مناسب بوده است.
کوچینگ در فروش با برگزاری جلسات مهارتی، مدیریت و زمانبندی، یادگیری هنر داستان گویی و گوش دادن مستمر به شما باعث بهبود روند فروش کسب و کارتان می شود.
تکنیک های فروش مستقیم
در حال حاضر افراد و مشتریان روز به روز باهوش تر می شوند، بنابراین شما باید با صداقت و صمیمیت بیشتر صحبت کنید تا محصول خود را به فروش برسانید.
برخی از این مهارت ها و تکنیک های فروش مستقیم عبارتند از:
• راه حل های مناسب برای اثر گذاشتن روی مشتری از لحاظ مالی، تکنیکی و شخصی را یاد بگیرید.
• ابتدا شنونده ی خوبی باشید بعد گوینده ای عالی
• نحوه تفکر مشتری را بشناسید.
• با سوالات و جملات مناسب سعی کنید روی مشتری اثر گذارید و طرز تفکر او را تغییر دهید.
• از مشتری خود سوالات مناسب بپرسید تا نیت او را متوجه شوید.

مزایای شرکت در دوره کوچینگ تکنیک های فروش مستقیم

اگر سوالی شما این باشد که کوچینگ چیست یا کوچینگ در فروش چه تاثیری دارد باید گفت: کوچینگ در فروش، راهی است که مربی فروش، نظارتی بر عملکرد تک تک فروشندگان دارد و نقاط ضعف و قوت آنها را مورد بررسی قرار می دهد تا کمک کند که برای رسیدن به اهداف فروش، عملکردی صحیح و پیشرفته داشته باشند.
در دوره کوچینگ فروش، فروشنده می تواند با بیان نقاط ضعف و قوت خود بر چالش های کارش غلبه کرده و با یادگیری مهارت های اصلی فروش و مشورت با افراد با تجربه، مشکلات را حل کند و عملکرد خود را به سطح بالاتری ارتقا دهد.

مزایای فروش مستقیم

• مشتریان بدون واسطه می توانند از شخص شما محصولی را خریداری کنند.
• امکان فروش آنلاین برای مشتریان شما سودمند می باشد.
• مشتریان به طور مستقیم با شما و برندتان در ارتباط هستند و اینگونه وفاداری مشتری
سریع تر شکل می گیرد.
• فروش مستقیم سبب گسترش پایگاه داده مشتریان می شود.
• ارائه محصولات متنوع تر
• کاهش هزینه های اضافی و افزایش درآمدها
• فرصت کاری انعطاف پذیرتر

چگونه با تکنیک‌های فروش مستقیم، مشتریان بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم؟ 1

6 کانال فروش مستقیم به مشتریان

1. فروش مستقیم فرد به فرد
2. فروش مستقیم تلفنی
3. فروش از طریق کاتالوگ
4. فروش مستقیم در نمایشگاه ها و رویدادها
5. فروش مستقیم آنلاین
6. فروش از طریق مراکز توزیع

تفاوت فروش مستقیم و غیر مستقیم

در فروش مستقیم فروشنده با مشتری به راحتی ارتباط برقرار کرده و محصولات و خدماتش را معرفی می کند، ولی فروش غیر مستقیم واسطه ها بین مشتری و فروشنده قرار دارند. قیمت محصولات در فروش مستقیم به دلیل حذف واسطه ها کمتر است، اما در فروش غیر مستقیم بیشتر می باشد.
در فروش مستقیم تعامل بین فروشنده و مشتری آسانتر از فروش غیر مستقیم صورت می گیرد. در این مقاله فهمیدیم که فروش مستقیم، بدون واسطه انجام می شود و از مزایای بالایی برخوردار است.
شما با شرکت در دوره کوچینگ فروش مستقیم، مهارت های ارتباطی، توانایی های فروش محصول را آموزش می بینید تا بتوانید یک بازاریاب حرفه ای شوید و روند فروش خود را بهبود بخشید و موفقیت زیادی را کسب کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
شقایق پرورش
شقایق پرورش
نظرات

در حال بارگیری کپچا...